והעסק מתחמם...
מצוייד במולטימטר סיני פשוט, וסוללת 12v נפגשתי לאופנוע.
מסתבר שהמתח במצבר היה ממש נמוך, וחברתי אותו לסוללה כדי שנטען. (למרות שטענתי אותו לפני כמה ימים)
אחרי כמה שעות, אני מתניע את האופנוע, הוא מתניע בקושי, ואני נוסע איתו לכיוון הבית. דקה ראשונה הנסיעה חלקה, ולאחריה הפסקות הצתה. אחרי כל הפסקת הצתה, אני ממתין כמה דקות, ומציע את האופנוע בדחיפה.
בשלב הזה אני בטוח שאני יודע מה הבעיה, אין טעינה.

מגיע לבית, מחבר את האופנוע לטעינה, ואחרי הטענה של שעתיים (6 אמפר לשעה בטעינה) האופנוע מניע בקלות, ונוסע בצורה חלקה, בלי שום ניתוקים באמצע.
*מרגיש מכונאי על* ואז אני מודד את מתח המצבר כאשר האופנוע מכובה, התוצאה 12.7v.
מתניע את האופנוע שוב, והמתח קופץ ל13.5v.
וכאן אני לא מבין מה קורה. אם יש טעינה, למה האופנוע נוסע רק כאשר המצבר מלא?
אם אין טעינה איך המתח קפץ (משמעותית)?
אם הטעינה באמפר נמוך שלא מספיק להצתה, אז המתח לא היה אמור ליפול? (משיכת חשמל מהמצבר)