עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 36

אשכול: אפשר לתדלק אוקטן 98 בmt 07?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2016
    מיקום
    גוש דן
    הודעות
    73

    אפשר לתדלק אוקטן 98 בmt 07?

    אני שואל כי יש לי תחנת דלק ליד הבית שמוכרת 98 במחיר זהה ל95.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אפשר, אם זה באותו הכסף - לא יזיק ולא ייתן כלום. אם זה ביותר כסף - זה יזיק לכיס ולא ייתן כלום.
    השאלה היא לא אם אפשר, אלא למה לעשות את זה בכלל.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2016
    מיקום
    גוש דן
    הודעות
    73
    כי זה באותו כסף ובגלל שזה באותו כסף זו תחנה עם תחלופה מהיר יחסית בניגוד לתחנות אחרות ולכן הדלק גם טרי.

    לאור תנאים אלה החלטתי לשאול..
    זה לא רחוק לי מהבית ולכן חשבתי להתחיל לשים באופן קבוע

  4. #4
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    פעם (כנראה בפולגז הישן) הייתה שאלה לגבי זה רק אז זרקו ויראגו 500, אבל זה לא משנה.
    האוקטן מעיד על עמידות הדלק בפני הצתה עצמית. כלומר, שלא ידלק לפני ניצוץ המצת.
    אין לאוקטן השפעה על המנוע. מה שחשוב הוא נטול או לא נטול עופרת.
    אם הכלי מקבל 95, הוא יכול לקבל 98.
    שמעתי על אנשים שאמרו ש98 שיפר את הביצועים, אך זה תמיד הביא עמדות נגד.
    אני לא כימאי או מהנדס מנועים, פשוט מה שאני יודע.
    98 יקר יותר וזה למה לא בשימוש רחב יותר.
    כמובן, כתמיד, אם אני טועה או שיש למישהוא להרחיב, אשמח גם לשמוע.

    עריכה: מצאתי את זה. http://davidson.weizmann.ac.il/onlin...93%D7%99%D7%94

    מסביר בקצרה על אוקטן (בעברית)

    עריכה 2: מצאתי גם את זה:
    ***, כפי שאמרת, ההבדל בין דלק 95 לדלק 98 אוקטן הוא העמידות של חומר הבעירה בלחץ. דלק 98 אוקטן מיועד לעמוד בלחצים גדולים יותר ובכך למנוע הצתה ספונטנית מוקדמת במהלך דחיסת תערובת האוויר והדלק במנוע (צלצולים, נקישות או דטונציות). ולכן, אין סיבה להשתמש בדלק 98 במנוע שאינו זקוק לדלק שכזה. זה לא ישפר את הביצועים, לא יפחית את זיהום האוויר ולא ישנה דבר בפעולת המנוע. אנו ממליצים לך להשתמש רק בדלק שהיצרן קבע למנוע, וכמובן לכלי רכב שהיצרן דרש מהם להשתמש בדלק 98 לעשות זאת. בעלי כלי רכב ספורטיביים אשר שודרגו במידה כזו או אחרת נוהגים להשתמש בדלק שכזה משום שנתוני המנוע שונו ביחס למקור וישנו צורך להעלות את עמידות הדלק בפני התלקחות בזמן לא רצוי.
    נערך לאחרונה על ידי oradul; 07-05-2016 בשעה 20:47.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    "להשתמש רק בדלק שהיצרן קבע למנוע"
    היצרן לא קובע אוקטן ספציפי אלה נותן את דרישות המינימום, כמו למשל דלק 95 ומעלה.

    לא יודע איך זה בישראל אבל באירופה לרוב אוקטן 98 מכיל עוד תוספים שאין ב95.

  6. #6
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    "להשתמש רק בדלק שהיצרן קבע למנוע"
    היצרן לא קובע אוקטן ספציפי אלה נותן את דרישות המינימום, כמו למשל דלק 95 ומעלה.

    לא יודע איך זה בישראל אבל באירופה לרוב אוקטן 98 מכיל עוד תוספים שאין ב95.
    מצאתי מחיפוש מאוד מהיר בגוגל.

    לפעמים (היה לי כך באוטו) היבואן כותב במפורש איזה אוקטן. רוצה לחשוב שזה בתיאום עם היצרן ולא סתם החלטה ישראלית.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אין בעיה להשתמש באוקטן מעל למה שהמליץ היצרן .

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לא יודע איך זה בישראל אבל באירופה לרוב אוקטן 98 מכיל עוד תוספים שאין ב95.
    לא קיים בארץ. מעבר לזה, בפעם האחרונה שהייתי באירופה, אין 95 ו-98, יש 95 "רגיל", ואז E10, E10 פלוס (זה עם 10% אתנול וכזה שגם כולל תוספים), ולא זוכר מה היה הרביעי.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2016
    מיקום
    גוש דן
    הודעות
    73
    תודה על התגובות.

    אתחיל לשים 98 מהסיבה הפשוטה שזה אותו מחיר אז למה לא

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי maor צפיה בהודעה
    תודה על התגובות.

    אתחיל לשים 98 מהסיבה הפשוטה שזה אותו מחיר אז למה לא
    תבדוק שלא מהול
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  11. #11
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות

  12. #12
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ממה שזכור לי, הן מחיפושים והן מדיונים בעבר הלא מאוד רחוק, שימוש באוקטן גבוה במנועים בעלי מומנט נמוך לא מומלץ ועשוי לגרום לדטונציה. באופנועים כמדומני הדיבור היה על בערך 11 קג"מ ומעלה.

    איזה ערך מוסף יש לשימוש באוקטן גבוה יותר (לאור הערה של דרזדנר - ספציפית בישראל)? או במילים אחרות, אם זה לא שבור, למה לתקן את זה?


    אגב, בארה"ב הדלק שבשימוש הוא בעל אוקטן נמוך בהרבה מאשר זה שבישראל. רכבים זהים לאלו שנמכרים בישראל מתדלקים בנזין שבין 87 ל-91 אוקטן. לא זכור לי שראיתי משהו גבוה מזה.
    איך יכול להיות שאותה הונדה סיויק שנמכרת בישראל ונמכרת בארה"ב "שותה" בנזין 87 אוקטן והכל בסדר? האם אין קשר בין רמת הזיקוק של הדלק למחיר שלו?
    יכול להיות ש"דוחפים" לנו דלק יקר יותר שלא לצורך?


    Sent via Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי nimi9; 07-05-2016 בשעה 22:55.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
    איזה ערך מוסף יש לשימוש באוקטן גבוה יותר (לאור הערה של דרזדנר - ספציפית בישראל)? או במילים אחרות, אם זה לא שבור, למה לתקן את זה?
    https://youtu.be/gQghB4asSnI?t=190

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בארהב הם גם מטפלים כל 8000 מייל, יכול להיות שבארץ טועים ומטפלים כל 12000קמ?
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  15. #15
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
    אגב, בארה"ב הדלק שבשימוש הוא בעל אוקטן נמוך בהרבה מאשר זה שבישראל. רכבים זהים לאלו שנמכרים בישראל מתדלקים בנזין שבין 87 ל-91 אוקטן. לא זכור לי שראיתי משהו גבוה מזה.
    איך יכול להיות שאותה הונדה סיויק שנמכרת בישראל ונמכרת בארה"ב "שותה" בנזין 87 אוקטן והכל בסדר? האם אין קשר בין רמת הזיקוק של הדלק למחיר שלו?
    יכול להיות ש"דוחפים" לנו דלק יקר יותר שלא לצורך?Sent via Tapatalk
    91 זה 95 שלנו. צורת המדידה בארה"ב שונה מהמקובל בשאר הועלם והם יורדים ב-5. כך ש98 שלנו זה 93 שלהם ו95 שלנו זה 91 שלהם.
    כמו כן המכוניות שלהם אינן המכוניות שלנו. לכל מדינה יש דרישות משלה לכלי תחבורה. החל מדו"ג 50 סמ"ק ועד רכבת כביש (אוסטרליה).
    יכולים להיות שינויים במכניקה ובמנוע בדגמים שנמכרים שם לעומת מה שאצלינו (אצלינו מתואם לאירופה). לכן גם הדלק יהייה שונה.
    לדוגמא, ביפן יש מכוניות של 500-800 סמ"ק. זה מכניס אותן לקטגוריה מיוחדת אשר מוזילה את הביטוח, את המחיר ואת עלות התחזוקה (הונדה S660 הינה דוגמא מודרנית מצוינת). ושם הדלק הוא 92 (נטול רגיל) ו98 (נטול פרימיום). ויש גם 89 ו-96 (מ1986 ע"פ ויקיפדיה, אבל נראה שזה לא מעודכן שם).

אשכולות דומים

  1. כרוניקה של משגל ידוע מראש (without consent)
    על ידי קסד בפורום אוף טופיק
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 12-07-2016, 07:25
  2. מתאם לכבלי וידאו בירושלים
    על ידי rider בפורום אוף טופיק
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 21-05-2016, 21:54
  3. אפשר לקבל חוות דעת על AJP pr4 125 בבקשה ?
    על ידי yotamy3 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 11-05-2016, 16:16
  4. זמן המתנה - אפשר לקצר?
    על ידי אבירם* בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 20-12-2015, 16:08
  5. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 08-08-2015, 18:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO