ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
לטעמי, דורנה הלכו קצת רחוק מדי עם הכיסאות המוסיקליים בזינוק למרוץ השני. לייצר עניין באופן מלאכותי נוגד את המהות של מרוצי אופנועים. אם פעם היה ברור כשמש שרוכב רוצה לזכות בפול פוזישן היום עלול להיות יתרון לזינוק דווקא מהשורה השנייה.
אני מוכן להמר שעוד נראה העונה רוכבים מהירים שירכבו מעט פחות מהר במקצי הדירוג. בעיקר במסלולים שידועים כקשים לעקיפה כמו וולנסיה לדוגמא.

איללכא...ומרוצים טובים
יש משהו בדבריך - ערבוב העובדות בשטח (מי הכי מהיר ברגע נתון) אכן יוצר משהו מלאכותי במרוצים. זה כבר נוסה לא פעם, בין אם בסופרקרוס האמריקאי בשנות ה-80 (לא ממש החזיק מעמד, רוכבים במקצי דירוג היו עושים הצגות שמתאימות לאוסקר כדי לא להגיע ראשונים), ובין אם כניסת רכב ליווי שמצמיד את כל הגריד באמצע מרוץ עקב התרסקות והורס למובילים את כל המרווח עליו עבדו כה קשה. לעניות דעתי גם האלקטרוניקה הופכת את המרוצים למלאכותיים, אבל זה כבר עניין לשרשור אחר.

רק שכאן...פיספסת קמעה. הכסאות המוזיקליים ב-WSBK השנה אינם קשורים לפול פוזישן ולמקצי הדירוג - אלו משפיעים רק על המרוץ הראשון. תוצאות הראשון קובעות את הסידור מחדש בגריד למרוץ השני. כלומר, מקצי הדירוג לא מאבדים מחשיבותם בגריד הזינוק, אם כי רק למקצה אחד (מעבר לשיוף הסט אפ שעובד בשביל הרוכב, כמובן). רוכבים מובילים במקצה הראשון לא ינסו להתכוונן למקומות 4 ומטה, היות וזה יפגע להם בנקודות. כמו שהוכיח המרוץ הראשון, ברוב המרוצים, הרוכבים המובילים...מובילים. כמעט ולא משנה מאיפה על הגריד הם יזנקו. אבל לאורך עונה שלמה, יכולה להיות למרוץ אחד כזה, בו רוכב מוביל מתעכב בעקיפות של השורה או שתיים מלפניו, יכולת לשנות את האליפות (שלא לדבר על כך שעקיפות "לחץ" במרוצים מכריעים יכולות להיגמר עם הפנים באספלט). הרעיון לכשעצמו דווקא מעניין. בין אם יוביל ליותר מנצחים בעונה ומרוצים עם יותר אקשן, זה כבר נצטרך לתת לעונה הזו להתגלגל.