עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 25

אשכול: אי אפשר!

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879

    אי אפשר!

    בתור מישהו שאוהב לשפר/לשדרג את כלי הרכב שלו, לא פעם אני פונה לבעלי מקצוע במטרה לבצע משהו, להתאים או להרכיב משהו שלדעתי הוא פשוט ולרוב אני מקבל את התשובה ״אי אפשר!״ (טכנית, לא מבחינה חוקית או בטיחותית)... ואז אני פונה לבעל מקצוע אחר ולרוב חרף זאת שנאמר ש״אי אפשר״, מסדרים את העניין לרבות אילתורים, חריטה ומה לא - לרוב באופן מרצה ומקצועי ושאינוו נראה חאפרי.

    אז למה בעלי מקצוע לא רוצים להרוויח?! מה הקטע של הראש הקטן?

    גם לכם קורה שישר אומרים ״אי אפשר!״ כשאתם יודעים שניתן לבצע התאמה ושזה בסה״כ כרוך בעבודה וכסף?

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    אולי אין להם את הכישורים או שאולי מראש יודעים שתעקם פרצוף כשתשמע את המחיר?

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    זאת הגישה המקומית, קודם שוללים כל מה שלא אתה הצעת, אחריזה חושבים על זה קצת, ובסוף מציגים את זה כרעיון שלהם. ככה זה עם הבוס שלי (גנרל בדימוס), עם הטכנולוג הראשי של החברה (פרופ' באוניברסיטה) ועם כל סוג של סמכות ניהולית שיצא לי לעבוד איתו. גם בעלי מקצוע תמיד בחרו באופציית ה 'אי אפשר' כפתרון ראשון.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    134
    כי אין בארץ תרבות של "custom service". יש אולי מקום אחד או שניים בודדים אך בהחלט לא מיצג את הכלל.
    נוסף על כך "תו"ל" עסקים בארץ לצערינו לא שואף לנסות להיסתכל צד אחד קדימה לעבר אפשרויות גדולות אלא רווח קטן מיידי...להספק מה שיודע..רגיל..שייתן הכנסה קטנה בטוחה במקום להסתכל קדימה..לשאף..ללמוד ולהפתיע לטובה את הלקוח ביכולות חדשות וכך לבנות בסיס עסקי..

  5. #5
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    כמה דברים.
    עסק נועד להרוויח. אם הוא צריך להתעסק איתך שלוש שעות על עבודה שבמצב אופטימלי תקח שעה ( נאמר שעתיים של עובד שצריך ללכת לחפש חלקים או חומרי גלם.)
    דבר שני וזניח לא פחות - הם בעלי מקצוע, אתה לא כאשר אתה בסוף מוצא מישהו זה על סמך קומבינות ואילתורים ובדרך כלל המוצר הסופי לא נראה כאילו עשו את זה בחצר שלי. נראה.

    בעולם פשוט יותר עם הרבה פחות עלות וסיכון.
    אצלי כשאורח בא ומבקש מאחד הברמנים שיכינו לו איזה דרינק שהוא מכיר ממקום אחר ( כי תמיד תהיה האהבלה שתבקש שתכין לה סנאי ורוד ).
    לא עושים.
    אני מספק רק את מה שאני מספק - ואני ערב לרמה הטובה ביותר במה שאני מספק.
    אבל אני רק מוזג משקאות בחליפה. לא איש מקצוע עם סטנדרטים או כבוד לעבודה שלי - אז מה אני יודע.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    הבנתי מה אמרת אברי, אבל התשובה שלך (אל תעלב, אני אומר את זה הכי בוטה), פשוט של אינפנטיל שעדיין לא התפתח.
    למה? כי אתה גורם לשוק להיות דינמי ומשעמם ולא לינארי ותחרותי... מה שנקרא ראש בקיר, הכי נוח לך ככה אבל בדיעבד (גם בידיעה או לא) אתה מפסיד ככה לקוחות - בכל תחום.
    יש חברה קטנה שהוכיחה את זה (אמזון) שכבר שנים יש לה את השירות לקוחות הכי טוב בעולם (בארה"ב) וכך היא מושכת לקוחות חרף הטעויות שהיא מבצעת.

