הוא יתחמם.
מה הסיבה?
האם 5-6 דקות נחשב הרבה זמן?
מה יכול להיות הנזק?
הוא יתחמם.
חיפוש קל וזריז:
http://fullgaz.co.il/forums/archive/...php/t-649.html
טיפה הרחבה.
יש כאן 2 משתנים:
א) בנסיעה האופנוע מתחמם ה-ר-ב-ה יותר מהר מאשר בעמידה.
ב) בלאי של מנוע בנסיעה גבוה יותר מאשר בעמידה.
השאלה הטכנית בלבד - מה מנצח, האם להעמיס קצת יותר על המנוע אבל לסיים את זה בזמן הרבה יותר קצר, או להעמיס את המינימום אבל לאורך יחסית הרבה זמן - לא פשוטה לתשובה בלי מדידות וניסויים.
אבל השאלה התפעולית נורא פשוטה - אם לוקחים כל אוטו מה-30 שנים האחרונות, אפילו כאלה בלי הזרקה, אף אחד לא באמת עמד וחימם אותו עם צ'וק, אלא פשוט הניעו, נתנו לו חצי דקה להתייצב ונסעו. אם היה צ'וק - אחרי דקה-שתיים היו מורידים אותו. כולם עשו את זה, מכוניות לא מתו מזה לאף אחד. אין שום סיבה שבאופנועים זה יהיה שונה.
הנזק נובע מכמה דברים שקורים במנוע קר:
- תערובת עשירה שחלק ממנה נשאר על קירות הצילינדר, נוזל לאגן השמן ומדלל את השמן.
- המרווח בין בוכנה לצילינדר במנוע קר יותר גדול, מה שעוזר לדליפה של דלק וגזי פליטה לאגן השמן.
- בקור אמיתי (קרוב ל-0 מעלות) - שמן קר שנוזל לאט ויכול לקחת לו כמה שניות למלא את כל המעברים.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 18-01-2017 בשעה 00:09.
מעולה תודה!
השכלתי
אני תמיד מניע את האופנוע ואז מוריד את השרשרת והמנעול דיסק כי חשבתי שצריך לתת לו קצת זמן להתחמם, השכלתי.
לא הבנתי איך בנסיעה המנוע מתחמם יותר מהר,
בוא נתייחס לרגע רק למנועים מקוררי נוזל, בעמידה אין רוח שתצנן את המים ברדיאטור,
במצב ההתחלתי אין סירקולציה של מים עד להגעה לטמפרטורת עבודה (בסביבות ה 90 מעלות)
אז נניח שהזמנים בעמידה או נסיעה שוים, אבל לאחר מכן האפקט של הרוח על הרדיאטור משפיע על קצב סילוק החום יותר מוונטות.
חימום המנוע הוא פונקציה ישירה של מאמץ וזמן - ומאמץ נקבע ע"י כמות הדלק המוזרמת והנשרפת בתא השריפה.
אתה נותן גז - יש יותר חימום. נסעת דקה עם גז = נתת למנוע לייצר בדקה פי כמה יותר חום מאשר בלי גז, וזה בדיוק מה שמחמם אותו - תופעת לוואי של העבודה שלו.
אבל אם אתה נותן גז בעמידה - הסל"ד מטפס לשמים מהר מאוד והמאמץ נשאר אפסי, בגלל זה מעט מאוד דלק נכנס לתא השריפה. בשביל לתת לכמות גדולה של דלק להישרף ולא לעלות בסל"ד, צריך שתהיה התנגדות לסיבוב המנוע - משמע, צריך להיות בנסיעה. יותר מזה, ככל שמאמץ גדל ואיתו הלחץ בתא השריפה גדל - גם הרינגים מתפשטים יותר ומונעים מעבר של עודפי הדלק לעוקה, אלא עוזרים לאותם עודפי הדלק להישרף במהלך הזה\הבא או לכל הפחות להיזרק במסלול הפליטה.
אפקט הרוח על הרדיאטור לא רלוונטי בכלל כאן - התרמוסטט סגור במנוע קר והרדיאטור מנותק. דווקא כאן, אם כבר בחרת, מנוע מקורר נוזל הוא עוד יותר יעיל ממנוע מקורר אויר. אנחנו מדברים על חימום בערך עד 40-50 מעלות, שזה הקצה התחתון של נק' העבודה במנוע, או אם תרצה - ל-65 מעלות, שזה הגבול התחתון של טמפ' העבודה (פחות או יותר 5 מעלות).
אחלה קישור.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 18-01-2017 בשעה 00:17.
מעבר לזה שזה עושה רעש לא נעים לאנשים ליד הבית / סתם ברחוב, וגם הרבה פעמים פולט זיהום ישיר מהאגזוז על הולכי רגל, לדעתי זה פשוט טמטום לחמם מנוע בעמידה, אפשר להניע ולהתחיל בנסיעה מאוד מאוד איטית, לא רק המנוע צריך להתחמם, אלא גם הצמיגים והברקסים, המיתלים וכו', וגם ככה בנסיעה איטית העומס על המנוע הוא ממש קטן וכמעט זהה לסרק... רק שהמנוע בכל זאת מגיע לטמפ' עבודה הרבה יותר מהר.
לדעתי, לתת למנוע מספר שניות להפתח ולעלות לרכב.
למיטב הבנתי,
שורה תחתונה- במנועים עם הזרקה מניעים מייצבים ולא צריך חימום של למעלה מ10-15 שניות, (ולא לאמץ את המנוע (לרכב חזק) בדקה2 הראשונות),
במנועים עם קרבורטורים מניעים, מייצבים, חימום קצר נניח 30 שניות, ומתחילים בנסיעה (וגם לא לאמץ את המנוע בהתחלה...)
בבאנדיט היו לי הבדלים גדולים בצריכת הדלק בין הקיץ לחורף.
אני מניח שזה נבע בשל הפרשי הטמפרטורת וזמן ההגעה של המנוע לטמפרטורת העבודה.
בגדול טווח הנסיעה שלי הוא 7 קילומטר לכיוון ולרוב נעשה בכביש פתוח כך שלוקח לי כ7 דקות אולי פחות להגיע.
בקאוואסאקי להבדיל כאמור יש את הטרמוסטט אז הוא מנוע את קירור המנוע (למרות שגם כאן האופנוע לא מתחמם לגמרי)
בכל מקרה אני לא נוהג לחכות מעבר לדקה עם המנוע כשהוא פועל ואני רוכב "בעדינות" במשך הכמה דקות הראשונות.
אגב למי שיש מנועים עם טורבו להם יש חשיבות ענקית להמתנה אחרי שמניעים וכמובן לפני הכיבוי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מה שחשוב יותר זה חימום של השמן לפני שלוקחים את המנוע לקצה
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 18-01-2017 בשעה 10:35.