אולי מדובר על שמן גיר?
2010
הנורה של השמן דולקת כבר תקופה (שבועיים של הבהובים שהתחזקו), אבל בבדיקת שמן הכל היה תקין.
כשהתנעתי שוב יצאו תקתוקים חזקים מהגיר והטורים לא עברו את ה6.
האם הלך הגיר? יכול להיות שבאמת לא היה שמן ולא בדקתי טוב (היה מונע ל5 שניות לפני שבדקתי)?
תודה לעוזרים.
אולי מדובר על שמן גיר?
סליחה, אני אהיה יסודי הפעם. בדקתי בספר רכב. מדובר בשמן מנוע (מה שמתברג משמאל מאחורה), כאשר מיליתי שמה פחות מ-250 מ"ל.
הנורה של השמן (זו שנראית כמו המנורה שאלאדין שפשף) היא זו שהבהבה.
אבל הרעש, לדעתי, מגיע מהגיר. יש דרך לדעת אם זה באמת מהגיר או שזה בא מהמנוע?
צירפתי תמונה של הסטיק לאחר המילוי ועוד הקלטה של התקתוק המצער שנשמע מהקטנוע. הסטיק נראה יבש יחסית, וזה אחרי כמעט רבע ליטר. הגיוני? לפי הספר רכב, 200 מ"ל אמור להביא את זה למקום בטוח.
תמונה:
https://s12.postimg.org/y99jltke5/DSC_1796.jpg
הקלטה:
http://vocaroo.com/i/s0uCNY2juMh5
חשוב לציין שהוא מניע כרגע ואחרי כ-10 שניות בערך מתייצב עם הטורים על 1.6-1.8, כלומר תקין.
נערך לאחרונה על ידי asaf16; 25-11-2016 בשעה 19:18.
הבהובים של נורת שמן ניסו כנראה לספר לך על התקלה, ספירת כמות ההבהובים יכולה לכוון אותך לתקלה בספר הרכב של הקטנוע. אלא אם ההבהובים היו לא סדורים והיו מתגברים בהטיה - אם כך, אכן היה מדובר במחסור שמן, וכנראה כשמדדת את כמות השמן לא עשית את זה טוב.
קשה להבין בגלל שקשה להעריך את עוצמת הרעש בהקלטה, יותר מזה - לא ניתן להבין איך הרעש קשור לסל"ד ולמצערת. אבל הרעש של מיסב טלטל שהלך לעולמו נשמע די דומה, אז לא הייתי פוסל את האפשרות.
ממה שזכור לי, לא היה משהו מיוחד בהטיות. אני זוכר אותה נדלקת\מתחילה להבהב ספיציפית אחרי שאני עוזב את הגז. ההבהובים אכן היו לא סדורים ומתגברים אבל.
אם אני אצלם סרטון של הלוח מכוונים באותה סיטואציה זה יעזור על מנת לקבל תמונה קצת יותר מדוייקת? כמובן שאם זה היה קורה ביום ראשון כבר הייתי במוסך, אבל אני רק מחפש שקט נפשי.
תוכל לפרט בקצרה מה זה מיסב טלטל ומה סדר גודל העלות שלו?
אם זה היה בעזיבת הגז - כמעט בוודאות מדובר ברעש של מיסב טלטל ש"מת" כתוצאה מלחץ שמן נמוך. יכול להיות שלחץ שמן נמוך הוא תקלה משנית - למשל, זה יכול לקרות גם אם נפרץ לך אטם ראש מנוע ונוזל הקירור מגיע לשמן - במקרה כזה לא תראה ירידה בכמות השמן, אבל כן תראה ירידה בלחץ שמן (התערובת לא סמיכה כמו שמן וגם לא מספקת סיכוך טוב).
לא יודע עד כמה זה "שקט נפשי", זה אומר אוברהול מנוע תחתון, החלפת קראנק\בוכנה\טלטל.
המשפט האחרון שלך, מתייחס להחלפת טלטל נטו או לסנריו החמור יותר של פריצת אטם ראש מנוע?
עשית טעות שהמשכת לנסוע,הנורה שמסמלת האות P נדלקת כאשר הלחץ שמן נמוך,לחץ שמן נמוך אומר שהשמן לא מגיע לכל האזורים בזמן או בכלל לא מגיע.
במצב שהיא דולקת קבוע מכבים את המנוע מיד,זה שהמפלס טוב לא אומר שאין בעיה.
התקלה יכולה להתרחש כאשר יש שחיקת יתר באחד המיסבים או הצירים של גל הארכובה (crankshaft ו crankshaft bearings) ואם אכן זו
התקלה,התיקון הוא בסדר גודל של כמה אלפי שקלים,בין התיקונים היקרים שיש.
נ.ב. לא רואה איך זה שייך לראש מנוע.
![]()
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 25-11-2016 בשעה 21:05.
במוסך נאמר לי שאם יש מספיק שמן בבדיקה אז הבעיה היא כנראה ביוניט ואלא אם כן זה מפריע לי בעין אין מה לתקן.
לפי ההקלטה והכיבויים היוניט כנראה תקינה ועצם זה שיש מספיק שמן ממש לא פוסל את היוניט.
המוסך שלך לא נשמע מקצועי במיוחד.
מניסיון מר:
אם יש לך פריצה באטם ראש והמים מגיעים לשמן - מהר מאוד הלחץ יירד מספיק כדי להדליק חיישני לחץ שמן, ואם אתה סוחב את זה אפילו כמה עשרות ק"מ - אז הדבר הבא שיקרה, זה מיסב טלטל. במקרה הכי טוב תהיה אפשרות לחרוט קראנק ולהשתמש במיסב במידה עבה יותר, במקרה הגרוע אין מנוס מלהחליף קראנק.
אני מתיחס לתקלה שאני משער שקיימת אצלך עפ"י הסימנים והרעש, בלי קשר למה גרם לה. לא 100% וודאי, כמובן, אבל די סביר שזה המצב.
לא מבין לפי אתה קובע בצורה אוניברסלית שזה מה שיקרה אבל מניסיון במנוע מאותה משפחה (וכנראה עם משאבת שמן זהה וקוטר\אורך מעברים מאוד דומה ) זה ממש לא קשור.
לגבי המיסב טלטל,גם לא בהכרח למה שהנזק לא יגיע קודם למיסבי הקייסים?
בדגם הזה בטלטל יש מיסב מחטים ואין אפשרות לעשות US בגלל שיש מידה אחת בלבד.
לדגם ה 200 קיימת ערכת שיפוץ שכוללת טלטל ומיסב אם הפין שמחבר את הקראנק שרד אולי אפשר למצוא גם ל 250.
אני קובע בצורה אוניברסלית - ואתה יכול לחפש ולמצוא ברשת מספיק סימוכין\דוגמאות (ראה בהמשך) - 2 דברים:
א) בהינתן פריצת אטם ראש מנוע, הגעת המים לשמן ויצירת "טחינה" - הסיכוך יורד עד כדי שהוא הופך להיות לא מספיק.
ב) מהרגע שבו יש מספיק נוזל קירור בשמן, הדבר הראשון ללכת יהיה אחד המיסבים של הקראנק, לרוב מיסב טלטל.
מה אני לא יכול לקבוע:
ג) לא בטוח שזה ידליק את חיישן הלחץ, כל עוד כמות השמן הנדרשת נמצאת שם, גם אם זה בערבוב עם נוזל קירור בצורת אמולסיה.
ד) אני ממש לא קובע שזה מה שקרה לפותח השרשור. להיפך, עפ"י מחסור השמן זה כנראה לא המצב, בנזק למנוע תחתון שנגרם מערבוב נוזל קירור בשמן לא יהיה מחסור נראה בשמן, מה שכנראה כן קיים אצל פותח השרשור.
מה שכתבתי לו היתה דוגמה, וכתבתי שזאת דוגמה, להיותה של התקלה שלו תקלה משנית. אפשר להביא דוגמה אחרת - למשל, נזילת שמן או אכילת שמן גם יכולה לגרום לאותו המצב, של ירידה בכמות השמן אל מעבר למפלס המינימלי ביותר הנדרש ושחיקה של מיסבי קראנק\טלטל - אלה פשוט הדברים הראשונים שנפגעים. אבל, מכיוון ששאלת איך הדוגמה שנתתי - פריצת אטם ראש - יכולה להיות קשורה eventually למיסב טלטל גמור, אז פירטתי את הקשר האפשרי מניסיון, וכן, לא ממש משנה מה אתה חושב, הקשר הזה קיים (פסקה שלישית בתשובה) - גם אם בשרשור הזה הוא לא רלוונטי ככל הנראה. ואם הקישור לא הספיק לך - תקליד בגוגל "engine coolant in oil possible damage bearings" ותתחיל לקרוא, יש שם מעל ומעבר.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 26-11-2016 בשעה 00:28.
להבא תהיה יותר מפורט,בבקשה.
כשמישהו רושם - לא מבין את הקשר למה שרשמת ואתה בתגובה עונה לו,"מניסיון מר" הוא מסיק שאתה מניסיונך חושב שזו הסיבה למה שקרה.
נ.ב. מאוד כנראה שלא תראה את נורית הלחץ.
א.לא אמרתי שהסיכוך ישאר תקין.
ב.מקבל.
ג.אין צורך לצוות עליי לקרוא סימוכין ברשת.
אתה בן אדם וגם אתה יכול לטעות,אני מניח שבניסוח אז אפשר להודות בצורה מנומסת ולהמשיך הלאה.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 26-11-2016 בשעה 09:24.
טוב, תודה רבה לכם. either way, i'm screwed.
אעדכן מחר אם וכאשר הבעיה תאובחן.