יצא לי לעשות כמה רכיבות כשהכבישים יותר פנויים (aka לא לעבודה בשעות העומס), והתחלתי לשייט במהירויות קצת יותר גבוהות (יחסית בשבילי).
הצטברו לי כמה שאלות, בעיקר על רוח -

- באיזור ה-120, אני שומע את הרוח היטב גם עם אטמים (יש לי כאלה https://www.amazon.com/Howard-Leight...dp/B000RMFGGY/). סביר? יש אטמים מוצלחים במיוחד?

- אתם שמים אטמים גם ברכיבה בתוך העיר? אני מתחיל לשמוע רוח באיזור ~60 קמ"ש. אם אני מוריד קסדה ושוטר רואה שאני עם אטמים, בעיה?

- באיזור ה-120, אני מתחיל לקבל טיפול כירופרקטי עדיין, הראש שלי מתחיל לנוע טיפה לפה ולשם (לא באקראיות, מעין תבנית רפטטיבית). סביר? משתנה מהותית בין קסדות?
אני רוכב די זקוף, לא כפוף על המיכל או משהו. ב-130 זה נהיה קצת יותר מורגש, אני פשוט תוהה מה קורה הלאה.

- גם כן באיזור ב-130, אם אני מסובב את הראש אני מתחיל לקבל חבטה ולהיתקל בהתנגדות יותר סולידית כשמחזיר אותו. הורדת משקף עוזרת אבל לא מנטרלת.
יש פה משהו לדעת, או שפשוט צריך להתרגל?

- במהירויות האלה אני גורר את כף יד שמאל על הידית אם אני רוצה לאותת מעבר נתיב, ואז חזרה למיקום (במיוחד אם זה תו"כ עקומה). מדי פעם צריך לרענן אחיזה על הידית. סביר, או שאני מפספס משהו?

- כשקיבלתי את האופנוע, המראות היו כך שיכלתי לראות את הנתיב מאחוריי במראה הימנית. המליצו לי לכוון את המראות יותר לצדדים, לכאורה כדי לא לסובב את הראש. זה עוזר לדעת מה קורה מהצדדים בקרבתי המיידית (למרות שלא מרגיש בנוח בלי בדיקה ישירה ועדיין בודק במבט, גם כדי לאותת בעוד דרך לנהגים שאני עומד לעבור).
אבל עכשיו אני לא יודע אם מתקרבים אליי מאחור. יוצא שאם אני מגיע לצומת, או נע בנתיב שמאל ורוצה לבדוק אם יושבים לי על הזנב, אני מזיז את הגוף ימינה להסתכל במראה ימין. מרגיש לי מעפן. סביר? יש מישהו ששם את הפנורמיות הקטנות על/מעל המראה הרגילה?

- כמה אתם מביטים במראות כש- "סתם" נוסעים באותו נתיב? מה פיזור הזמנים של מבט העין בהערכה גסה? נגיד 80% קדימה, 15% מראה ימין, 5% מראה שמאל (סתם ממציא)

- 120, הילוך שישי. תאוטה לפניי, משחרר מצערת. בודק שוב, 80. יש נזק בלמשוך חזרה בשישי, למעט שההאצה אולי איטית יותר?

- עמוד כתום. עובר לנתיב ימין אם פנוי ובולם אקטיבית לאיזור ה-90/100. מאיץ מתישהו בהמשך. מרגיש לי מפגר, אפילו לא בטיחותי קצת, אבל אני לא יודע אילו מצלמות פעילות, ומה מרווח החסד העדכני שבו לא מקבלים קנס (והאם הספידומטר שלי מדויק).
מה המהלך כשהאח מצלם? באיזה מרחק מגוף המצלמה בערך נמצא שדה התפיסה שלה? אתם נעזרים אקטיבית ב-waze בשביל מודעות מצלמות?

- בעלי אופנוע ללא מד הילוכים - אתם סופרים הילוכים תמיד, כלומר יודעים על איזה הילוך אתם בכל עת?

- יש לפעמים קו הפרדה מפוספס עם פנסי/ריבועי מתכת משני הצדדים. פחדתי לעבור נתיב דרכו, הרגיש לי שאם שני הגלגלים שלי יעלו על המתכת בו זמנית (הקדמי יהיה על החיצוני בזמן שהאחורי על הפנימי) אני אהיה בבעיה.



יש לי עוד שאלות, אבל נראה לי שיש כאן מספיק נוביות לשרשור בודד.

מתנצל אם יש פה שאלות טריוויאליות שהייתי אמור לדעת מתוקף X/Y/Z, אשמח לכל פידבק.