    אז יש כאלו שחולמים על מליונים ויש כאלו שחולמים על אלפים.
    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  7. #7
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    הבנתי מה אמרת אברי, אבל התשובה שלך (אל תעלב, אני אומר את זה הכי בוטה), פשוט של אינפנטיל שעדיין לא התפתח.
    למה? כי אתה גורם לשוק להיות דינמי ומשעמם ולא לינארי ותחרותי... מה שנקרא ראש בקיר, הכי נוח לך ככה אבל בדיעבד (גם בידיעה או לא) אתה מפסיד ככה לקוחות - בכל תחום.
    יש חברה קטנה שהוכיחה את זה (אמזון) שכבר שנים יש לה את השירות לקוחות הכי טוב בעולם (בארה"ב) וכך היא מושכת לקוחות חרף הטעויות שהיא מבצעת.

    אז יש כאלו שחולמים על מליונים ויש כאלו שחולמים על אלפים.
    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    לא.
    אם תרצה לקרוא לזה ככה יש לי ' תעודת אחריות למוצר שלי '.
    מה שאני אסתכן בלעשות לא מושלם אני לא אעשה.
    העסק עובד יותר מ20 שנה לפי השיטה ורק גודל. במימדי הכנסה/ קהל - אנחנו הכי גדולים בארץ ובפער משמעותי.
    אני כן משנה ומוסיף דברים שעולה ביקוש כי הקהל רוצה וכמגמה. לא כגחמה. לא על רגל אחת.
    אני לא האינפנטיל.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    128
    מעניין, אפשר דוגמא ל"אי אפשר" שציינת?
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    טוב אני אסתום. אתן לערן השני לענות, למרות זאת הוא 1100, אני כולה 99i

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    ציטוט נכתב במקור על ידי eran1100 צפיה בהודעה
    מעניין, אפשר דוגמא ל"אי אפשר" שציינת?
    למעשה הכוונה שלי הייתה לגבי התאמות והסבות קטנות כגון התאמות גריפים, הנמכות, לברים, מיגונים כאלו ואחרים שלא צריך להיות גאון הדור כדי לבצע כשלא פעם יש גם קיטים בנמצא (שוב, אבהיר שאני לא מדבר כאן על עבודות חאפריות במוסך חצר. לפחות לא במקרים שלי). זאת, להבדיל מפרוייקטים רציניים יותר ששם אכן לפעמים ישנה שאלה טכנית מהותית (וגם אז לא פעם נתקל בתשובה הלקונית...).

    נ.ב.
    אברי, אני יכול להבין את נק׳ המבט שלך אלא שחולק על דעתך. יש הבדל גדול בין בעל מקצוע שבגלוי לא רוצה לספק שירות שאותו אינו יודע לספק או שלא יכול לספק או שלא משתלם לו לספק בשקלול זה או אחר ובין בעל מקצוע שמצהיר בוודאות ש״אי אפשר״ ויוצא נעל כשהשכן יכול לבצע.

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    אברי, אני יכול להבין את נק׳ המבט שלך אלא שחולק על דעתך. יש הבדל גדול בין בעל מקצוע שבגלוי לא רוצה לספק שירות שאותו אינו יודע לספק או שלא יכול לספק או שלא משתלם לו לספק בשקלול זה או אחר ובין בעל מקצוע שמצהיר בוודאות ש״אי אפשר״ ויוצא נעל כשהשכן יכול לבצע.
    אני יכול לשתף את המחשבות שלי בנושא, כי גם לי יצא לא מעט להיתקל בזה, רק לא בתחום האופנועים.
    לדעתי, לפחות חלקית זה נובע מבעיה נפוצה של בעלי מקצוע שמתייחסים לקליינט כאל מישהו ללא ידע - ולכן לא נכנסים להסברים, סוגרים את זה הכי קצר שאפשר, וכמובן ש"אי אפשר" נשמע יותר טוב ומטיל פחות אחריות על מי שאומר את זה מאשר "אני לא יודע אם אפשר ואיך אפשר לעשות את זה מבלי לבחון יותר לעומק, ואין לי זמן\רצון לבחון אז לא אעשה את זה".

    ולזכות בעלי המקצוע יאמר, ככל שהם יותר מקצועיים בתחום שלהם - כך יותר מהירה יכולת ההבחנה שלהם בזה שמישהו אחר יכול להבין אותם, והתשובות משתנות בהתאם, בעומק ההסברים ולפעמים גם בכיוון. כשמבהירים שמוכנים לקחת סיכון, כספי ו\או אחר, ומבינים את הסיכון ואת ההשלכות האפשריות, הרבה פעמים לבעלי המקצוע לא אכפת לנסות, חלקם אפילו שמחים. יש לא מעט כאלה, רק לא יודע אם גם בתחום האופנועים.

    אולי יש כאן עוד נקודה מעניינת - זה בין השאר נובע מ(חוסר)הפחד של בעלי המקצוע על פרנסתם. סתם דוגמה - חשמלאי גרוע לא ירצה לשתף בהחלטות שהוא מקבל ובסיבות שהוא עושה דברים כמו שהוא עושה, כי הוא מפחד שזה ייקח לו את הפרנסה שלו. חשמלאי טוב לא מוטרד מזה, כי הוא מבין שהיום הפרנסה שלו גלויה באינטרנט ומי שרוצה להסתדר בלעדיו - לא יצטרך להתאמץ יותר מדי, ולהיפך - אם הוא ישתף את הלקוח שגם ככה מבין, יש סיכוי טוב שהלקוח יהיה מרוצה יותר וזה מבטיח עוד עבודה ו\או המלצות.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 31-01-2017 בשעה 22:13.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ^^^
    אווה, לא חסרות דוגמאות. הנה אחת:
    לאחרונה נכנסתי לבית חדש שנבנה מאפס. לאחר הנחת הריצוף הגעתי להתרשם מהעבודה וראיתי להפתעתי שהרצף (והטייח, והקבלן ומפקח הבניה) לא הקדישו שניה של מבט על הפנלים (החת'כת ריצוף ששמים בחיבור בין הרצפה לקיר) ובחלק ממדרגות הפנלים היו שקועים, בחלק הפנלים בולטים, ובחלק חצי. כשפניתי לרצף ואמרתי לו שזאת לא עבודה רצינית ושיישר את הפנלים. התשובה הראשונית היתה כמובן "אי אפשר". הלכתי לקבלן ואמרתי לו אותו דבר ונענתי באותה תשובה "אי אפשר". פניתי למפקח הבניה שאמר את אותה תשובה בדיוק. אחרי שהתעקשתי קצת יותר (ובתקיפות) פתאום באורך פלא סודרו הפנלים במדרגות כך שכולם יהיו באותה צורה (חצי חצי ). זה כמובן לא גרם לאף אחד מהם לתקן את כל שאר הפנלים בקירות הבית, כי דיברתי על המדרגות ולא על הקירות, לך תבין. בכל מקרה, כל בעל מקצוע ישראלי (וגם אחרים) תמיד בחר בתשובה המיידית "אי אפשר" על פני תיקון הבעיה. זה נובע מעצלות, ממודעות שירות מחורבנת ומחסור באכיפה בנושא או כלים לענישה.
    לך תבנה מדינה (עם פנלים מיושרים...)

  12. #12
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי moonshield צפיה בהודעה
    ^^^
    אווה, לא חסרות דוגמאות. הנה אחת:
    לאחרונה נכנסתי לבית חדש שנבנה מאפס. לאחר הנחת הריצוף הגעתי להתרשם מהעבודה וראיתי להפתעתי שהרצף (והטייח, והקבלן ומפקח הבניה) לא הקדישו שניה של מבט על הפנלים (החת'כת ריצוף ששמים בחיבור בין הרצפה לקיר) ובחלק ממדרגות הפנלים היו שקועים, בחלק הפנלים בולטים, ובחלק חצי. כשפניתי לרצף ואמרתי לו שזאת לא עבודה רצינית ושיישר את הפנלים. התשובה הראשונית היתה כמובן "אי אפשר". הלכתי לקבלן ואמרתי לו אותו דבר ונענתי באותה תשובה "אי אפשר". פניתי למפקח הבניה שאמר את אותה תשובה בדיוק. אחרי שהתעקשתי קצת יותר (ובתקיפות) פתאום באורך פלא סודרו הפנלים במדרגות כך שכולם יהיו באותה צורה (חצי חצי ). זה כמובן לא גרם לאף אחד מהם לתקן את כל שאר הפנלים בקירות הבית, כי דיברתי על המדרגות ולא על הקירות, לך תבין. בכל מקרה, כל בעל מקצוע ישראלי (וגם אחרים) תמיד בחר בתשובה המיידית "אי אפשר" על פני תיקון הבעיה. זה נובע מעצלות, ממודעות שירות מחורבנת ומחסור באכיפה בנושא או כלים לענישה.
    לך תבנה מדינה (עם פנלים מיושרים...)
    סתם שאלה - הוא היה צריך להוריד את כל ה9פנלים שהוא שם כבר ולזרוק לפח נכון?

