זה רעש מהקאליפר. תשחרר את האום של הציר גלגל שהאופנוע על ג'ק אמצע, תן לחבר ללחוץ לך על הברקס האחורי חזק ותהדק את האום כשהברקס לחוץ. שחרר את הברקס אחר כך ובדוק שוב.
חג שמח חברים!
לפני מספר ימים בדקתי את הסלאק של השרשרת וגיליתי שהוא גדול מדיי. קראתי ב-GSTwins, יוטיוב וספר הרכב והבנתי איך לעשות את זה.
הגעתי לחבר, פתחנו את בורג הגלגל האחורי מעט, מכוון את השנתות בצורה די אחידה (מעט בלבול עקב האגזוז שהפריע). בודק סלאק - הכל תקין (גם על ג'ק האמצע, גם על רגלית הצד וגם כשאני יושב על האופנוע).
סוגרים את הגלגל ומעלה לג'ק האמצע לראות איך השרשרת והגלגל מגיבים. הכל זז בסדר חוץ מרעש חריקה מהגלגל האחורי. מחזיק את קליפר הבלם מעט לצד בזמן שהגלגל מסתובב בהילוך והרעש עובר. הרעש נעלם בעת נסיעה אבל גם בזמן הליכה עם האופנוע כשהוא מכובה ועל סרק יש צליל חריקה קבוע בנקודה מסויימת.
חבר אמר שכנראה מתחתי צד אחת ממש קצת יותר מהשני ולכן יש אי-איזון ממש קטן. השאלה שלי היא - איך אני מאזן את זה? חיפשתי ולא נתקלתי במידע ספציפית לבעיה זו.
מזכיר שזו פעם ראשונה שאני מכוון לבד אז להיות עדינים![]()
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
זה רעש מהקאליפר. תשחרר את האום של הציר גלגל שהאופנוע על ג'ק אמצע, תן לחבר ללחוץ לך על הברקס האחורי חזק ותהדק את האום כשהברקס לחוץ. שחרר את הברקס אחר כך ובדוק שוב.
לפעמים השנתות נשחקות (תלוי איך עובדים עם זה) ואז מד מטר עם מדידה מנקודה קבועה לציר יעשה את העבודה, יש עוד טכניקה עם שני חוטים שרצים מהגלגל הקדמי. אגב, חיכוך בנקודה קבועה, תוודא שהדיסק לא עקום.