מדובר בסעפת של ימאהה WR250R
להלן מצורף תרשים:

1cbac.jpg

1- הסרתי את הסעפת המקורית (חלק מס' 1 בתרשים),
ובמקומה התקנתי סעפת אפטר-מרקט חדשה.

2- את האטם שבין הסעפת למנוע (חלק מס' 6 בתרשים: 4FM-14613-00-00)
הייתי צריך להחליף את האטם הזה, אבל לא החלפתי: בגלל שמדובר באופנוע עם מעט קילומטרים - והאטם המקורי עדיין במצב כמו חדש.

3- את האטם שבין הסעפת לדוד (חלק מס' 10 בתרשים: 5PX-14755-00-00)
לפי המדריך: הייתי צריך להסיר את האטם המקורי הנ"ל, ולא לשים שום אטם אחר במקומו.
מה שכן, כדי למנוע דליפה מהאזור הזה: היה כתוב שבזמן ההתקנה מומלץ לרסס על האזור "Liquid gasket"
אבל בגלל שאין לי מושג מה זה הדבר הזה "Liquid gasket" - אז לא עשיתי כלום, ולא ריססתי שם כלום.
פשוט התקנתי את הסעפת החדשה וזהו.

כעת לאחר שהשלמתי את ההתקנה הסופית - כתוב במדריך: "הפעל את המנוע ובדוק אם דולף גז".
"Start the engine. If there is no gas leak, this concludesthe replacement"
השאלה שלי:
איך אני יודע אם יש
gas leak?
איך אני יודע אם דולף גז? צריך להיות צבע או ריח? מה הסימנים?

שאלה נוספת:
מה דעתכם לגבי "הקיצור דרך" שעשיתי עם זה שלא החלפתי את האטם (חלק מס' 6 בתרשים) כפי שנדרש?
האם זה יכול להיות קריטי בהמשך?
אני חייב לציין שהאטם המקורי "הישן" היה נראה במצב חדש לחלוטין. וזה לא מפתיע כי כאמור מדובר באופנוע די חדש בסה"כ כמה חודשים על הכביש עם מעט קילומטראז'.