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    סתם שאלה - הוא היה צריך להוריד את כל ה9פנלים שהוא שם כבר ולזרוק לפח נכון?
    תיאורטית- לא בהכרח, מעשית- אין לי מושג, ואני אסביר: באופן עקרוני, בעל מקצוע יכול לפרק פנל מהקיר בלי לשבור אותו ואף לשוות לו מראה נקי מכל חומרי ההדבקה בלי יותר מידי מאמץ, ראיתי בעיניי את זה נעשה, אפילו ע"י הרצף שהניח את אותם פנלים מלכתחילה. פאק, אפילו אני (כימאי עם שתי ידיים ספק שמאליות ונטיה מופלאה להיפצע בכל עבודה ידנית) עשיתי את זה בהצלחה שעמדה בדרישות האסטתיות של האישה. בפועל אין לי מושג מה עשו כדי לתקן את זה, פשוט הגעתי וזה תוקן.
    בשורה התחתונה זה לא משנה כלל, כי אני הוא הלקוח, מזמין העבודה, המשלם וזה שאחראי על אספקת חומרי הגלם (הריצוף לצורך העניין), לכן אותו איש מקצוע, במקום לנסות להתחמק מעוד קצת עבודה ע"י מכירת התירוץ "אי אפשר", היה צריך לבצע את מה שביקשתי בלי להתווכח, ואם היה שובר פנל או את כולם, היה מקבל עוד חומר גלם לעבוד איתו.
    לא חייב להיות אמזון כדי לספק שירות מקצועי ואיכותי, צריך להיות איכפתי מספיק ולכבד את העבודה שלך. אני לא מדבר על קוקטייל עלום שמישהי רנדומלית מבקשת, אלא על משהו סטנדרטי שאותו בעל מקצוע אמור לעשות כחלק מחבילת השירותים שהוא מספק. אם לקוח היה מגיע לבר שלך ומבקש צ'ייסר של ג'וני ווקר כחול, או קוניאק לואי ה 13 בכוס גבוהה עם קרח היית מגיש לו את מבוקשו (אחרי הסבר לכמה שהוא מטומטם, אבל בכל זאת), ולא אומר לו "אי אפשר" רק כי זה מצריך אותך להושיט יד למדף העליון של האלכוהול או אפילו לסור למחסן לסקשן של השמורים.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    סתם שאלה - הוא היה צריך להוריד את כל ה9פנלים שהוא שם כבר ולזרוק לפח נכון?
    נכון. אם עשה עבודה עקומה שיתמודד עם התוצאות.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ובגלל זה אתה מי שאתה ואמזון גדלה...

    כנראה שלא הבנת את הדוגמה (הקיצונית) שלי וזה בסדר.

    העיקר "שכולם" מרוצים.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. אפשר לתדלק אוקטן 98 בmt 07?
    על ידי maor בפורום כללי
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 12-05-2016, 20:53
  2. אפשר לקבל חוות דעת על AJP pr4 125 בבקשה ?
    על ידי yotamy3 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 11-05-2016, 16:16
  3. זמן המתנה - אפשר לקצר?
    על ידי אבירם* בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 20-12-2015, 16:08
  4. איפה אפשר לקנות חלקים לgs500f /006
    על ידי dor1987 בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-10-2015, 21:41
  5. כמה זמן אפשר לא להניע wolf 250 sym
    על ידי תומר בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 14-10-2015, 11:16

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO