21 ק"מ לליטר ל 125 סמ"ק ועוד עם גיר ידני זה נתון דיי גרוע בימינו למען האמת.
ה-YS125 החדש של ימאהה - המחליף של ה-YBR125 - נותן מענה לתחבורה עירונית בסיסית וזולה, אך לא יגיע ארצה.
http://fullgaz.co.il/?p=119885
![]()
21 ק"מ לליטר ל 125 סמ"ק ועוד עם גיר ידני זה נתון דיי גרוע בימינו למען האמת.
זה אופנוע של עולם שלישי... במדינות שאליהן הוא מיועד - הוא בוודאי נמכר בסכום שווה ערך למשכורת חודשית אחת או שתיים (משכורות מקומיות של שכר מינימום).
ברור שהוא לא יגיע לישראל.
אכן זה גרוע בתצרוכת דלק אבל...
הם מצהירים 14 ואני רגיל שזה פחות בליטר או שניים ממה שמוצהר בד"כ אז ככה שזה לא רע.
זה לא יגיע כי מטרו כנראה לא רוצים שיהיו לנו כלים שלא צריך לתחזק הרבה/זולים לתחזוקה (זאת ההשערה שלי) - הכל כסף.
דרך אגב לכמה הוא מגיע? כיאה ל 125 או משהו מפתיע?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
בינגו. זו גם הסיבה מדוע פלאפונים מודרניים בד"כ לא שורדים יותר מכמה שנים, מדוע אנשים קונים רכב חדש כל 3 שנים ומדוע מנורות נבנו לכך שישרפו לאחר זמן ממושך למרות שבביתו של אדיסון עוד דולקות אותן המנורות שיוצרו כשגר שם - למה לתחזק כשאפשר להחליף?
ובקשר לכלי - נראה לטעמי כמו כל כלי "עולם שלישי" אחר דוגמאת הקיוואי 125 שהגיעו ארצה לא מזמן. שום דבר מיוחד לא בעיצוב ולא בטכנולוגיה שלו, משמע ימאהה פשוט מנסה לנגוס בעוד נתח שוק לא-קטן - האדם העובד הפשוט מהמדינה המתפתחת.
אם באמת עושה 21 ק"מ לליטר - קצת מאכזב, ויכולה להיות נקודת המשבר של הכלי היות ולא מעט כלים בנפח ומבנה דומה עושים כמעט כפול מזה, ובמדינות בהן המשכורת זעומה והדלק יקר - זה יכול להיות גורם מכריע.
ברור שנמכר באירופה, אבל פה בארץ לא "משתלם" להם למכור כי לא ירוויחו עליך מספיק בעלות מכירה ובעלויות אחזקה.
Tracer 900
במקרה הספציפי הזה אני לא חושב שתאורית הקונספירציה שמטרו לא רוצה למכור לקהל כלים אמינים/ חסכוניים היא הסיבה.
לפי דעתי הסיבה העיקרית היא שאופנועים בנפח 125 סמ"ק נמכרים בארץ ביחידות בודדות עד בכלל בשנה והקהל המקומי שרוצה 125, רוצה אוטומט/ קקנוע. אישית אני חושב שזו סיבה יותר ממוצדקת לא להתאמץ ולהביא לכאן כלי שאין לו דרישה כמעט כך או כך, ימכר במספרים קטנים מאוד וסביר שלא יוכל להיות מתומחר אטרקטיבית כי זה עדין ימאהה ולא סאן יאנג, ויניב מתח רווחים שולי עד לא מצדיק יבוא שלו.