עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: מחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה!

צפייה משולבת

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339

    מחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה!

    מנתוני דו"ח מבקר המדינה עולה ש-49% מרוכבי האופנועים והקטנועים רוכבים ללא ביטוח חובה בתוקף; מישהו באוצר צריך לחשב מסלול מחדש!

    http://fullgaz.co.il/?p=116553

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    אני בכל זאת חושב ששווה להתייחס לזה שהנתונים האלה לא משקפים כלים שעומדים ולא נוסעים בהם וכלים לשטח.
    כמו כן, ציינו פה שרוב הסרבני ביטוח הם מכל מני כפרים מרוחקים וספק אם היו משלמים ביטוח גם אם היה עולה חצי.

    אני לא יודע אם זה מצמצם את המספרים בצורה משמעותית או לא, אבל אולי זה כן?

  3. #3
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    לפי כמות הקטנועים שזרוקים בכל הארץ המס הזה לא משקף את המציאות, אבל עדיין מאוד גבוהה.

  4. #4
    Member הסמל האישי של ofirus
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    240
    עבריינים בפוטנציה

  5. #5
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ללא ספק מדובר בממצא חריג ומדאיג במיוחד שדורש התייחסות מיוחדת.
    אבל בחרתי להתייחס לפסקה הזו: "המסקנה המתבקשת מדו"ח זה היא שיש ציבור עצום של רוכבים – כ-60,000 – שלא יכול להרשות לעצמו לבטח את כלי הרכב שבו הוא משתמש בביטוח חובה", והכותב ממשיך: "האוצר יצר מנגנון ביטוחי אשר 50% מהמשתמשים בו אינם יכולים לעמוד בתשלום הפרמיה שלו ולכן נאלצים לעבור על החוק". אשמח לדיין את תהליך הסקת המסקנות.
    לא ברור לי תהליך הסקת המסקנות הנ"ל, שקצת מוציאים מהנוסחה את העמדה האידיולוגית של חלק מהאנשים, הבחירה והאחריות האישית.
    חשבתי לדוגמה על המס(ים) המצטבר על הדלק, שהיום גם נע סביב ה- 50%, אם לא יותר, שנקבע ע"י האוצר במנגנון די דומה, ובכל זאת כל משתמשי הכביש "כן יכולים" להרשות לעצמם את המס הזה, שבחישוב שנתי מגיע לאלפי שקלים, ובסבירות לא נמוכה עולה על סכום הביטוח אצל חלק ממשתמשי הדרך.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    ללא ספק מדובר בממצא חריג ומדאיג במיוחד שדורש התייחסות מיוחדת.
    אבל בחרתי להתייחס לפסקה הזו: "המסקנה המתבקשת מדו"ח זה היא שיש ציבור עצום של רוכבים – כ-60,000 – שלא יכול להרשות לעצמו לבטח את כלי הרכב שבו הוא משתמש בביטוח חובה", והכותב ממשיך: "האוצר יצר מנגנון ביטוחי אשר 50% מהמשתמשים בו אינם יכולים לעמוד בתשלום הפרמיה שלו ולכן נאלצים לעבור על החוק". אשמח לדיין את תהליך הסקת המסקנות.
    לא ברור לי תהליך הסקת המסקנות הנ"ל, שקצת מוציאים מהנוסחה את העמדה האידיולוגית של חלק מהאנשים, הבחירה והאחריות האישית.
    חשבתי לדוגמה על המס(ים) המצטבר על הדלק, שהיום גם נע סביב ה- 50%, אם לא יותר, שנקבע ע"י האוצר במנגנון די דומה, ובכל זאת כל משתמשי הכביש "כן יכולים" להרשות לעצמם את המס הזה, שבחישוב שנתי מגיע לאלפי שקלים, ובסבירות לא נמוכה עולה על סכום הביטוח אצל חלק ממשתמשי הדרך.
    על דלק מצליחים לשלם
    ברגע שלא הצליחו כשהדלק היה מעל 7 שקלים והנסועה ירדה משמעותית הורידו מחירי דלק.

