אהמממ...אני מניח שלא היית מעורב בעולם אופנועי השטח ה-4 פעימתיים מבערך סוף שנות ה-90 עד לפני שנתיים שלוש, שהיה מבוסס כמעט לגמרי על קרבורטור FCR (עם משאבת תאוצה כמובן). אגב, FCR ודומיו עם משאבות תאוצה היו נפוצים עוד הרבה לפני בעולם מרוצי הכביש, וגם כשיפור למי שהלך רחוק עם אופנוע הכביש שלו (היו ועדיין יקרים למדי והרבה פחות מרשימים במפגש מ"אגזוז לחץ").
אגב, גם במאייד המשופר של מלוסי שהצגת יש משאבת תאוצה - היא פשוט מופעלת פנימית ע"י המגופה ולא ע"י מנוף חיצוני כמו ברוב הקרבורטורים (יש אפילו כיוון לדיאפרגמה).
או שאני ממש טועה. מבולבלים? גם אנחנו.
אם נחזור לרגע לנושא השרשורי, גם נושא המצערת החשמלית נדחה בעולם הדו גלגלי לא פעם מפאת...פחד משינויים. לאו דווקא של היצרנים, אלא דווקא של קהל הרוכבים. רוכבי אופנועים מייחסים חשיבות גדולה ל"רגש" ברכיבה, וחלק נכבד מהרגש הזה הוא הידיעה ש"אני שולט במכונה". כבלים ביד ימין היו חלק מהתפיסה הזו מאז החלו להכניס מנועים לשלדות אופניים ולרבים מהרוכבים, גם כיום, קשה להרפות ממנה (כולל לכותב שורות אלו). נשמע הזוי? העניין לא צויין בכתבה המצוינת כאן, אבל פרפרים נשלטי חיישנים אינם דבר חדש, גם לא בעולם האופנועים. ל-R750 משנת 2000 כבר היו פרפרים משניים בבית המצערת, נשלטי מחשב. סליחה.נשלטי פרפר ראשוני שמחובר ל...כבלים.
מי באמת מפקד על פעילות המנוע?



.
ציטוט ההודעה בתגובה