תוצאות 1 עד 15 מ 30

אשכול: למה לא ממליצים לחמם את המנוע בעמידה ממושכת?

צפייה משולבת

  1. #1
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    לאן תגיע עם מנוע חם וצמיגים קרים???



  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    לאן תגיע עם מנוע חם וצמיגים קרים???
    לקילומטרז' גבוה בלי תקלות עם המנוע.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    לקילומטרז' גבוה בלי תקלות עם המנוע.
    לזה תגיע בכל מקרה, חימום או לא. כאמור, מיליוני מכוניות הניעו ונסעו בלי חימום, וזה לא הפריע להן.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    לזה תגיע בכל מקרה, חימום או לא. כאמור, מיליוני מכוניות הניעו ונסעו בלי חימום, וזה לא הפריע להן.
    אכן פספסתי את כוונת המשורר. אין בעיה עם מנוע קר, להיפך ולזה התכוונתי.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    30
    הסיבה העיקרית לחימום המנוע (בה JACK נגע חלקית) היא התפשטות הבוכנה מבחינת צורתה למצב עבודה אופטימלי בתוך הצילינדר.
    בוכנות במצבן הנייח והקר הינן אובליות בקוטר ומשופעות ב"גובה", על מנת שיוכלו "להתרחב" ולהתפשט בצילינדר העגול, שבעצמו צריך
    להגיע לרמת חימום והתרחבות מסוימת.
    חימום מהיר יותר, בין אם במאמץ של נסיעה או בהעלאת סל"ד בעמידה, אינו מומלץ מכיוון שהבוכנה מתחממת הרבה יותר מהר מהצילינדר - וזה
    כבר עלול ליצור חיכוך בלתי רצוי, ומשם לנזקים של JACK ועד נזק קצת יותר רציני בטווח הארוך. מי שהתנסה כאן עם מנועי 2 פעימות (הזקנים יותר,
    הצעירים יותר אולי בשטח ב-10 שנים האחרונות), מכיר את חשיבות החימום היטב - מן הסתם בשל תפקידה הנוסף של הבוכנה כ"שומרת המעברים"
    במנוע דו פעימתי. אך גם במנוע 4 פעימות מודרני, על אף ההתקדמות בתרכובות החומרים ותהליכי היצור של החלקים הנעים בתוך המנוע, עדיין קיימת
    חשיבות להתפשטות אותם חלקים עד לטמפ' עבודה נאותה. הנזק לא יהיה בהכרח מיד מנוע תפוס וגמור, אבל לאורך זמן, יש לו בהחלט השפעה על
    מצב הבוכנה/רינגים/צילינדר. גם במנועים מוזרקים. התערובת בהם לרוב תהיה יותר "מדויקת" לטמפ' המנוע, אבל הם עדיין לא משנים את הפיזיקה
    של מנוע הבעירה הפנימית. מי שמתעקש שזה לא נחוץ במנוע מוזרק מודרני, אני ממליץ לבדוק קצת כמה מנועי קטנועים מתחילים להרעיש אחרי אלפי ק"מ בודדים, למרות שיש בהם שמן ולא בהכרח "קורעים אותם" בשליחויות (אין מה לעשות, אבל לרוב קטנוע מונע וישר מתחיל בתנועה).

    אגב, ההשוואה למכוניות אינה הכי מדויקת - בוכנות במכוניות יהיו לרוב גדולות וכבדות בהרבה מבאופנועים, והסל"ד בו המנועים האלה עובדים נמוך בהרבה (בערך חצי בממוצע) - הן לא סתם "לא מתות". ע"ע מנועי קרוזרים עצלים וכבדים. אני ממליץ לבדוק בוכנות של מכונית על, כמו פרארי (דומות מאוד לבוכנות של אופנועים מודרניים), עם מנוע שמגיע ל-8,000-9,000 סיבובים, תופתעו לראות כמה זמן המנוע שם שורד אם אינו מחומם כמו שצריך.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-07-2016, 16:45
  2. נורת מצבר נדלקת בעמידה - אקסייטיניג 250
    על ידי ramiy בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-02-2016, 00:34
  3. המלצות למכנס תרמי מחמם \ גטקעס
    על ידי Sniper434 בפורום כללי
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:11
  4. צקצוקים מאזור המנוע כשקטנוע בעמידה
    על ידי Wasted בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 13-09-2015, 18:35
  5. תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 19-07-2015, 21:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO