תהליך הסקת המסקנות שלך מאד מעניין אבל לא ממש מציאותי
שלום,
רציתי לשתף אותכם בתקלה שקרתה לי היום בבוקר.
אני רוכב על דוקאטי היפרמוטארד 796
יצאתי לטיול עם חבר לנס הרים, לאחר שעה של רכיבה תוך כדי העברת הילוך נשברה לי הרגלית הילוכים.
כן סתם מבלאי טבעי של החומר הוא פשוט נשבר.
אז לכל הרוכבים שקונים כלים "איכותיים" תדעו שבתכלס הכל אותו דבר.
* בלי קשר אני עדיין מאוד ממליץ על החברה. אופנוע מדהים וחברה באמת טובה
תהליך הסקת המסקנות שלך מאד מעניין אבל לא ממש מציאותי
כל מה שנשבר סיני זה כלל שעוד לא שמעתי עליו האמת, או שפשוט התכוונת שגם באופנוע פאר הבריאה כמו דוקאטי משתמשים בחלקים שלפעמים נשברים?
היית מת שיהיה סיני. נתקעת עם איטלקי. מהסינים במחיר כזה תקבל רגלית טובה.
בחיים לא שמעתי על כזה דבר ואני רוכב על אופנוע בן 9 שנים עם 90,000 ק"מ ולפניו היה לי אופנוע בן 11 עם 150,000 ק"מ.
קשה לי להאמין שהדוקאטי שלך ראה כל כך הרבה שימוש והוא בוודאות עלה הרבה יותר מהם אפילו כשהם היו חדשים.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
רגלית ההילוכים עשויה ממתכת. הרגלית עובדים עליה כוחות של קצה הרגל (מאוד עדין).
באופנועי שטח כשנופלים אז לעיתים הרגלית חוטפת מכה ואז יש כל מיני קומבינות.
באופנוע כביש זה יקרה אך ורק משימוש לא נכון או טראומה או כמובן הרכבה לא תקינה.
תחשוב כמה מעט כוח הרגלית הזאת מתמודדת מול.
תמיד יכול ליפול איה פאק בייצור.. תמיד יש לימונים.. מי שרוצה לראות אחד טוב שיחפש את הסרטון ביוטיוב של הבחור שחסך איזה 10 שנים בשביל לקנות פורש ומתחנן לחברה שתחזיר לו את הכסף כי כל הרכב מתפרק לחתיכות.
לא הבנתי את הקשר לסינים.
בימאהה R1 2004 היו מיקרים של רוכבים שקרסה להם רגלית הרוכב במהלך רכיבה.
עד היום לא ברור אם היה מדובר שם בכשל בייצור או בנזק שנגרם במהלך הרכיבה וגרם להחלשותה.
לדעתי לא ניתן להסיק מכך דבר למעט העובדה ש shit happens....
גם בסין ניתן למצוא חלפים בשלל שיטות ייצור/חומרים/ואבטחת איכות.
כן, החלפים הזולים לרוב יצדיקו את השם הרע שיצא להם (נכון לדעתי לא רק לגבי סין ), היקרים יותר לא יפלו בכלום מן המקובל במערב.
לדעתי ה 796 הגיע עוד לפני התקופה בה הח'ברה מבולוניה התחילו לדבר על אמינות....![]()
איזה שנה ההיפר שלך מבין השנים שהוא היה מיוצר 2009-2012?
ז"א בן כמה האופנוע שלך, 5 או 8?
כמה ק"מ עשה הכלי?
איך היית מדרג את השימוש שלך ברגלית ההילוכים מבין הסקאלה של פראי/פראי מאד/פראי ממש? (כבעל כלי היפראקטיבי כזה ב26אלף ק"מ האחרונים אני מניח שזה הגבוה)
לגופו של ענין, כמו שבוודאי ראית, החלק שנשבר לך משמש כ"פיוז" הגנה ע"מ לא לשבור את הציר במקרה של נפילה או מכה והוא החוליה החלשה.
אם יקר לך חלק כזה בארץ (אין לי מושג כמה עולה ואם יש במלאי), תקדח חור מפולש, שים בורג ואום עד שיגיע לך הרגלית שתזמין מאיביי ב400 שקל.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
be a racer club
אני שם 1000 שקלים, על זה שהרגלית כבר קיבלה מכה והיה לה סדק.
מכה פה, מכה שם, עומס של הרוכב והסדק התרחב!
אין מצב רגיל שרגלית נשברת סתם מעומס הרוכב.
רק קח בחשבון שאם חלילה תקבל מכה או נפילה, הולך לך הציר כי אין מה שיספוג ויקרוס.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
be a racer club
הנה לך דוגמה מצויינת, ארבעה ברגים מטיטניום, ששמו לי ברגל -
R1.jpg
היה צורך להוציא לי שניים והראשים שלהם נשברו תוך כדי פתיחה
רואים את הקדחים שנשארו בעצם -
R2.jpg
אז כמובן שצריך היה להוציא אותם, אבל אז גילו עוד שבר,
ממש באמצע הבורג העליון בתוך העצם השניה -
R3.jpg
הבדיחה שרצה בבית החולים היתה שקנו אותם באלי-אקספרס.
מסתבר שהכל עניין של עומס, והם לא התאימו לעומס שהופעל עליהם.
מבין שבסוף הלכת ליואש שיחלוץ אותם?
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.