
נכתב במקור על ידי
kobiweis
ישנם מספר כוחות הפועלים על האופנוע בסיבוב, אם נחלק לציר X (אורך, התנועה קדימה), Y (רוחב) ו Z (גובה, נגיע בסוף).
בציר ה Y ההטיה נועדה לאזן הכוח ששואף להמשיך את כיוון התנועה (ישר קדימה) כלומר, לדחוף את האופנוע החוצה מהסיבוב. ככל שהמהירות עולה או שהסיבוב חד יותר יש צורך בהטיה גדולה משום שפועל כוח גדול יותר הדוחף החוצה, ההטיה תמנע התהפכות והחיכוך של הצמיג עם הכביש מונעת את ההחלקה.
בגדול יש שתי סיבות עיקריות להחלקות: א. מקדם החיכוך שמשתנה - לכן הכניסה לסיבוב צריכה להיות הדרגתית כדי להישאר בטווח החיכוך הסטטי (הגבוה יותר) ב. כוחות התאוצה והתאוטה הפועלים על האופנוע המשפיעים על הכוחות בציר ה Z - בתאוצה החיכוך בצמיג האחורי יעלה כי הכח מצמיד אותו בעוד בתאוטה זה יהיה הפוך, מכיוון שהצמיג האחורי רחב יותר נרצה להאיץ (גם פה, בצורה נכונה, עדינה והדרגתית) כדי להעביר אליו קצת יותר עומס.
ההסבר הזה יחסית מפושט בעיקר בקשר לחיכוך.
אחרי כל החפירה - הרוכבים האלה רוכבים לאט יחסית אבל בסיבוב הדוק ולכן ההטיה גדולה יותר, הם משתמשים נכון במצערת ומנצלים את החיכוך שהם יכולים לקבל מהאופנוע
Sent from my A0001 using Tapatalk