תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: מרגיש מוזר אחרי שטיפה ER6n (כ"ע)

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40

    מרגיש מוזר אחרי שטיפה ER6n (כ"ע)

    שלום לכולם, אני חדש בפורום בעקבות בעיה טורדנית.. אשמח להתייעצות!

    אני רוכב מזה מספר שנים, ב14 החודשים האחרונים על ER6n שנת 2007. המונה עמד על 98k ק״מ בעת הרכישה ואני הוספתי לו 24k (כ70 ק״מ ליום עבודה).

    האופנוע מטופל ועובד יפה, ככל הידוע לי המנוע מקורי (נזהר לדבר על שסתומים מעופפים...)

    עד כאן רקע כללי, ועכשיו לבעיה המוזרה:
    לפני שבוע הרבצתי לאופנוע שטיפה טובה (כן, עם צינור והכל), כולל ניקוי שמנים ולכלוך מהגגשים והשרשרת עם דגריזר ושימון מחדש. בדכ אני עושה את זה אחת לחודש. מאז האופנוע מרגיש לי מוזר. כאילו המנוע מתאמץ יותר, רועש יותר, המצערת קשה יותר. הסל״ד והקמ״ש אותו דבר כמו לפני אבל 120 קמש נותן לי הרגשה של 150... בהילוך שישי מרגיש לי כמו חמישי עם צורך מוזר להרים הילוך. כאילו אני נוסע עם צ׳וק לחוץ.
    טיפלתי מאז שוב בשרשרת, הוספתי תוסף דלק, כיוונתי את כבל המצערת. מה יכול לגרום לזה?
    האופנוע לפני טיפול גדול (24k) וסביר להניח שהחלפת פילטרים, פלאגים ושמנים, כיוון שסתומים וכו׳ יפתרו את הבעיה, אבל (!) אני חייב לדעת מה גורם לשינוי כזה דרסטי! סתמתי את הפילטר אויר? נתקע לי הצ׳וק החשמלי? הלך קויל? אין מים בשמן או אימולסיה, לא חסר שמן וגם לא מים ברדיאטור והאגזוז לא מעשן.

    סליחה על המונולוג החופרני, תודה לעוזרים!

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    היה קשה להמציא כותרת ארוכה שלא נושאת כל משמעות מעבר לדגם האופנוע, אבל הצלחת.
    "התייעצות לפתרון בעיה" - זה לא משהו שאפשר להדביק לכל השרשורים בפורום הטכני כמעט ללא יוצא מן הכלל?
    ערכתי את זה למשהו יותר סביר.

    אם אתה מרגיש ירידה קלה בהספק - תבדוק פלאגים, אולי העפת כובע פלאג אחד בטעות והוא לא נוגע טוב, או שהרטבת שם בפנים את האזור והניצוץ בורח. מתאים לתיאור של "צ'וק לחוץ".
    אם אין ירידה בהספק - אז יש רק רעש מוגדל כנראה, יכולת לגרום לזה במיליון דרכים בערך, לא יודע לכוון באפלה.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    248
    קרה לי מספר פעמים בER6N 2009 לאחר שטיפה חודרנית
    לפי מה שזכור לי זה קרה בגלל רטיבות בפלאגים (לאחר שהתייבש חזר לעצמו).

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כמו שאמרו ומוסיף שגם מסנן אוויר רטוב יגרום לזה.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    היה קשה להמציא כותרת ארוכה שלא נושאת כל משמעות מעבר לדגם האופנוע, אבל הצלחת.
    "התייעצות לפתרון בעיה" - זה לא משהו שאפשר להדביק לכל השרשורים בפורום הטכני כמעט ללא יוצא מן הכלל?
    ערכתי את זה למשהו יותר סביר..
    תודה על הזובור ג׳ק, איישם בפעם הבאה עם כותרת חדה יותר...
    ותודה לכל מי שענה, אפתח את הפילטר והפלאגים לראות אם יש רטיבות... למרות שקצת מוזר לי שבוע רכיבה וכ300קמ לא ייבשו את זה...
    אם יש עוד המלצות בנתיים, אשמח לשמוע!

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    עדכון

    אחרי קצת עבודה על האופנוע, הפילטר אויר היה דיי מטונף אבל בעיקר ג׳יפת יתושים ופיח, איזור הפלאגים נראה יבש אבל מה שכן נראה שהקויילים דיי יבשים ולא אוטמים טוב, יוצאים ממש בקלות... אולי הם לא יושבים הדוק על הפלאגים ואני מאבד ניצוצות? אני אשאיר את הקויילים בחוץ כדי שאם יש רטיבות באיזורהפלאג אז היא תתנדף...

    עוד רעיונות?

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    248
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    כמו שאמרו ומוסיף שגם מסנן אוויר רטוב יגרום לזה.
    אני לא חושב ש-למים קל להגיע למסנן האוויר (כשהחלפתי את מסנן האוויר הגישה לא הייתה קלה).

    יוסי,האמת שגם הכוילים אצלי לא היו מהודקים בחוזקה אך לא גרמו לבעיות כלשהן (גם ברכיבה מעט אגרסיבית).

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    עדכון אחרון

    אתמול שימנתי את גופי הכויילים כדי להחיות קצת את הגומי ובעזרת דגריזר הורדתי פיח מחלקי המגע עם הפלאג. ניקיתי תחת מים זורמים ומטלית יבשה את הפילטר אוויר עד שנהיה לו צבע רענן והשארתי אותו לייבוש בחוץ.
    הבוקר הרכבתי הכל חזרה +שפריץ של לובריקנט באיזורי חיכוך של כבלי המצערת. ניקזתי את אגן השמן של המנוע ומילאתי חדש.

    האופנוע חזר לנשום, ואפילו יותר טוב מלפני! הצלצלולים החנוקים מהאגזוז בין 4 ל5 אלף סל״ד שאליהם כבר התרגלתי בשבועות האחרונים נעלמו גם כן.

    תודה רבה על הטיפים! שבת שלום.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    עדכון משמעותי:

    לאחר הטיפולים הביתיים התופעה חזרה והלכה. מאז האופנוע עבר טיפול גדול (24אלף) שכלל גם כיוון שסתומים והחלפת מחזירי שמן, פלאגים מצבר וכל טוב. האופנוע ״מיושר״ לפי הספר. היה לי חסד של 500 ק״מ והופ! חזרה נפילת הכוח. חזרה והלכה שוב ושוב.
    עד שעליתי על הבעיה - חמורה בהחלט!
    בגלל שהבעיה הלכה וחזרה, הגעתי למסקנה שהבעיה היא סביבתית. לאחר מחקר ארוך הכולל תיזוזים בין תחנות דלק שונות התוצאה היא שככל הנראה אחת מ2 תחנות דלק שתדלקתי בה באופן קבוע - מוהלת את הדלק! אין לי כל הוכחה פיזית לכך מעבר לעובדה שמאז שעליתי על זה וחדלתי מלתדלק שם - הבעיה נפטרה (כ2000 ק״מ ללא נפילת הספק).
    אני לא רוצה להוציא דיבה אבל לצורכי המשך המחקר אשמח לדעת אם רוכבים אחרים שמתדלקים בתחנת ״דלק״ באבא אבן הרצליה פיתוח חווים תופעה דומה.

אשכולות דומים

  1. Yamaha wr125 לא מניע אחרי שטיפה (כ"ע)
    על ידי Ozhayun בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 30-03-2017, 23:20
  2. תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 15-07-2016, 11:41
  3. מהירות מרבית של joymax 250i
    על ידי mohnad11 בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 30-04-2016, 10:22
  4. שטיפה של הקטנוע
    על ידי duadi בפורום אוף טופיק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-09-2015, 13:28
  5. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 01-06-2015, 10:06

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO