אני קובע בצורה אוניברסלית - ואתה יכול לחפש ולמצוא ברשת מספיק סימוכין\דוגמאות (ראה בהמשך) - 2 דברים:
א) בהינתן פריצת אטם ראש מנוע, הגעת המים לשמן ויצירת "טחינה" - הסיכוך יורד עד כדי שהוא הופך להיות לא מספיק.
ב) מהרגע שבו יש מספיק נוזל קירור בשמן, הדבר הראשון ללכת יהיה אחד המיסבים של הקראנק, לרוב מיסב טלטל.
מה אני לא יכול לקבוע:
ג) לא בטוח שזה ידליק את חיישן הלחץ, כל עוד כמות השמן הנדרשת נמצאת שם, גם אם זה בערבוב עם נוזל קירור בצורת אמולסיה.
ד) אני ממש לא קובע שזה מה שקרה לפותח השרשור. להיפך, עפ"י מחסור השמן זה כנראה לא המצב, בנזק למנוע תחתון שנגרם מערבוב נוזל קירור בשמן לא יהיה מחסור נראה בשמן, מה שכנראה כן קיים אצל פותח השרשור.
מה שכתבתי לו היתה דוגמה, וכתבתי שזאת דוגמה, להיותה של התקלה שלו תקלה משנית. אפשר להביא דוגמה אחרת - למשל, נזילת שמן או אכילת שמן גם יכולה לגרום לאותו המצב, של ירידה בכמות השמן אל מעבר למפלס המינימלי ביותר הנדרש ושחיקה של מיסבי קראנק\טלטל - אלה פשוט הדברים הראשונים שנפגעים. אבל, מכיוון ששאלת איך הדוגמה שנתתי - פריצת אטם ראש - יכולה להיות קשורה eventually למיסב טלטל גמור, אז פירטתי את הקשר האפשרי מניסיון, וכן, לא ממש משנה מה אתה חושב, הקשר הזה קיים (פסקה שלישית בתשובה) - גם אם בשרשור הזה הוא לא רלוונטי ככל הנראה. ואם הקישור לא הספיק לך - תקליד בגוגל "engine coolant in oil possible damage bearings" ותתחיל לקרוא, יש שם מעל ומעבר.