תוצאות 1 עד 5 מ 5

אשכול: מותחן שרשרת תיזמון - ובדיקת מרווח שסתומים

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    3

    מותחן שרשרת תיזמון - ובדיקת מרווח שסתומים

    קראתי בספר רכב שעל מנת לבצע בדיקת מרווח שסתומים צריך לשחרר את מותחן השרשרת - אני מבין שעל מנת להחליף שימסים צריך לשחרר את המותחן

    אולם בבדיקה עצמה איזו השפעה יש למתח בשרשרת ולמרווח עצמו?

    ( הונדה הורנט )

    תודה
    איתן

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    לבדוק מרווחים אתה לא צריך לשחרר את המותחן. הסיבה שבספר אומרים לך לשחרר את המותחן היא כדי לשחרר קצת את השרשרת ולאפשר משחק קטן של הקמשאפטים במקום שלהם. אם אתה בודק שסתום שסתום ומסובב כל פעם את המנוע עד שהקאמשאפט נמצא בנקודה הכי רחוקה מהשסתום שאתה בודק (הלובה/ בליטה של הקאמשאפט ליתר דיוק) לא תהיה לך בעיה לבדוק עם מותחן מחובר. עם מותחן משוחרר אתה גם מסתכן בקפיצה של שן שתשבש את הטיימינג ותצטרך לכוון מחדש אז חשוב שתדע עם מה אתה מתעסק לפני שאתה מתעסק.
    כדי להחליף שימסים אתה צריך להרים קמשאפטים וכדי להרים קמשאפטים אתה משחרר מותחן ושרשרת (ומרכיב טיימינג מחדש אז שוב- חשוב שתדע עם מה אתה מתעסק לפני שאתה מתעסק).
    נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 09-08-2015 בשעה 16:39.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    3
    תודה על התשובה המפורטת!
    שאלת המשך אם אפשר
    הבנתי שהמרווח נמדד כאשר השסתומים סגורים - כלומר אין לחץ עליהם מ CAMSHAFT בזמן compression stroke.

    אם כך מדוע בספר רכב של הונדה רושמים למדוד מרווח בצילינדר 1 ו 3 רק עבור INTAKE - מדוע לא עבור EXHAUST? שסתומי הפליטה נמדדים רק לאחר סיבוב של 180 מעלות של ה CRACKSHAFT ועבור צילינר 2 ו 4 . ברור לי שכל בוכנה במחזור אחר בזמן נתון. עדיין לא ברור מדוע לא בודקים ביחד את שסתום כניסה ויציאה. תודה מראש :-)

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    לא מודדים יחד כי הפיקות על הקמשאפט (הלובות) מסודרות לא סימטרי ובגדול כל אחת פותחת שסתום בזוית שונה (למעשה כל 2 פותחות קבוע 2 שסתומים קיצוניים מנוגדים אבל זה לא רלוונטי זה סתם יבלבל אותך כרגע).
    בהתאם הספר אומר לך באיזה נקודה שהקראנק נמצא בה שסתומים xyz סגורים לגמרי ואתה יכול לבדוק אותם, ואחרי סיבוב של 180 מעלות אתה יכול לבדוק את השסתומים הבאים שהספר מראה לך.
    בגדול זה לא חובה, אתה יכול לבדוק שסתום שסתום ע"י סיבוב של הקראנק עד למצב שבו השפיץ של הפיקה בקמשאפט מצביעה למעלה, כלומר הצד התחתון שלה פונה אל השסתום ובנקודה הזו מודדים.
    בגדול תלך לפי ההוראות של הספר, הוא לא טועה. יקח לך יותר זמן להבין איך ולמה אבל פחות זמן למדוד בתור פעם ראשונה בכל אופן.
    נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 09-08-2015 בשעה 21:37.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    השסתומים שאתה מודד בכל פעם סגורים - לא מופעל עליהם לחץ מהגל זיזים.
    למה לחוד? ככה תכננו,לדעתי נובע מייעול של הרצועת כוח וכתוצאה - כאשר הצילינדר בנמ"ע גל"ז יניקה או פליטה קרוב\רחוק מדיי מהשימס,אחרת,אם היו עושים חיים קלים למכונאי הניצול של המנוע או כל דבר אחר שמושפע היה מסובך או יקר יותר לתכנן\יצור,לא היה עובד טוב וכו.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 09-08-2015 בשעה 21:43.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 03-10-2016, 19:59
  2. מותחן + שרשרת טיימינג + פילטר שמן לפייזר / FZ6
    על ידי bert1234 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-05-2016, 09:10
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-01-2016, 18:53
  4. עזרה בבחירת מוסך לכיוון מרווח שסתומים
    על ידי Yarden12@ בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 20-10-2015, 17:15
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 08-07-2015, 20:42

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO