פילטר אוויר לא קשור לאקלים,אם לזה התכוונת הוא קשור לתוואי הדרך ומומלץ להחליף אותו בזמן.
מסנן שמכניס יותר אוויר כנראה יסנן פחות טוב מהמקורי.
בקרוב מגיע טיפול 20 אלף לאפריליה שיבר שלי ואני רוצה להזמין מה שאפשר מחו"ל כדי להוזיל את העלויות.
בעיקרון יש שני דברים שבאמת כדאי להזמין מחו"ל, פילטר שמן ופילטר אוויר. השאר זה שמנים וכו' שאין טעם לרכוש בחו"ל...
לגבי פילטר שמן, ראיתי באיביי ב70 שקל של HIFLO. זה יוזיל לי משהו?
לגבי הפילטר אוויר, בספר רכב כתוב שצריך לבדוק את הפילטר ולהחליף במקרה הצורך. מהניסיון שלכם, האם נדרש בד"כ להחליף פילטר אוויר כל 20 אלף ק"מ במדינה שלנו, או שזה מיותר?
הפילטר המדובר הוא של DNA, ועולה 270 שקל (מסנן כמו המקורי אבל מעביר יותר אוויר)
http://www.ebay.com/itm/DNA-High-Per...RYQWHj&vxp=mtr
פילטר אוויר לא קשור לאקלים,אם לזה התכוונת הוא קשור לתוואי הדרך ומומלץ להחליף אותו בזמן.
מסנן שמכניס יותר אוויר כנראה יסנן פחות טוב מהמקורי.
אז זהו, שאני לא יודע אם זה באמת הזמן להחליף אותו ובגלל זה אני מתייעץ אתכם.
כמו שאמרתי, כתוב לבדוק מה המצב של הפילטר ב20 אלף ק"מ ולפי זה להחליף או לא להחליף. האם בד"כ מחליפים מסנן אוויר באופנוע כל 20 אלף, או שיש לו עוד חיים?
לא בא לי לפרק חצי אופנוע בשביל להגיע לתיבת אוויר מאחר ואין לי מושג איך נראה מסנן נקי ואיך נראה מסנן שדורש החלפה...
אי אפשר באמת לבדוק את המצב של הפילטר חוץ מלהיתסכל עליו ולראות אם הוא נקי או מלוכלך.
מסנן נקי פשוט נראה נקי,בלי הרבה שחור בתוכו.
בדיקה כמו שצריך אפשר לעשות רק על ידי מדידת כמות האוויר שתזרום דרכו כתלות בוואקום שמייצר המנוע זה לא אפשרי בשבילך.
כל כמה ק"מ להחליף תלויים במסנן ובדרכים שאתה רוכב,מסנן זה רכיב מתכלה ואין באמת טעם לחסוך שם.
אם הבדיקה היא אחת ל 20 כנראה שבמעמדה הייתי גם מחליף.
אני אחזק את טריבל ,מסנן לרוב זה רכיב מתכלה וזול יחסית.
אחרי הטרחה של לפרק ולבדוק כבר הייתי מחליף.
אבל! את הישן בוחן אם הוא יוצא נקי עדיין פעם הבאה תרחיב את המרווח ל30 או 40 תלוי מצבו.
אגב הסיכון במסנן סיבים(מקורי) סתום היא אפסית.
במקרה ההכי קיצוני לא יזרום מספיק אוויר והמנוע לא יעלה בסלד או יהיו בעיות "לא סוחב" אבל רמת הסינון עולה ככל שהמסנן מתמלא. מסנן אוויר אתה יכול לבדוק ולהאריך מרחקי החלפה ללא נזק למכללי האופנוע, כמובן שהארכה תהיה על אחריותך בלבד,וזה תקף למסנן אוויר סיבים,או ספוג טבול בלבד כותנה זה מצב שונה
האקלים כן משפיע, מי שחי בסביבה ערונית בגלל הזיהום הרב המסנן נסתם מהר יותר, אותו הדבר לסביבה מדברית עם חול, או לאורך מישור החוף.
נגיד אצלי רשום החלפה כל 20,באופנוע של אישתי (דגם עם שיגרת טיפולים זהה) רכבו נתניה - תל אביב רוב הזמן ולאחר 20 אלף המסנן היה מאוד סתום.
אצלי שאני רוכב קריית שמונה - רמת הגולן/חרמון אני מחליף ב40 אלף והמסנן יוצא פחות מלוכלך
אז לסיכום אם רשום לבדוק יהיה חכם יותר שתחליף בזמן הבדיקה, אם יצא ממש נקי פעם הבאה תבצע את זה ב40 אלף אם יצא מלוכלך 20 אלף זה סבבה לו.
אם יצא בינוני 30 אלף ובהצלחה.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני ממליץ להחליף את הפילטר אוויר. 20K בתנאים של ישראל (ימי שרב, סופות חול וכו') זה לא מעט.
אין סיבה להתקמצן על רכיב של 200 שקל, באופנוע של 50K. תחליף את הפילטר גם אם הוא לא מטונף (נקי הוא לא יהיה בכל מקרה).
לגבי פילטר שמן - הפילטר של HIFLO בסדר גמור, השתמשתי בהם הרבה. 70 שקל זה בערך המחיר שלהם בארץ, כך שאתה לא חוסך כלום בהזמנה מאיביי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
קטקוב תראה פילטר אוויר הוא רכיב שונה מנגיד פילטר שמן.
ככל שהפילטר עצר יותר לכלוך כך רמת הסינון עולה והזרימה יורדת.
בשלב מסויים יש בעיות סחיבה וזהו, בגלל זה בגדול אין בעיה למשוך מעבר למצויין בספר.
ובגדול אני קניתי סטוק של מסננים של היפלו (אוייר) במחיר ממש זול אבל קניתי 14 חתיכות ישר.
כדאי לבדוק רכישה קבוצתית כזו
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
פילטר שמן לא שווה להזמין מחו"ל כמו שכתבו לך פה.
פילטר אוויר לדעתי שווה להחליף ברב פעמי, ובטיפולים בהמשך לנקות. חוסך כסף וכאב ראש לטווח ארוך.
דווקא בקשר לכאב ראש עם פילטר רב פעמי אני לא מסכים.
רק לכבס לייבש ולשמן לוקח הרבה זמן , הפתרון לקנות 2 פילטרים ואז להשתמש בהם לסירוגין ולנקות אחרי הטיפול.
הנקיון זה לא כזה מהיר זה לוקח כמה שעות טובות הפרוצדורה.
ואם זה ספוג זה שווה זה נותן יכולת סינון ורמת סינון מעולה, במקרה של כותנה זה פחות רמת סינון והרבה פחות יכולת עצירת לכלוך.
חשבתי על זה זה לא כדאי כלכלית , עדיף לקנות כמה חד פעמיים ופשוט להחליף ולזרוק ישן לפח
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 15-12-2016 בשעה 07:50.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מי שמעדיף לשלם בכל טיפול עוד 350 שקל לפילטר, לבריאות. אני מעדיף לשלם פעם אחת להרבה זמן. וכן, עדיף 2, להחליף כל פעם בלי להעמיד את האופנוע לכמה שעות עד שהפילטר יהיה מוכן (מה שלוקח זמן זה לא הנקיון מן הסתם, אלא לחכות לייבוש).
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor