אין על הפול...
בושה וכלמה
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
למה לא לנצל עוד יותר את הציבור הלא מיוצג הזה..
ועוד לפני הבחירות כחלון הצטלם עם נציגי רוכבים כמי שילחם על מחירי הביטוח..
מדינה של..
הורגים את הדו גלגלי בישראל.
בואו נצא לרחובות...
קראתי את הכתבה ולא הבנתי את הטענות של תאגיד הפול:
1.
מהי אותה החלטה של ועדת וינוגרד שתגדיל את התביעות כלפי הביטוח?בעתירה נטען כי ועדת וינוגרד החליטה לאחרונה על הליך שנקרא ריבית היוון. תהליך זה יגרום לתשלום תביעות יקר יותר ובא לידי ביטוי בעיקר בתחום
ביטוחי החובה לרכב.
2.
על אילו הפסדים נוכחיים, לא התגלה לפני זמן מה עודף של מיליארד ש"ח בקרנית?ראוי לציין כי מי שאמור לכסות על הפסדי הפול הן חברות הביטוח, אך חלק מחברות הביטוח כבר הודיעו על כוונתן להגביל את השתתפותן בסבסוד עקב הצפי להגדלת הפסדי הפול.
אפילו אם נניח שהפול הם רק גנבים ושקרנים נאלחים, מישהו שמבין יכול בבקשה להסביר את הבסיס-לכאורה לטענותיהם?
הפול הינו תאגיד שבו שותפות חברות הביטוח באחוזים שונים. מי שממש מעניינת אותו החלוקה יציץ בחלקה העליון של תעודת ביטוח חובה של הפול ויגלה את החלוקה.
קרנית אינו חלק מהפול http://www.karnit.co.il/category/abb ולמיטב ידעתי העודף הוא תוצר של אבנר- איגוד ביטוח נפגעי רכב, הגוף שניהל את ביטוח החובה עד הרפורמה.
לו היית מנהל את הפול, הפרספקטיבה שלך הייתה שונה בעליל. הביטוח הדו"ג בפול גורם לו הפסדים כבדים. למיטב זכרוני כ 250 מיליון ש"ח בשנה. בניגוד לשאר חברות הביטוח, הפול אינו יכול לסרב לבטח נהג שפונה אליו.
עכשיו, כשאתה מנהל את הפול, שורת הרווח או ההפסד של הביטוח הדו"ג מעניינת אותך יותר מהאופנוענים. הפול רוצה לצמצם את הפסדיו ובראיה עסקית כלכלית הפול צודק.
איללכא...ובכל פרספקטיבה אחרת הפול טועה, רק שאת מי שמכתיב מדיניות ציבורית כלכלית זה לא מעניין במקרה הטוב ובמקרה הרע, שמישהו יבדוק היכן עובדים המפקחים הקודמים על ביטוח ושוק ההון
זה נכון שהפול מפסיד 250 מיליון בשנה אבל זו דרך הסתכלות מגוחכת הרי הפול הוא איגוד של חברות הביטוח עצמן. החברות מונעות ביטוח של אופנועים ושולחות את כולם לפול על מנת שההפסדים יהיו רשומים בפול ולא בחברות עצמן וככה הם (ההפסדים) ייראו גדולים וניתן יהיה לנפח את המחירים. הרי אם החברות לא היו מסרבות לבטח אופנוענים ה"הפסד" היה נעלם אי שם במיליוני השקלים שהחברות האלה עושות מ"ביטוח" החובה (או מס נהיגה כמו שהוא צריך להיקרא).
בקיצור, דופקים אותנו ואין מה לעשות, לנבחרים לא אכפת, הציבור שונא אותנו ואנחנו מעטים מדי. זה ימשיך עד שלא יהיה דו גלגלי במדינה.
בקיצור, אתה צודק.
מי שלא צריך להתוות מדיניות הם חברות הביטוח, תאגיד הפול והמפקח על הביטוח.
מי שאמור לעשות זאת הם ראש הממשלה, שר האוצר, שר הקלקלה ושר התחבורה. אבל אותם, אנחנו מעניינים כקליפת השום.
לגבי הדו"ג והיעלמותו, אינך צודק. נוצר איזון מוזר במחירי החובה כיום. איני רואה את זה משתנה מהותית. לא לטובתנו ולא לרעתנו.
איללכא...ואפילו פחות משום, כי לו מחיר השום היה נוסק היו מייבאים ממנו על מנת להוריד את מחירו
שאלה מפגרת, איך במדינות אחרות המחירים לביטוח לא כל כך גבוהים?
כי במדינות אחרות (נורמליות) הביטוח הרפואי שלך (קופת חולים) מכסה גם את זה ולמעשה הביטוח חובה הוא צד ג', כלומר למי שתפגע בו חלילה, ומשם אתה יכול להוסיף איזה ביטוח שאתה רוצה (אובדן כושר עבודה, פיצויים כאלו ואחרים וכולי). אתה בכל מצב מכוסה מבחינה רפואית ע"י הביטוח הרפואי הרגיל שלך. כאן בארץ - לא.
שרמוטות עליי פלישיתים.
משהו כאן ממש לא מסתדר לי בראש.
אם העלות של הביטוחי רכב אמורה לעלות בגלל חישובי ריבית כאלה ואחרות אז גם ביטוחי הרכבים היו אמורים לעלות בשיעור דומה ועובדה שזה לא קורה.