^^^
אווה, לא חסרות דוגמאות. הנה אחת:
לאחרונה נכנסתי לבית חדש שנבנה מאפס. לאחר הנחת הריצוף הגעתי להתרשם מהעבודה וראיתי להפתעתי שהרצף (והטייח, והקבלן ומפקח הבניה) לא הקדישו שניה של מבט על הפנלים (החת'כת ריצוף ששמים בחיבור בין הרצפה לקיר) ובחלק ממדרגות הפנלים היו שקועים, בחלק הפנלים בולטים, ובחלק חצי. כשפניתי לרצף ואמרתי לו שזאת לא עבודה רצינית ושיישר את הפנלים. התשובה הראשונית היתה כמובן "אי אפשר". הלכתי לקבלן ואמרתי לו אותו דבר ונענתי באותה תשובה "אי אפשר". פניתי למפקח הבניה שאמר את אותה תשובה בדיוק. אחרי שהתעקשתי קצת יותר (ובתקיפות) פתאום באורך פלא סודרו הפנלים במדרגות כך שכולם יהיו באותה צורה (חצי חצי

). זה כמובן לא גרם לאף אחד מהם לתקן את כל שאר הפנלים בקירות הבית, כי דיברתי על המדרגות ולא על הקירות, לך תבין. בכל מקרה, כל בעל מקצוע ישראלי (וגם אחרים) תמיד בחר בתשובה המיידית "אי אפשר" על פני תיקון הבעיה. זה נובע מעצלות, ממודעות שירות מחורבנת ומחסור באכיפה בנושא או כלים לענישה.
לך תבנה מדינה (עם פנלים מיושרים...)