    כאן המצב די דומה זה לא הגיוני ש50% יכולים לשלם ביטוח.
    מה לא הגיוני פה? שבסוף במקרה תאונה משהו משלם.



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  7. #7
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    אני מחדד את כוונתי: כותב הידיעה קושר באופן סיבתי, ישיר ובלעדי את הנתון המבהיל הזה ליוקר היחסי של הביטוח והמצב הכלכלי של האופנוענים. כלומר, במצב היפוטתי כמובן, אם מחר המשכורת של כולנו תוכפל פי 4 אז הנתון הזה ירד לכמעט אפס. אני חושב שהסיבה לכך היא הרבה יותר מורכבת ומסובכת, ומושתתת על המון תפיסות חברתיות, יחסי אזרח-מדינה והחוויה סובייקטיבית של מופקרות וכולי, בנוסף לפאן הכלכלי.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    אני מחדד את כוונתי: כותב הידיעה קושר באופן סיבתי, ישיר ובלעדי את הנתון המבהיל הזה ליוקר היחסי של הביטוח והמצב הכלכלי של האופנוענים. כלומר, במצב היפוטתי כמובן, אם מחר המשכורת של כולנו תוכפל פי 4 אז הנתון הזה ירד לכמעט אפס. אני חושב שהסיבה לכך היא הרבה יותר מורכבת ומסובכת, ומושתתת על המון תפיסות חברתיות, יחסי אזרח-מדינה והחוויה סובייקטיבית של מופקרות וכולי, בנוסף לפאן הכלכלי.
    תראה רגע את פילוח הדוגים על הכביש.

    הרוב הוא קטני נפח, מי קונה קטנוע קטן נפח? לרוב מי שאין לו כסף ומחפש לחסוך.

    עכשיו כש50% מכל השוק לא מבטח ורק 7% זה כלים גדולים אז ה7% זה טיפה בים ביחס לקטנים ששם החוסר ביטוח בגלל עלויות

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    אני מחדד את כוונתי: כותב הידיעה קושר באופן סיבתי, ישיר ובלעדי את הנתון המבהיל הזה ליוקר היחסי של הביטוח והמצב הכלכלי של האופנוענים. כלומר, במצב היפוטתי כמובן, אם מחר המשכורת של כולנו תוכפל פי 4 אז הנתון הזה ירד לכמעט אפס. אני חושב שהסיבה לכך היא הרבה יותר מורכבת ומסובכת, ומושתתת על המון תפיסות חברתיות, יחסי אזרח-מדינה והחוויה סובייקטיבית של מופקרות וכולי, בנוסף לפאן הכלכלי.
    תאורטית אתה צודק, רק מה שאתה שוכח שאם תעלה לכולנו את המשכורת ב4 אלף בממוצע תגרום לאינפלציה (סטייל גרמניה אחרי ה-מלחמה) ותראה אנשים שנותנים אגזוז מלוסי בשביל כיכר לחם.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    ככה עם ישראל נלחם מאז ומתמיד בגזירות - טומן את הראש בחול ואם צריך גם פוגע בעצמו ישירות כדי לא להלחם בהן.
    1+

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  10. #10
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    על דלק מצליחים לשלם
    ברגע שלא הצליחו כשהדלק היה מעל 7 שקלים והנסועה ירדה משמעותית הורידו מחירי דלק.

    כאן המצב די דומה זה לא הגיוני ש50% יכולים לשלם ביטוח.
    מה לא הגיוני פה? שבסוף במקרה תאונה משהו משלם.



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    המחיר של הדלק ירד , בגלל שבעולם מחיר הנפט ירד באופן חד לכמעט שליש מהמחיר המקסימלי.
    המס לא ירד , פרט לפעם אחת שהורידו אותו, נהפוכו הוא גם התעדכן ועלה כל פעם בקצת.
    אם המחיר יחזור לאותם גבהים, אנחנו כנראה נשלם יותר, הרבה יותר .

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי YaronNahum צפיה בהודעה
    המחיר של הדלק ירד , בגלל שבעולם מחיר הנפט ירד באופן חד לכמעט שליש מהמחיר המקסימלי.
    המס לא ירד , פרט לפעם אחת שהורידו אותו, נהפוכו הוא גם התעדכן ועלה כל פעם בקצת.
    אם המחיר יחזור לאותם גבהים, אנחנו כנראה נשלם יותר, הרבה יותר .
    הנפט היום יקר מאוד המס אכן עלה אבל דלק סביב ה5.5-6 שקל לליטר אנשים משלמים ונוסעים .
    דלק ב7 שקל ומעלה כמובן שמשלמים אבל חושבים פעמיים אם ליסוע.

    תראה מה קרה עם הסיגריות העלו מסים ומעל רף מסויים אנשים מפסיקים לרכוש בכמות גדולה כמו אלכוהול גם.

    יש רף מסויים שמניב את שיא הרווח כי זה שיא המס אבל עדיין לא יקר מידי לעם מה שמניב נפח מכירות גבוהה, מעל הרף הזה הנפח יורד יותר ממה שהעליה במס מפצה.

    כנל הביטוח הגיעו למצב ש50% מהרוכבים ידם אינה משגת לקנות ביטוח חובה,מה עשו? העלו עוד מחיר.
    מה קרה עכשיו? עוד יותר אנשים לא יכולים לשלם ביטוח.

    הפתרון זה לייצר ביטוח ללא פיצוי כלל, שום פיצוי, עשיתה תאונה? הוצאות רפואיות שולמו על ידי הביטוח וזהו.

    כמו השתתפות עצמית רק וויתור מוחלט על כל פיצוי למעט נכות והוצאות רפואיות.

    ולמכור כזה ביטוח בעלות של סביב ה1500 שקל לרוכב כלי מעל 250.

    הרי לפי הדוחות חברות הביטוח משלמות כ700 שקל בממוצע לקופת החולים ולבתי החולים לאחר תאונה , נגיד גם נפצע הולך רגל? זה סופר נדיר וגם שם בממוצע העלות נמוכה.

    זה לא מצב אידיאלי אבל זה לפחות ביטוח רפואי שהעם יוכל לשלם , יותרה מזה לדעתי שהשליחים יקבלו כזה ביטוח למה? כי אני עבדתי שליח והמון שליחים מסדרים לעצמם משכורת 13 ו 14 ויש גם 15 מסתם החלקות ותביעות פיצויים מהביטוח של העסק או מתפרעים בכביש.

    רוכב שידע שאם עשה תאונה אין לו רווח כספי זה יגרום לו לחשוב טוב טוב מה הוא עושה בכביש.

    וככה גם צריך לעשות לנהגי רכב בכלל שלא יהיה מצב להרוויח במקרה תאונה כמו שקורה עכשיו.

    שהרווח בעצם יהיה בצורת טביעת ממון מהאשם בתאונה , זה עובד מעולה באירופה כולם חושבים פעמיים לפני ההתפרעות כי אם יצאו אשמים הם גם יצאו בהפסד.
    והמרוויח מקבל רק פיצויים על נזק ואובדן ימי עבודה ועל כאב וסבל.

    שיטה כזו תייקר את הצד ג של היום אבל יוריד את החובה שלדעתי זה שיטה שעובדת מעולה בכל העולם ואנחנו סתם ממציאים גלגל מחדש

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    42
    איך מעבירים טסט לקטנוע/ אופנוע בלי ביטוח חובה?...או שהם רוכבים גם בלי טסט...ובלי רשיון אולי גם,...

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    עושים ביטוח לשבוע לפני הטסט.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    או הולכים למוסך שיעביר טסט

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ככה עם ישראל נלחם מאז ומתמיד בגזירות - טומן את הראש בחול ואם צריך גם פוגע בעצמו ישירות כדי לא להלחם בהן.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 06-08-2016, 20:17
  2. ביטוח חובה לפי ותק
    על ידי Ser Jorah Mormont בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 29-01-2016, 22:23
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:10
  4. בטיחות - פס הגנה לרוכבי דו גלגלי
    על ידי עמרי בפורום כללי
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 08-11-2015, 11:25
  5. תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 15-07-2015, 10:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO