אני יודע שהשמן המומלץ הוא 10w40 ועכשיו שמתי לב שצריך להוסיף טיפה ובדיוק יש לי נסיעה ארוכה, כרגע יש לי בהישג יד שמן סינטטי מלא 4 פעימות 5w40, האם עלול להיגרם נזק אם אוסיף קצת ממנו ?
אני יודע שהשמן המומלץ הוא 10w40 ועכשיו שמתי לב שצריך להוסיף טיפה ובדיוק יש לי נסיעה ארוכה, כרגע יש לי בהישג יד שמן סינטטי מלא 4 פעימות 5w40, האם עלול להיגרם נזק אם אוסיף קצת ממנו ?
לא תקף במשך ~2 עשורים האחרונים. אפשר לערבב כל דבר עם כל דבר, היצרנים כותבים שנזק זה לא יעשה. הקטע שגם התועלת לא ממש מובטחת, אז עדיף להימנע כשאין צורך ממשי. בשביל טיפה - כנראה שיש צורך.
צריך רק לוודא שהסינטטי המלא לא מכיל תוספים מונעי חיכוך (לא צריכה להיות תוית ירוקה "energy-conserving").
כן, מינרלי וסינטטי. אאל"ט - היה פעם, לפני כ-3 עשורים, מקרה מאוד בעייתי שבו ערבוב של שמן מינרלי עם שמן סינטטי (של חברה ספציפית - אני חושב אמריקאית ובתחום הרכב, לא האופנועים) יצר בוצה במעברי המנוע. גם אני לא זוכר את הפרטים ויכול לנסות לגגל אם צריך. מאז השתנו תקני השמן באופן מהותי, היום זה כנראה לא יכול לקרות, אבל עדיין ההדים של הסיפור ההוא נשמעים, למרות שלא הרבה יודעים למה וממה זה בא.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 10-08-2015 בשעה 16:16.
בכל מקרה, האופנוע לא יכול להגיע למקום בו יהיה לך עוד מהשמן המקורי שישנו בכלי?
לי יש שריטה עם זה. אני תמיד הקפדתי שיהיה באופנוע אותו סוג שמן מאותה החברה (במקרה שלי מוטול 15x50 לgs). קצת צחקתי על עצמי שהבנתי שזה יקר לדאוג למילוי דו-חודשי עם מוטול.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)