מישהו?
בטנרה שלי הבולם האחורי צריך רענון.
אין שיכוך החזרה אפקטיבי יותר.
יש מישהו טוב בדרום שמתעסק עם דברים כאלה ויקח את זה כעבודת יום ( כלומר מבלי להשבית לי את האופנוע לשבוע בעיר אחרת)?
לחילופין מישהו יש ורוצה למכור בולם כביש! באורך 30 ס''מ?
מישהו?
תראה, צריך לבדוק טוב טוב אם זה בכלל אפשרי, אני מאמין שגוגל יתן לך תשובות.
בויסטרום, למשל, הבולם האחורי הוא סגור ואין אפשרות לערות לו שיפוץ בלי לבצע הליכים אלימים שלא נועדו לקרות מלכתחילה, אז בדוק את הנושא לפני שאתה נכנס להרפתקאה הזאת.
במחיר זול יחסית אפשר לרכוש אחד בחו"ל ולהביא ארצה אפילו משומש.
לרוב המשומש במצב טוב והמוכרים מכריזים על המצב האמיתי (לפי קילומטראז'), או לפנות בארץ לטוטאלוס, למשל.
בהצלחה ותעדכן אותנו!
אגב, אתה בטוח שבאמת אתה זקוק לשיפוץ?!
כמה דבר כזה אמור לעלות?
לפי הכתבה של פג״ז בולם של אוהלינס בארץ עולה כ-3000 בארץ (http://fullgaz.co.il/%D7%97%D7%93%D7...9%D7%A0%D7%A1/).
קשה לי לדמיין פירוק, בניה מחדש והרכבה שיעלו הרבה פחות.
אפשר. דבר עם עופר מאופרווד בתל אביב.
בדקתי בזמנו כ1200 שקל שיפוץ.
בסוף קניתי ווילברס עלה לי 2300 שקל
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
בספר מוסך של הוי סטרום מראים איך לקדוח את הבולם ולשים שסתום כדי לחדש את הבולם ככה שזאת פעולה סטנדרטית לפי סוזוקי למרות שאני לא הייתי עושה את זה כי הבולם המקורי בוי סטרום 1000 לא שווה השקעה וכך גם ברוב האופנועים היפנים שלא אופנועי קצה
Vstrom 1000 rear shock.jpg
זה מחיר כולל משלוח ומס של 400 שקל
לפני מס היה כ2000 שקל כולל משלוח
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני דיברתי על השיפוץ לבולם הסגור. לא על קניה של בולם חדש.
בדיוק כמו זה שדרזדנר תיאר.
בולם אחורי
כאן אביתר נתקל בבעיה גדולה יותר. הבולם האחורי של דגמי 2015-2014 הוא חד-פעמי, ולא ניתן לפתוח אותו. נכון יותר להגיד שאחרי שפותחים אותו לא ניתן לסגור אותו, מכיוון שבימאהה לא הרכיבו גישה לתא החנקן שמאחורי הבוכנה הצפה שבתוך הבולם.
פתרון פשוט לעניין הוא לקדוח קדח בחלקו העליון של הבולם אל תוך תא החנקן, ולאחר מכן לשתול שסתום שדרכו ניתן יהיה למלא חנקן אל תוך התא לאחר ההרכבה המחודשת.
אביתר בחר בפתרון מורכב יותר – אל הקדח הוא חיבר צינור ומיכל גז חיצוני, שאותו הוא הושיב על תושבת ייעודית שבנה – על תושבת רגלית המורכב. היתרון – כעת הבולם מכיל כמות שמן גדולה משמעותית, וגם כמות החנקן גדלה, בזכות המיכל הייעודי.
בבולם של גרסת 2016, אגב, בימאהה הרכיבו שסתום גישה לתא החנקן, כך שבבולמים אלו העבודה פשוטה יותר.
פרט להוספת מיכל הגז החיצוני לבולם וכמובן שמן איכותי משמעותית ובכמות גדולה יותר, אביתר סידר את שסתומי שיכוך הכיווץ וההחזרה שעל הבוכנה על פי הנוסחה שפיתח, וזאת על מנת לשפר את ההתנגדות ההידראולית ולהתאים אותה ליכולות האופנוע.
צ'מע, היה לי ויסטרום כמה שנים ואת כל הטיפולים עשיתי לבד, הייתי בטוח שאני מכיר בע"פ את ספר המכונאי ובכ"ז הצלחתלטעת בי ספק קטן, אז חזרתי לבדוק ואתה אכן מביא את השרטוט הנכון אבל לא במלואו. כותרת הדף הינה איך להיפטר מהבולם האחורי בצורה נאותה ופעולת הקדיחה המתוארת היא לצורך הפטרות מהגז לפני שזורקים את הבולם לפח. הבולם לפי ספר המוסך אינו ניתן לשירות אלא דה פקטו - חד פעמי.
שים לב לשתי התמונות שאני מצרף.
יחד עם זאת אני מבין שאפשר לעשות workaround כמעט לכל דבר ואני לא מטיל ספק שז יכול להיות אפילו הליך טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. נסה בדף הפייס של ויסטרום, יש שם אנשים יקרים שישמחו לתת כתף ולעיתים מחזיקים חלקי חילוף.
אם ממש בא לך על הרפתקאה - לך על זה אני לא פוסל לרגע, יש אנשי מקצוע טובים בשוק.
עם אביתר כהן ניסית להחליף כמה מילים?
https://m.facebook.com/evyatarsuspen...?locale2=he_IL
אני הייתי מתחיל ממנו. מנסיון גם בג'יפ וגם באופנוע הייתי מאוד מרוצה. הן מרמת השירות והן מרמת המקצועיות. תנסה.
Sent from my X9006 using Tapatalk