תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: רכישת אופנוע שטח דו״פ 125 או 250

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37

    רכישת אופנוע שטח דו״פ 125 או 250

    שלום לכולם,
    אני חדש בעולם הדו גלגלי (רוכב כרגע על ראפטור 700) ורציתי ככה להתייעץ איתכם לגבי רכישת אופנוע שטח יד שניה.
    אז כמה פרטים יבשים:
    - אין לי עדיין רישיון על אופנוע אבל כשאחליט איזה אופנוע לקנות אני אוציא רישיון A1.
    - תקציב: 35 אלף עם אופציה עד 40 (מיגון מלא יש לי כבר בגלל הטרקטורון). אני כן רוצה לכלול את ה35-40 אחרי יישור קו לכלי.
    - חברה מעודפת ק.ט.מ וזאת בגלל שיש לה לא מעט ניסיון עם דו״פ וסה״כ מהמון ביקורות שקראתי החברה מעולה. בנוסף הפלוס הגדול שכל דגמי הEXC שלהם יכולים להיות עם רישוי צהוב.
    - רישוי צהוב - חובה. אין לי כוח להסתכל מעבר לכתף בכל נסיעה - חבל לי על הצוואר שלי.
    - אני שוקל 66-72 (זה מאוד תלוי בתזונה שלי, חילוף חומרים יותר מדי מהיר חח) והגובה הוא 1.78 .

    עכשיו לחלק החשוב. אני מעולם לא רכבתי על אופנוע שטח אז אין לי שום ניסיון. אני כן יודע שאני רוצה להכנס לזה ובגלל זה פתחתי את הנושא הזה.
    אני כן רוצה 2 פעימות את זה אני כבר יודע. עכשיו הלבטים שלי הם בין קניה של EXC 125 שנתון 14-16 שעבר מקסימום יד אחת או לקנות EXC 250 ולחכות למציאה בלוח יד 2 עם שנתון נורמלי וכלי שמור.

    כרגע עם הטרקטורון אני רוכב בעיקר שבילים. אני אוהב נסיעה מהירה אבל ברגע שיהיה לי אופנוע אני יודע שאני אצטרך לתת לו הרבה כבוד ונסיעה מהירה לא תהיה בהתחלה.

    אני כן רוצה להיות מסוגל לצאת לטיול שבילים עם חברים אבל בנוסף להכנס גם לסינגלים ואולי קצת אינדורו.
    סיבות לבחור ב125:
    - יחסית עדין עבור רוכב מתחיל, דבר שיקל עליי בלימוד הבסיס בצורה טובה.
    - קל משקל, יתרון משמעותי כמעט תמיד.
    - בעתיד אוכל להוציא ממנו המון ככל שהכישורים ישתפרו.
    חששות מה125:
    - לא יהיה הרבה מומנט בטורים נמוכים (?)
    - מיצוי מהיר של הכלי
    - אימוץ יתר בנסיעות שבילים לאורך זמן כדי לעמוד בקצב של השאר (4 פעימות 250-450 למינהם).

    סיבות לבחור ב250:
    - אין את החששות שיש ב125.
    חששות מה250:
    - חזק מדי עבור מתחילים.
    - כבד יותר.
    - מציאת כלי שמור בשנתון יחסית גבוה שנכנס בתקציב.



    אני יודע שחפרתי אבל ניסיתי לעזור לכם לעזור לי.

    ערב טוב,
    מועדים לשמחה!

    בתודה מראש, ניר.
    נערך לאחרונה על ידי Razor1991; 19-10-2016 בשעה 11:18.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    ברוך הבא!
    בעקרון - אתה כבר יודע שכדאי להתחיל מ125 דו"פ, אתה רק צריך לתת לאגו זמן להפנים...

    ממליץ לך בחום על קורס רכיבת שטח. יש למשל ב'פרוריידינג' ; לומדים כיצד לתקל מכשולים שונים ואת הטכניקות השונות, על אופנועים של ביה"ס.
    לא רק שיחסוך לך הרבה ניסוי וטעיה אלא גם ימנע מהרגלים שגויים להתבסס.

    *אם אתה מתכוון לקנות חדש מהחברה אז דע שKTM והוסקוורנה בימינו הם אותו מוצר בצבע שונה (ובתמחור שונה)! שווה בדיקה.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    תודה רבה לך על התגובה.
    לא נראה לי שחדש נכנס בתקציב שלי אז ככה שאני אלך על יד שניה שמור. בנוסף לזה אין כבר את ה125 באתר של קטמ משום מה. אולי בגלל שדגמי 2017 כבר לא באים עם רישוי צהוב (לא עומדים ביורו 4 אם אני לא טועה).

    לגבי קורס רכיבת שטח - רעיון מצויין, אני אברר את הנושא, תודה.

    החשש שלי זה נסיעות שבילים ארוכות עם חברים 4 פעימות ואולי גם מחסור בכוח בטיפוס של דיונה או גבעה תלולה

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    זה ההבדל הגדול ביניהם
    מנוע מרובע מייצר מומנט מסלד אפסי ומנוע דופ מייצר מומנט בסל"ד גבוהה
    דבר אחד טוב הוא שאתה תהיה הרבה יותר קל מהם

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    בנסיעות שבילים אני לא אוכל להשאיר מן הסתם מצערת פתוחה לאורך זמן (בכללי לא טוב בדו״פ לפי מיטב ידיעתי) ואני חושש שאני פשוט לא אוכל לעמוד איתם בקצב ואזיק מאוד לבוכנה בנסיעה מסוג זה. אשמח מאוד שתגידו לי שאני ממש טועה (:

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הנכון הוא שלא מומלץ להחזיק מצערת פתוחה לאורך זמן בגלל שזה גורם להרעבת שמן במנוע התחתון,הבוכנה לא סובלת מיזה.
    בשביל לא להזיק לבוכנה חשוב לחמם את המנוע נכון.
    אתה לא טועה,בשבילים מומלץ להחליף הרבה הילוכים ולא להישאר עם מצערת קבועה.
    כמו כן לא מומלץ לעשות בלימות מנוע ממהירות גבוהה כי גם זה גורם להערבת שמן (בלימת מנוע = לסגור את המצערת כשאתה נוסע מהר עד להאטה משמעותית של הכלי).

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    אוקיי, תודה על התיקון - החכמתי.
    אז אם אני אשמור על הכללים של:
    - להחליף הילוכים בנסיעות שבילים ארוכות (להחליף הילוכים הכוונה לעלות להילוך הגבוהה ביותר ולא לסחוב את המנוע על אותו על הילוך נמוך לאורך זמן).
    - לשחק עם המצערת לאורך הנסיעה.
    - לא לבצע בלימת מנוע

    אני אמור להיות בסדר עם האופנוע בנסיעות שבילים ולשמור על חיי בוכנה ומנוע תקינים?

    נ.ב:
    שאלה לא קשורה כל כך. ראיתי בYouTube סרטונים של ה125 החמוד הזה מגיע ל150 קמ"ש על כביש. הוא באמת מסוגל להגיע למהירויות כאלו ללא שיפורים? (לא שאני מתכנן, סתם מסקרנות).

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כן
    הכללים החשובים הם להימנע ממצערות קבועות ככל הניתן,אלא אם אתה בסרק או בסל"ד נמוך,ששם זה בסדר ולחמם את המנוע לפני שאתה לוחץ.
    המנועים האלו חזקים מאוד יחסית לנפח שלהם,אפשר להוציא מהם מהירות גבוהה עם יחסי העברה ארוכים (גלגלי שיניים).

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    אוקיי תודה רבה לך על הזמן שלך והתשובות!

    יש לך אולי דגשים לגבי הדגם הזה שאני צריך לבדוק בעת רכישת כלי יד שניה?

אשכולות דומים

  1. המלצה על רכישת אופנוע לרשיון a1
    על ידי josefa56 בפורום כללי
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 14-02-2016, 10:38
  2. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-12-2015, 15:59
  3. רכישת אופנוע כבד ללא abs
    על ידי enzane בפורום כללי
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 04-12-2015, 06:42
  4. לקראת רכישת אופנוע שטח ראשון
    על ידי Roi בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 16-11-2015, 19:26
  5. סגירת פינות לקראת רכישת אופנוע
    על ידי bluesummers בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 22-09-2015, 17:13

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO