עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 30 מ 30

אשכול: למה לא ממליצים לחמם את המנוע בעמידה ממושכת?

  1. #16
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ...אם יהיה באותו סל"ד שבו תהיה ברכיבה...
    תיקון קליל - לא אותו סל"ד, אלא אותו עומס (משמע - אותה כמות התערובת שנכנסת כל פעימה למנוע). כי הסל"ד הוא רק פונקציה משנית, לא משפיע על חימום כשלעצמו, ואותה כמות תערובת שבעמידה בסרק יכולה להביא את המנוע לקו האדום, בנסיעה יכולה כתלות בהילוך ותוואי (נניח, עליה) בקושי להגיע לאלפי סל"ד בודדים או אפילו מאות סל"ד. כאן גם מתחבא ההבדל המשמעותי - בעמידה לא תוכל בכלל להגיע לעומס שהמנוע מקבל אפילו בנסיעה קלילה, כי בשביל זה המנוע צריך להיות הרבה מעבר לקו האדום.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אם נדייק הסל"ד כן משפיע בגלל שהוא מייצר יותר חיכוך מה שמחמם.
    במצב הנתון לא ניתן להכניס יותר תערובת מבלי לסובב את המנוע מהר יותר לזה הכוונה.

  3. #18
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    134
    נתקלתי כמה פעמים בהערה של היצרניות לא להשאיר את האופנוע בהילוך סרק ליותר מ5 דקות.
    בדר"כ לא צריך יותר מזה להגיע ל45 מעלות +- ולהתחיל נסיעה

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא צריך להגיע ל 45 בטמפ' הנוזל בשביל להתחיל ברכיבה,כאמור מספיק להמתין כחצי דקה,להתחיל ברכיבה איטית ולטפס בהדרגה.
    ההוראה שם בשביל לצמצם זיהום סביבתי ופיחום של המנוע.
    יש מדינות שבהן נאסר לעמוד עם רכב מונע ליותר מזמן מסוים.

  5. #20
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    לאן תגיע עם מנוע חם וצמיגים קרים???



  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    לאן תגיע עם מנוע חם וצמיגים קרים???
    לקילומטרז' גבוה בלי תקלות עם המנוע.

  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    לקילומטרז' גבוה בלי תקלות עם המנוע.
    לזה תגיע בכל מקרה, חימום או לא. כאמור, מיליוני מכוניות הניעו ונסעו בלי חימום, וזה לא הפריע להן.

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    לזה תגיע בכל מקרה, חימום או לא. כאמור, מיליוני מכוניות הניעו ונסעו בלי חימום, וזה לא הפריע להן.
    אכן פספסתי את כוונת המשורר. אין בעיה עם מנוע קר, להיפך ולזה התכוונתי.

  9. #24
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    30
    הסיבה העיקרית לחימום המנוע (בה JACK נגע חלקית) היא התפשטות הבוכנה מבחינת צורתה למצב עבודה אופטימלי בתוך הצילינדר.
    בוכנות במצבן הנייח והקר הינן אובליות בקוטר ומשופעות ב"גובה", על מנת שיוכלו "להתרחב" ולהתפשט בצילינדר העגול, שבעצמו צריך
    להגיע לרמת חימום והתרחבות מסוימת.
    חימום מהיר יותר, בין אם במאמץ של נסיעה או בהעלאת סל"ד בעמידה, אינו מומלץ מכיוון שהבוכנה מתחממת הרבה יותר מהר מהצילינדר - וזה
    כבר עלול ליצור חיכוך בלתי רצוי, ומשם לנזקים של JACK ועד נזק קצת יותר רציני בטווח הארוך. מי שהתנסה כאן עם מנועי 2 פעימות (הזקנים יותר,
    הצעירים יותר אולי בשטח ב-10 שנים האחרונות), מכיר את חשיבות החימום היטב - מן הסתם בשל תפקידה הנוסף של הבוכנה כ"שומרת המעברים"
    במנוע דו פעימתי. אך גם במנוע 4 פעימות מודרני, על אף ההתקדמות בתרכובות החומרים ותהליכי היצור של החלקים הנעים בתוך המנוע, עדיין קיימת
    חשיבות להתפשטות אותם חלקים עד לטמפ' עבודה נאותה. הנזק לא יהיה בהכרח מיד מנוע תפוס וגמור, אבל לאורך זמן, יש לו בהחלט השפעה על
    מצב הבוכנה/רינגים/צילינדר. גם במנועים מוזרקים. התערובת בהם לרוב תהיה יותר "מדויקת" לטמפ' המנוע, אבל הם עדיין לא משנים את הפיזיקה
    של מנוע הבעירה הפנימית. מי שמתעקש שזה לא נחוץ במנוע מוזרק מודרני, אני ממליץ לבדוק קצת כמה מנועי קטנועים מתחילים להרעיש אחרי אלפי ק"מ בודדים, למרות שיש בהם שמן ולא בהכרח "קורעים אותם" בשליחויות (אין מה לעשות, אבל לרוב קטנוע מונע וישר מתחיל בתנועה).

    אגב, ההשוואה למכוניות אינה הכי מדויקת - בוכנות במכוניות יהיו לרוב גדולות וכבדות בהרבה מבאופנועים, והסל"ד בו המנועים האלה עובדים נמוך בהרבה (בערך חצי בממוצע) - הן לא סתם "לא מתות". ע"ע מנועי קרוזרים עצלים וכבדים. אני ממליץ לבדוק בוכנות של מכונית על, כמו פרארי (דומות מאוד לבוכנות של אופנועים מודרניים), עם מנוע שמגיע ל-8,000-9,000 סיבובים, תופתעו לראות כמה זמן המנוע שם שורד אם אינו מחומם כמו שצריך.

  10. #25
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    איזה אנשים והיסטוריה יש לנו כאן.. ברוכות, DRMANIA יש עם מי להתווכח

    תשמע, אתה קצת חוטא לצד השני של המשוואה. זה נכון שהחלקים צריכים להתפשט, ונכון שהם לא עושים את זה בצורה זהה. מצד שני, הם אף פעם לא עושים את זה בצורה זהה - לא בעמידה, ולא בנסיעה. הבוכנה תמיד מתחממת הרבה יותר מהר מהצילינדר, פשוט כי היא חתיכת מתכת קטנה וקלה - וככה בכוונה עושים אותה - לעומת צילינדר, שהוא חתיכת מתכת גדולה ומסיבית. הייתי מהמר שהבוכנה מתפשטת כבר אחרי שתיים-שלוש דקות של חימום לגודל העבודה שלה, לעומת זאת הצילינדר לוקח את הזמן שלו, ולכן הנקודה שלך לא תקפה - לא משנה מה אתה עושה, את ההבדלים בזמני התפשטות החומרים לא תסגור, הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה לשמור את המאמץ למינימום.

    אבל כאן בדיוק נכנסים 2 דברים - ההנחיה של להתחיל בנסיעה רגועה ב-5 דקות הראשונות של החימום, והדוגמה שלך של קטנועים על הצד השני.
    הנסיעה הראשונית הרגועה מצמצמת את הזמן שבו המנוע עובד בבוכנה לא מותאמת ו"בועטת" (כי יש לה יותר חופש בפנים, כשהצילינדר עוד לא התפשט) - ולדעתי גם מקטין את תנודות הבוכנה, בגלל שתחת הלחץ הרינגים נפתחים ומקטינים את התנועות שלה. מצד שני, בנסיעה רגועה אין עומס קיצוני שיכול להביא להבדלי חימום גדולים מדי בין הבוכנה לצילינדר.
    ועל הצד השני, זה בדיוק מה שלקטנועים קשה לעשות. בגלל שההילוכים בקטנוע הם אוטומטיים ולא תלויי טמפ', תחילת הנסיעה שלו ובאופן כללי אופן הנסיעה שלו ייראה זהה גם על מנוע קר וגם על מנוע חם - וקשה מאוד להגיע למצב של "נסיעה רגועה" בו. זאת להערכתי הסיבה לבלאי שאתה מדבר עליו (אין לי נתונים על מנועים של קטנועים, אז אניח שהתופעה שאתה מתאר קיימת ולא אתווכח על עצם קיומה).

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    מניסיון, אני מחמם תמיד את המנוע ואני רואה כאלו שלא (אפילו קטנוע) ואני רואה שחמוד שלי סוחב כמו שצריך מבחינת כוח הבוכנה (וכל המכלול) לגלגל ואני רואה מה קורה להרבה כלים אחרי 15 אלף קילומטר של שחיקה אינטנסיבית... יש כאלו שאפילו החליפו בוכנה ב 35...

    אני רואה את זה מאוד מאוד חשוב ואם מסתכלים (כמו שנאמר פה) על כלים כמו RGV/RS/Yz/Husqvarna, סופר חשוב...

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    מניסיון, אני מחמם תמיד את המנוע ואני רואה כאלו שלא (אפילו קטנוע) ואני רואה שחמוד שלי סוחב כמו שצריך מבחינת כוח הבוכנה (וכל המכלול) לגלגל ואני רואה מה קורה להרבה כלים אחרי 15 אלף קילומטר של שחיקה אינטנסיבית... יש כאלו שאפילו החליפו בוכנה ב 35...
    ואת הניסוי הזה ערכת עם כלים זהים לשלך, רוכבים שרוכבים בדיוק כמוך ומטפלים בדיוק כמוך?
    כי אם לא, לא ברור לי איך אתה יכול להחליט שמה ששומר על המנוע שלך זה בהכרח החימום ולא נגיד זה שאתה מחליף שמן כל 5000 ק"מ והם מחליפים כל 10000...
    וגם אם נניח שכל שאר התנאים היו זהים (והם לא), ניסוי על אופנוע אחד בהחלט לא מספיק כדי להגיע למסקנות.

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    אתה צודק לחלוטין ואולי זאת תפיסה שלי במוח.
    אני מעדיף גם יותר קיצוני.
    פילטר כל 3 חודשים, שמן כל 5, חימום מנוע.
    אבל אני חושב בתפיסה הזאת (בגלל שהחום במנוע מרחיב דברים) שרצוי לחמם אותו למצב של לפני עבודה מאומצת.
    ואולי אני טועה בכלל ואני רגיל לעבוד לפי שיטות ישנות.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  14. #29
    איזה יופי של קישור!

  15. #30
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    היה לי מובי שהיה עובר התעללויות והכל היה בסדר.
    באפריליה לעומת זאת אמיץ מאוד מי שמתחיל נסיעה ללא חימום, גם כי המרווח בין הבוכנה לצילינדר גדול ושומעים דפיקות חזקות וגם כי זה הורג את העליון.
    תמיד הייתי נותן לו להתחמם חצי דקה עם צ'וק ואז מוריד לטיפה צ'וק ומתחיל לרכב בסלד נמוך כמה דקות.
    גם הגיר\קלאץ' בד"כ צריך חימום של דקה שתיים כדי שירגיש יותר "חלק".
    ב"מרגש" 300 שלי אני פשוט מסובב סוויץ' מחכה למשאבה שתסיים להרעיש ואז לחיצה קטנה על הסטרטר ומתעורר בשנייה.
    נותן לו חצי דקה ככה ואז מתחיל לרכב עד5 אלף סל"ד.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-07-2016, 16:45
  2. נורת מצבר נדלקת בעמידה - אקסייטיניג 250
    על ידי ramiy בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-02-2016, 00:34
  3. המלצות למכנס תרמי מחמם \ גטקעס
    על ידי Sniper434 בפורום כללי
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:11
  4. צקצוקים מאזור המנוע כשקטנוע בעמידה
    על ידי Wasted בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 13-09-2015, 18:35
  5. תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 19-07-2015, 21:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO