העיוות שאתה מכניס מאוד פשוט:
מי שמפעיל היגיון כלכלי בתחזוקת כלי התחבורה שלו, לא בוחר את החלקים לפי "הכי טוב שיש" או "הכי זול", אלא לפי שיקולי עלות-תועלת. או במילים אחרות - מה שצריך, ולא מעבר.
אתה יכול לשים צמיגים ספורטיביים לדיהטסו שרייד, זה לא יהפוך אותה למאזדה MX-5. תפקידה של השרייד הוא להתנייד במהירות חוקית +/- ובמרווחי בטחון סבירים, ואת זה יספק לך כל גומי באיכות סבירה ומעלה.
השמן שאתה ממלא - יש לו תפקיד. בעומסים של מנוע פרייבט ישן, שמן חצי סינטטי יעשה את המוטל עליו, כל עוד תחליף אותו כל 10.
אם בא לך לשפוך כסף שתם - זכותך המלאה. רק אל תציג את זה כ"צדק חברתי" ברכבים, כי אין בזה טיפת היגיון.
המצב באופנוע כבד שונה. אשאיר על המצפון שלך את ה"40-50 אלף קילומטר" על נאנקאנג. אהיה לארג' איתך, ואחתוך את ההערכה שלך רק בחצי.
אופנוע כבד משמש לשיוט מהיר. מכאן - דרישות גבוהות בהרבה לאיכות הצמיגים, הבלמים והמתלים.
מנועו עובד בסל"ד גבוה יותר מפרייבט, מוציא הספק גבוה יותר ליחידת נפח - ומכאן, הדרישה לשמן באיכות גבוהה, כדי לשמור על בריאות המנוע לאורך זמן מבלי לרדת למרווחי טיפולים מגוכחים. הרצון להימנע מהקטנת מרווח הטיפולים הוא גם ההצדקה להתקנת פלאגים אירידיום.
בקיצור, עלות-תועלת.
תמלא שמן חצי סיננטי זול בבימר, תחליף אותו כל 10 - ותסתכן בשיפוץ מנוע לפני 100 אלף ק"מ. זה לא מתאים לך, ואתה מעדיף להשקיע בשמן טוב יותר, כדי להכפיל את אורך חיי המנוע. או, דרך לגיטימית אחרת - להחליף את השמן הפשוט יותר כל 5 אלף.
תעשה אותו דבר בשרייד - והמנוע ייתן את ה-300-350 שאלף שיש לו לתת. כשתגיע לשם, בכל מקרה השווי של הרכב יהיה 2000 שקל, אז תחליף.
תשים צמיגים בינוניים בבימר - ותסתכן בהחלקה מיותרת על כביש רטוב, שתעלה לך אלפי שקלים בתיקון של האופנוע. על הדרך, סיכנת את החיים שלך ואת הבריאות שלך.
תשים צמיגים בינוניים בשרייד - וכל עוד לא תחשוב שאתה על אלפא רומיאו, אלא תנהג כמו נהג סביר - לא ייקרה כלום.
אופנוע כבד מקביל לרכב מנהלים ספורטיבי, דוגמאת אלפא רומיאו 159 או ב.מ.וו סידרה 3. אם מסתכלים על זה כך, אז גם מחירי הטיפולים, החלקים והצמיגים תופסים פרופורציה.
מי שרוצה לתחזק שרייד שנת 98' כאילו זאת יגואר, זכותו המלאה. אבל מדובר בשריטה עמוקה של הבעלים, ולא בצורך אמיתי.
וכן סטרלוק, אני אישית יכול להבין את השריטה הזאת![]()