אותו נוזל הידראולי של הקלאץ משמש גם בבלמים לכן קשה לי להאמין שהבעיה נובעת מהנוזל,תבדוק יותר לעומק
בוקר טוב,
האופנוע המדובר הוא duke 690 2011
ביום חמישי האחרון בנסיעה למודיעין (כ-20 ק"מ ממקום העבודה), מתקרב לרמזור ומכניס קלאץ' רק כדי לגלות שהקלאץ' לא מפריד!
האופציה היחידה להתחיל נסיעה הייתה להכניס קלאץ' עד הסוף כדי שאוכל לנסוע, לאחר מכן העברת הילוכים כאילו נק' החיבור משתנה בין הילוך להילוך.
האופנוע נגרר למוסך (לא אציין את שמו כרגע) ושם הוסבר לי שהתקלה נבעה מנוזל הידראולי שהתיישן וכנראה התחמם יתר על המידה.
הנוזל הוחלף ולקחתי את האופנוע להחלפת צמיגים בת"א בהלוך לא הייתה בעיה - בדרך חזור (לאחר 20 ק"מ +-) שוב חזרה הבעיה!
אמנם לא באותה רמה, לא הייתי צריך להתחיל נסיעה בקלאץ' לחוץ עד הסוף אבל הנקודת חיבור שוב משתנה בין הילוך להילוך.
האופנוע כרגע נגרר לאותו מוסך כדי להבין מה קרה שם, אשמח לעצה מיודעי דבר לגבי תקלה זו.
יכול להיות באמת שנוזל הידראולי מתחמם ברמות כאלה שהוא כבר לא עובד?
יש לציין ששני המקרים היו באמת בימים חמים מאוד!!
תודה![]()
הנסיכה למכירה DUKE 690 2011 -
http://www.yad2.co.il/Cars/Motorcycle_info.php?
CarID=5897a317fc06ba9568500d2e8e27a4d27f2
אותו נוזל הידראולי של הקלאץ משמש גם בבלמים לכן קשה לי להאמין שהבעיה נובעת מהנוזל,תבדוק יותר לעומק
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
תלוי איזה דגם המשאבת קלאץ'.
אם המשאבה של magura אז זה לא נוזל dot רגיל אלה שמן מינרלי.
תבדוק שהמפלס בכוסית שמן נמצא במלא. (הכוסית אמורה להיות ממש מלאה)
בכללי אותו דבר קורא גם בduke שלי אחרי נסיעה ארוכה בפקקים הקלאץ מפריד אבל לא ב100 אחוז ובשביל להכניס לניוטרל צריך ללחוץ עם כול האצבעות על הידית.
החלפתי נוזל, החלפתי למשאבה משופרת, אותו סיפור אבל התרגלתי לזה.
תנקז את הנוזל. למערכת קלאצ' הזו יש מחלה ידועה של דליפת המשאבה המשנית (slave cylinder), בעצם מה שקורה זה שדולף שמן מינרלי לתוך הקייסים (אגן השמן) והוא יכול לגרום לתופעות לוואי לא כל כך רצויות בלשון המעטה
תתחיל מלנקז את הנוזל, אם הוא יוצא מלוכלך ולא שקוף, אז תדע...
Sent from my LG-D802 using Tapatalk