איזה אנשים והיסטוריה יש לנו כאן.. ברוכות, DRMANIAיש עם מי להתווכח
תשמע, אתה קצת חוטא לצד השני של המשוואה. זה נכון שהחלקים צריכים להתפשט, ונכון שהם לא עושים את זה בצורה זהה. מצד שני, הם אף פעם לא עושים את זה בצורה זהה - לא בעמידה, ולא בנסיעה. הבוכנה תמיד מתחממת הרבה יותר מהר מהצילינדר, פשוט כי היא חתיכת מתכת קטנה וקלה - וככה בכוונה עושים אותה - לעומת צילינדר, שהוא חתיכת מתכת גדולה ומסיבית. הייתי מהמר שהבוכנה מתפשטת כבר אחרי שתיים-שלוש דקות של חימום לגודל העבודה שלה, לעומת זאת הצילינדר לוקח את הזמן שלו, ולכן הנקודה שלך לא תקפה - לא משנה מה אתה עושה, את ההבדלים בזמני התפשטות החומרים לא תסגור, הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה לשמור את המאמץ למינימום.
אבל כאן בדיוק נכנסים 2 דברים - ההנחיה של להתחיל בנסיעה רגועה ב-5 דקות הראשונות של החימום, והדוגמה שלך של קטנועים על הצד השני.
הנסיעה הראשונית הרגועה מצמצמת את הזמן שבו המנוע עובד בבוכנה לא מותאמת ו"בועטת" (כי יש לה יותר חופש בפנים, כשהצילינדר עוד לא התפשט) - ולדעתי גם מקטין את תנודות הבוכנה, בגלל שתחת הלחץ הרינגים נפתחים ומקטינים את התנועות שלה. מצד שני, בנסיעה רגועה אין עומס קיצוני שיכול להביא להבדלי חימום גדולים מדי בין הבוכנה לצילינדר.
ועל הצד השני, זה בדיוק מה שלקטנועים קשה לעשות. בגלל שההילוכים בקטנוע הם אוטומטיים ולא תלויי טמפ', תחילת הנסיעה שלו ובאופן כללי אופן הנסיעה שלו ייראה זהה גם על מנוע קר וגם על מנוע חם - וקשה מאוד להגיע למצב של "נסיעה רגועה" בו. זאת להערכתי הסיבה לבלאי שאתה מדבר עליו (אין לי נתונים על מנועים של קטנועים, אז אניח שהתופעה שאתה מתאר קיימת ולא אתווכח על עצם קיומה).