עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: "פתיחה" איטית בקטנוע לאחר טיפול

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89

    "פתיחה" איטית בקטנוע לאחר טיפול

    ברשותי איקס מקס 2009
    עשיתי טיפול (החלפתי רולים משקולות וכו) ועכשיו ישנה תופעה מוזרה.
    כשאני מתחיל נסיעה, לוקח לקטנוע הרבה זמן (יחסית) להגיע למהירות רצוייה (נניח 80-100)
    אני נותן גז וכאילו הקטנוע מתקדם לאט ורק אחרי 200-300 מטרים הוא מתחיל לצבור תאוצה.
    נאמר לי שזה קשור לכמות נכבדה של גריז ששמו בבית הרולים.
    האם זה הגיוני?
    נ.ב- יש לי תחושה שזה קורה בדכ כשהקטנוע קר
    תודה לעונים

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    כן זה הגיוני.
    אני לא יודע אם זה נכון אבל התופעה של הגריז כבר שמעתי.
    מעבר לזה שמעתי גם מוסכים שמהלחץ לא מכניסים את המשקולות נכון.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מעלה אדומים
    הודעות
    437
    שמת רולים מקוריים ?
    יכול להיות שזה נובע מרולים יותר כבדים ממה שהיו לך, רולים כבדים מאטים את הפתיחות ומגדילים את המהירות הסופית.
    לפי זה גם כן תשים לב שאחרי שהרולים הישנים ממש משומשים ושחוקים הפתיחות תהיינה מהירות יותר על חשבון המהירות הסופית.
    יכול להיות גם שהרולים הקודמים שהיו לך לא היו מקוריים והיו רולים קלים בכוונה שיהיו פתיחות מהירות ועכשיו שהחלפת לרגילים אתה מרגיש שינוי בפתיחה.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    35
    שאלה חשובה.. גירזו את הציר של בית הרולים או את בית הרולים עצמו?!

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אמורים לגרז את שניהם בקטנוע הזה.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    לפעמים לשייף סנדלי-סחיבה פותר את הבעייה. תגיד במוסך

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי tanin צפיה בהודעה
    לפעמים לשייף סנדלי-סחיבה פותר את הבעייה. תגיד במוסך
    כמה אפשר לשייף אותם בממוצע לדעתך?

    מעולם לא ניסיתי את זה

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89
    תודה לעונים.
    השאלה אחרי כמה זמן/ק"מ זה אמור להתאזן?

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89
    הבוקר שמתי לב שהבעיה קורית גם במעבר בין האטה להאצה.
    למשל בכניסה לפנייה, אני בולם וביציאה מהפניה אני נותן גז והקטנוע מגיב ממש באיטיות- אין לו כח מתפרץ (כמובן ביחס ל250)

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    Sabreson -

    כדי להבין יותר טוב מה הגורם ל-"חוסר סחיבה" שאתה מרגיש , תצטרך להקשיב לפעולת המנוע ועליית הסל"ד.

    בעיקרון, כשהוריאטור תקין על כל רכיביו (בהנחה שהמצערת בפול גז לצורך ההסבר) הקטנוע אמור לשמור על סל"ד אחיד לאורך ההאצה, וכמובן יעלה לאחר שיחס העברה הסופי מגיע אך זה לא רלוונטי כרגע כי אנחנו לא מדברים על מהירות סופית.

    מקרה א':
    יצאת מהרמזור או שבלמת והאצת לאחר סיבוב, פתחת את המצערת עד הסוף - המנוע עולה לסל"ד "גבוה" וקבוע וללא שינוי.

    מקרה ב':
    יצאת מהרמזור או שבלמת והאצת לאחר סיבוב, פתחת את המצערת עד הסוף - המנוע עולה לסל"ד "בינוני עד נמוך" ולאט עולה עד שמתייצב על סל"ד גבוה יותר.

    מכיוון שאין מד סל"ד בדגם שלך ויש לנו רק את הפורום, תצטרך להפעיל את חוש השמיעה ואם אפשרי להשוות את הצליל של המנוע לפני ואחרי הטיפול.

    עבור מקרה א' - אם מתקיים, כנראה המשקולות כבדות ממה שהיו לפני הטיפול. תוכל לבדוק מול המוסך אם מדובר במשקולות במשקל הנכון עפ"י ספר רכב. אם הרכיבו לך משקולות כבדות מדי זה יכול לגרום נזק למנוע במצטבר. יכול להיות גם שזה תקין ופשוט התרגלת לפעולת המנוע עם משקולות קלות מהמקור.

    עבור מקרה ב' - אם הדבר מתקיים, כנראה מדובר בקפיץ מרכזי בפולי האחורי אשר אחראי על שמירת מתח הרצועה וכך להתאים אל מול בית המשקולות את יחס ההעברה המשתנה.
    ישנו קשר בין קבוע הקפיץ המרכזי אל בית המשקולות ויכול להיות שהאיזון הופר לאחר החלפת המשקולות.

    אנא עדכן לאחר בדיקה, אתה מוזמן לצלם וידאו בנסיעה או אודיו ע"מ להבין את המקרה שלך.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    193
    אם אני מחליף קפיץ ראשי, ניתן לשנות מהירות סופית או שזו מוגבלת על ידי הגיר עצמו?

    אגב, אקס מקס 250 2013, שמתי לו רולים 12, 13, 14 גרם, אין שינוי במהירות סופית, רק בהאצות.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי UnKnOwN צפיה בהודעה
    אם אני מחליף קפיץ ראשי, ניתן לשנות מהירות סופית או שזו מוגבלת על ידי הגיר עצמו?

    אגב, אקס מקס 250 2013, שמתי לו רולים 12, 13, 14 גרם, אין שינוי במהירות סופית, רק בהאצות.
    הקפיץ המרכזי אחראי על שמירת סל"ד בטווח המנוע האידיאלי ואינו קשור למהירות הסופית, לכן החלפת הקפיץ לא תשנה את המהירות הסופית.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Oznik צפיה בהודעה
    הקפיץ המרכזי אחראי על שמירת סל"ד בטווח המנוע האידיאלי ואינו קשור למהירות הסופית, לכן החלפת הקפיץ לא תשנה את המהירות הסופית.
    הקפיץ משנה את יחס ההעברה כתלות בפתיחה של הצלחת הקדמית על מנת לשמור על מתח נכון ברצועה,מתח עודף יקרע אותה ותת מתח לא יעביר את הכוח.

    ככל שהקפיץ יתנגד לפתיחה של הצלחת האחורית היחס ישאף לכיוון ה - 1:1 ולכן ככל שהקפיץ קשה יותר בפוטנציה המהירות הסופית תגדל.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89
    יש שאמרו שמחזיר שמן נפרץ ,אני בודק עכשיו במוסך

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89
    מחזיר שמן בוריאטור נפרץ

אשכולות דומים

  1. נסיעה איטית על זירו: 381 ק"מ טווח
    על ידי nihrider בפורום הפורום החשמלי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-01-2017, 11:13
  2. "הפשרת" אופנוע לאחר אחסון של חודש
    על ידי Ziv4 בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 23-07-2016, 01:22
  3. טיפול לאחר הרצה (ג'וי מקס 250)
    על ידי speedi44 בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24-03-2016, 08:57
  4. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 20-08-2015, 17:50
  5. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 17-06-2015, 20:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO