לא ימכרו לך בלי שאתה מחזיק רישיון אפור.
ולא, על עגלה לא יכולים להחרים לך. אם יתפסו אותך נוסע בים, כן יוכלו להחרים לך.
כנל בכל תחנת דלק וכו'... לא שווה לפי דעתי
לגבי רישוי אפור? אני מבין שזה רישוי לאופנוע תחרותי בלבד. שאסור לעלות איתו בכלל על הכביש ומותר לרכב איתו רק במקומות שמורשים לכך (וינגייט ואולי עוד מקומות בודדים).
וזה כמובן עם רישיון וביטוח ספציפים.
- השאלה אם לדוגמא אני (ללא רישיון תחרותי) יכול לבוא לחברה שמוכרת כלים ברישוי אפור ולקנות את הכלי? גם ללא רישיון תחרותי.
(ואז למעשה האחריות היא עליי).
- אם אני מוביל את האופנוע על עגלה. משטרה יכולה להחרים לי אותו? (כמו בעבר עם מוטוקרוסים)?
תודה רבה לעונים![]()
לא ימכרו לך בלי שאתה מחזיק רישיון אפור.
ולא, על עגלה לא יכולים להחרים לך. אם יתפסו אותך נוסע בים, כן יוכלו להחרים לך.
כנל בכל תחנת דלק וכו'... לא שווה לפי דעתי
על עגלה לא יעשו לך כלום, אבל -
אם יתפסו אותך ביער או בכל מקום שהוא לא מסלול מוגדר, כמו שפירטת, יכולים לעשות לך הרבה דברים,
בניהם החרמה, קנס, עבודות שירות ו/או עד שנת מאסר בפועל.
לרכב על כלי אפור במקום אסור זו עברה פלילית.
שלא לדבר על סופת החרא שתתעופף עליך במקרה שפגעת בעצמך או במישהו אחר, אבל זה נכון לכל מי שרוכב ללא ביטוח.
רישוי אפור זה מלכודת דבש לקמצנים/ חסכנים/ כאלה שרוצים הרבה במעט/ עבריינים בפוטנציה.
בסופו של דבר רישוי אפור זה בלוף אחד גדול ומי שקונה כלי אפור בידיעה מראש שהוא הולך לרכב איתו מחוץ למסלול (שזה בערך כולם) הוא עבריין, חד משמעית. לא שאכפת לי או כי אני מצדיק את החוק (מי שרוצה לרכב בפחד ולהסתכן ככה שיבושם לו), אבל מדובר בעבריין נטו בגלל 2 מישורים עיקריים - דבר ראשון רוכב על אופנוע אפור מחוץ למסלול לוקח בחשבון מראש שאם תהיה ביקורת כלשהי הוא יאלץ לסכן הכל ולברוח, זה עבריין לכל דבר ועניין כי החוק ידוע והוא ביודעין בוחר להפר אותו.
דבר שני והמישור היותר חמור הוא במקרה של פגיעה בנפש חלילה. רוכב על אופנוע אפור מחוץ למסלול לוקח בחשבון מראש שאם חלילה תקרה תאונה עם כלי אחר או חמור מכך יפגע ברוכב אופניים/ הולך רגל - הוא צריך להיעלם מהזירה כמה שיותר מהר ולהפקיר את הנפגעים מאחוריו ולברוח אחרת דמו בראשו גם אם לא היה אשם כלל. כאמור - עבריין לכל דבר ועניין.
הבעיה הזו של פגיעה בנפש ובריחה מהזירה היא משהו שקרה יותר מפעם או פעמיים ועוד יקרה, לרוב ע"י טרקטורונים שרובם רוכבים בלי ביטוח וחלק גדול מהאוכלוסיה עליהם מראש בעייתית.
עכשיו רוכבי הכלים האפורים נכנסו למשבצת הזו ואי אפשר לאמר שלא באשמתם - באשמתם הישירה ובכוונה תחילה.
מכיר חבר'ה מבוגרים שרוכבים על רישוי אפור ועם עגלות ואפילו עם ילדים קטנים.
הכל בתאקט.
מילה גדולה קצת אבל תחשוב שהם ניצודים רק בגלל החוסר ברישיון רכב ותשלומים שנתיים למדינה.
המדינה מפסידה בגדול כאשר כלי אפור נרכב לא במסלולים.
אבל אני יודע, שלפחות פה בצפון.. הרבה חברה מבוגרים רוכבים על אפורים ולא בפהרסיה או בעיר, אלא בסינגלים קטנים, ביער קרית אתא..
המשטרה עושה צרות רק לצעירים שבאים ללא עגלות וחותכים אדומים בכביש.
המשטרה לא עושה צרות לבוגרים ולאחראים אשר רוכבים במקומות נטושי אדם ולא בין מטעים של חקלאים.
מכיר אישית בחור שרוכב טרייל ומלמד את בנו בן ה8 רכיבת טרייל, שניהם על טריילים חוצים את הכביש מהבית לשטח ברגל עם האופנועים(טרייל לא שוקלים הרבה)
ומתחילים ברכיבה בשדה הנטוש.. כמובן שממוגנים מכף רגל ועד ראש, טוב האבא פחות אבל הילד ממוגן ברמת מגן צוואר וחגורה לכליות.
מיותר לציין שהשוטרים לא עושים צרות לבחור כלל.
לא יודע איך זה במרכז אבל שמעתי שיותר בעייתי שם, אצלנו בצפון זה קצת יותר חופשי.
תודה רבה לכל העונים..
עזרתם לי להחליט שאני לא מתפשר על כלי עם רישוי צהוב
תודה רבה
אני רוצה להוסיף את עניין הביטוח.
אופנוע ברישוי צהוב מאפשר לנו לרכב עם ביטוח חובה (אל תוותר על ביטוח חובה) שנותן לנו כיסוי ביטוחי בלתי מוגבל. ברכיבת שטח, לטעמי, החשיבות של זה גבוהה מאוד.
אנחנו מכירים יותר מדי מקרים של תאונות שטח עם אופנועי אנדורו שדרשו פינוי מוסק, טיפול ארוך ושיקום של שנים. לצערנו זה עלול להיות חלק מהעניין. ביטוח חובה מכסה אותך לחלוטין במקרה כזה. רכיבה בלי ביטוח חובה עלולה להכניס אותך לבור שאתה ומשפחתך לא תצאו ממנו לעולם, וגם מקרים כאלה אנחנו מכירים לצערנו הרב.
אנחנו לא מספיק עשירים כדי לרכב בלי ביטוח חובה, וזו לא קלישאה.
שאשא כתב נכון ואביעד סיכם לדעתי.
ג'וני, גם אם יש כאלה שרוכבים על אפור והם חבר'ה מבוגרים ושקולים, לא מבטיח להם שום דבר.אף אחד לא מתכנן לצאת מהבית ולעשות תאונה. תאונות היו ויהיו תמיד.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk