מנתוני דו"ח מבקר המדינה עולה ש-49% מרוכבי האופנועים והקטנועים רוכבים ללא ביטוח חובה בתוקף; מישהו באוצר צריך לחשב מסלול מחדש!
http://fullgaz.co.il/?p=116553
מנתוני דו"ח מבקר המדינה עולה ש-49% מרוכבי האופנועים והקטנועים רוכבים ללא ביטוח חובה בתוקף; מישהו באוצר צריך לחשב מסלול מחדש!
http://fullgaz.co.il/?p=116553
אני בכל זאת חושב ששווה להתייחס לזה שהנתונים האלה לא משקפים כלים שעומדים ולא נוסעים בהם וכלים לשטח.
כמו כן, ציינו פה שרוב הסרבני ביטוח הם מכל מני כפרים מרוחקים וספק אם היו משלמים ביטוח גם אם היה עולה חצי.
אני לא יודע אם זה מצמצם את המספרים בצורה משמעותית או לא, אבל אולי זה כן?
לפי כמות הקטנועים שזרוקים בכל הארץ המס הזה לא משקף את המציאות, אבל עדיין מאוד גבוהה.
ללא ספק מדובר בממצא חריג ומדאיג במיוחד שדורש התייחסות מיוחדת.
אבל בחרתי להתייחס לפסקה הזו: "המסקנה המתבקשת מדו"ח זה היא שיש ציבור עצום של רוכבים – כ-60,000 – שלא יכול להרשות לעצמו לבטח את כלי הרכב שבו הוא משתמש בביטוח חובה", והכותב ממשיך: "האוצר יצר מנגנון ביטוחי אשר 50% מהמשתמשים בו אינם יכולים לעמוד בתשלום הפרמיה שלו ולכן נאלצים לעבור על החוק". אשמח לדיין את תהליך הסקת המסקנות.
לא ברור לי תהליך הסקת המסקנות הנ"ל, שקצת מוציאים מהנוסחה את העמדה האידיולוגית של חלק מהאנשים, הבחירה והאחריות האישית.
חשבתי לדוגמה על המס(ים) המצטבר על הדלק, שהיום גם נע סביב ה- 50%, אם לא יותר, שנקבע ע"י האוצר במנגנון די דומה, ובכל זאת כל משתמשי הכביש "כן יכולים" להרשות לעצמם את המס הזה, שבחישוב שנתי מגיע לאלפי שקלים, ובסבירות לא נמוכה עולה על סכום הביטוח אצל חלק ממשתמשי הדרך.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני מחדד את כוונתי: כותב הידיעה קושר באופן סיבתי, ישיר ובלעדי את הנתון המבהיל הזה ליוקר היחסי של הביטוח והמצב הכלכלי של האופנוענים. כלומר, במצב היפוטתי כמובן, אם מחר המשכורת של כולנו תוכפל פי 4 אז הנתון הזה ירד לכמעט אפס. אני חושב שהסיבה לכך היא הרבה יותר מורכבת ומסובכת, ומושתתת על המון תפיסות חברתיות, יחסי אזרח-מדינה והחוויה סובייקטיבית של מופקרות וכולי, בנוסף לפאן הכלכלי.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
הנפט היום יקר מאוד המס אכן עלה אבל דלק סביב ה5.5-6 שקל לליטר אנשים משלמים ונוסעים .
דלק ב7 שקל ומעלה כמובן שמשלמים אבל חושבים פעמיים אם ליסוע.
תראה מה קרה עם הסיגריות העלו מסים ומעל רף מסויים אנשים מפסיקים לרכוש בכמות גדולה כמו אלכוהול גם.
יש רף מסויים שמניב את שיא הרווח כי זה שיא המס אבל עדיין לא יקר מידי לעם מה שמניב נפח מכירות גבוהה, מעל הרף הזה הנפח יורד יותר ממה שהעליה במס מפצה.
כנל הביטוח הגיעו למצב ש50% מהרוכבים ידם אינה משגת לקנות ביטוח חובה,מה עשו? העלו עוד מחיר.
מה קרה עכשיו? עוד יותר אנשים לא יכולים לשלם ביטוח.
הפתרון זה לייצר ביטוח ללא פיצוי כלל, שום פיצוי, עשיתה תאונה? הוצאות רפואיות שולמו על ידי הביטוח וזהו.
כמו השתתפות עצמית רק וויתור מוחלט על כל פיצוי למעט נכות והוצאות רפואיות.
ולמכור כזה ביטוח בעלות של סביב ה1500 שקל לרוכב כלי מעל 250.
הרי לפי הדוחות חברות הביטוח משלמות כ700 שקל בממוצע לקופת החולים ולבתי החולים לאחר תאונה , נגיד גם נפצע הולך רגל? זה סופר נדיר וגם שם בממוצע העלות נמוכה.
זה לא מצב אידיאלי אבל זה לפחות ביטוח רפואי שהעם יוכל לשלם , יותרה מזה לדעתי שהשליחים יקבלו כזה ביטוח למה? כי אני עבדתי שליח והמון שליחים מסדרים לעצמם משכורת 13 ו 14 ויש גם 15 מסתם החלקות ותביעות פיצויים מהביטוח של העסק או מתפרעים בכביש.
רוכב שידע שאם עשה תאונה אין לו רווח כספי זה יגרום לו לחשוב טוב טוב מה הוא עושה בכביש.
וככה גם צריך לעשות לנהגי רכב בכלל שלא יהיה מצב להרוויח במקרה תאונה כמו שקורה עכשיו.
שהרווח בעצם יהיה בצורת טביעת ממון מהאשם בתאונה , זה עובד מעולה באירופה כולם חושבים פעמיים לפני ההתפרעות כי אם יצאו אשמים הם גם יצאו בהפסד.
והמרוויח מקבל רק פיצויים על נזק ואובדן ימי עבודה ועל כאב וסבל.
שיטה כזו תייקר את הצד ג של היום אבל יוריד את החובה שלדעתי זה שיטה שעובדת מעולה בכל העולם ואנחנו סתם ממציאים גלגל מחדש
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
איך מעבירים טסט לקטנוע/ אופנוע בלי ביטוח חובה?...או שהם רוכבים גם בלי טסט...ובלי רשיון אולי גם,...
או הולכים למוסך שיעביר טסט
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ככה עם ישראל נלחם מאז ומתמיד בגזירות - טומן את הראש בחול ואם צריך גם פוגע בעצמו ישירות כדי לא להלחם בהן.