ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
לא הבנתי איך בנסיעה המנוע מתחמם יותר מהר,
בוא נתייחס לרגע רק למנועים מקוררי נוזל, בעמידה אין רוח שתצנן את המים ברדיאטור,
במצב ההתחלתי אין סירקולציה של מים עד להגעה לטמפרטורת עבודה (בסביבות ה 90 מעלות)
אז נניח שהזמנים בעמידה או נסיעה שוים, אבל לאחר מכן האפקט של הרוח על הרדיאטור משפיע על קצב סילוק החום יותר מוונטות.
תרמוסטט מתחיל להיפתח כבר מאזור ה 70C,ב 90C הוא פתוח באופן מלא.
גם כשאין סירקולציה ברדיאטור הרוח עדיין מצננת את המנוע ולכן המנוע יתחמם מהר יותר בעמידה,אם יהיה באותו סל"ד שבו תהיה ברכיבה כי זה מה שמאיץ את החימום.