בואו נעשה קצת סדר בבלגן.
בתפקידי החדש אני אחראי מטעם המשטרה על כל הגופים הציבורים המונחים במדינת ישראל
כולל רכבת ישראל הרכבת הקלה ומשרדי הממשלה.
אני שייך לחטיבת האבטחה במשטרה ברמה הארצית.
לכל גוף מונחה, ובכלל זה רכבת ישראל, יש הנחיות ברורות לקבלה לעבודת מאבטח ותו תקן
לסוג המאבטח ורמת ההכשרה הנדרשת בתפקיד.
תעריף שעת העבודה ותנאי העבודה נקבעים על פי חברת כ"א המעסיקה את המאבטח, או במקרה
של עבודה מול המשרד עצמו.
ההבדלים בין תעריפי המשכורת קטנים אולם מהות העבודה משתנה, ולכן יש לבדוק היטב מי המעסיק
מה תנאי העבודה וסוג ההכשרה הנדרשת.
בחלק מהמקומות אכן יש אפשרות ללמוד תוך כדי העבודה, אולם לא בכולם תלוי בסוג התפקיד אותו
אתה מבצע. באבטחה פיזית בקרונות הרכבת ובתחנות נדרשת עבודת רגליים, בידוק וערנות מוחלטת.
בתחקיר הפיגוע באירוע במתחם שרונה, ניסו המחבלים לחדור לתחנת הרכבת בבאר שבע אולם המאבטח
החמוש שעמד בכניסה הפחיד אותם ולכן הם המשיכו לת"א גם שם לא הצליחו לחדור לרכבת ועברו למתחם.
כשבפועל לא מדובר בתפקיד קל.
חשוב לעשות סקר בין מקומות העבודה ולשמוע את המאבטחים עצמם בנושא שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה
לזה יש יותר משמעות מגובה המשכורת.
שיהיה בהצלחה.