כן
אופנוע יותר יקר
במיוחד כאשר תיפול ממנו.
וזה לא נוח לעשות נסיעות ארוכות עם צעצוע כזה.
ערב טוב לחברי הפורום, אשמח לקבל עזרה לגביי החלטה שאני עומד לקבל בתקופה הקרובה.
נכון להיום ברשותי רכב מסוג סיאט איביזה 2016. שלא תבינו אותי לא נכון אני מאוד נהנה מהרכב, אך לצערי לא זול להחזיק רכב בישראל ובגלל זה אני מתלבט האם כדאי לעבור לאופנוע ועד כמה זה באמת יהיה יותר חסכוני עבורי..
כרגע קורץ לי הMT 03 החדש, ראיתי אותו התרשמתי ממנו לטובה ושבוע הבא יש לי נסיעת מבחן.
מה שכן, הבנתי שצריך לעשות טיפול כל 5קמ וגם בדלק הוא לא כזה חסכוני 1ליטר ל-20קמ.. פלוס ביטוח וציוד, אז השאלה שלי האם באמת יש כזה הבדל בין להחזיק רכב או אופנוע?
כן
אופנוע יותר יקר
במיוחד כאשר תיפול ממנו.
וזה לא נוח לעשות נסיעות ארוכות עם צעצוע כזה.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אופנוע זה דבר יקר, כמו שכתבו לך. חוץ מהאופנוע-יהיה עוד רכב במשק הבית שלך? כי יש קניות וסידורים והסעות אפשר רק עם רכב.
מעבר לזה יש גם החלטה של לוותר על נוחות מסויימת (בצד הכיף): חורף קר וקיץ ארוך ומהביל מעורבב עם חום המנוע ופיח אוטובוסים.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
לפרקטיות נטו בעיר: קטנוע, מבחינת אחזקה אופנוע קטן (כולל ה 03 ) יהיה זול אפילו יותר לאחזקה מקטנוע.
כפי שרשמו, בחישוב כללי רכב קטן וידני יהיה הכי זול לאחזקה, אבל כלום לא מתחרה עם השקט הנפשי מהפקקים והחנייה והחיסכון בזמן שדו"ג נותן.
הסיכון באופנוע-הידבקות ב"מחלה".
בהצלחה.
Tracer 900
תודה רבה על התגובות,
לא לעמוד בפקקים זה באמת יתרון במיוחד בשבילי, אני לומד בראשון עובד ברמת גן וגר באשדוד..
מה שכן.. מפחיד אותי באמת לוותר על הרכב, אין עוד רכב בבית חוץ מרכב של אבא שזה רכב עבודה והוא לא כל כך זמין חוץ מסופשים..
לגבי החזקה הרכב עולה לי 5 אלף ביטוח, אלף שקל דלק בחודש וכל שנה טיפול של 1500-2000 שח וכמובן טסט שיוצא סביב ה1200
אופנוע לפחות ממה שחשבתי אמור לצאת טיפה זול יותר לא ככה?
אני לא חושב שאופנוע יקר.
כמובן תלוי איזה, ואני מטפל לבד.
אבל הרכב שותה לי הרבה יותר כסף מהאופנוע.
ויש לי שרייד 98
והבמוו 800 כאופנוע
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני עושה בערך 300 ק"מ בשבוע על אופנוע, רוב הנסיעות על כביש מהיר כשהקצרות בהן 15 ק"מ לכיוון, כולל תנועה עירונית
ביטוח יעלה לך בערך כמו הרכב (כך אצלי לפחות עם ה-500 סמ"ק). דלק - האופנוע שלי צורך בערך 1 ל-20, ממלא אחת לשבוע ב-80/100 ש"ח. מטפל כל 5000 שזה בסה"כ שמן, פילטר וכיוון שרשרת, עושה את זה לבד בבית אז יוצא בערך 280 לטיפול (אני מטפל לעתים יחסית תכופות כי אני גם מטייל בארץ בסופי שבוע וצובר ק"מ).
טסט לאופנוע - 330 ש"ח בערך.
ואל תיקח את ה-MT-03, אין לו שוק. אם כבר - Z300. יש לחבר שמאוד מרוצה ממנו, יצא לי לעשות סיבוב עליו כמה פעמים, בהחלט כלי מגניב ומספיק להתחלה, מרגיש קליל אבל עם די כח להתחלה לדעתי.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
במילה אחת: לא.
תמיד עדיף לעמוד בפקקים שעות...ככה יש לך זמן לדבר עם חברים, לשמוע מוזיקה טובה
לשרוף דלק.
ואין שום חוויה שמשתווה לחיפוש חניה במיוחד במרכז, איזה כייף זה לחפש חניה, לריב עם כל
העולם ואחותו הצולעת. אני לפחות פעמיים בשבוע באוגוסט יוצא עם רכב למרכז ת"א בשעות
העומס ליהנות.
לפעמים אם הכל מסתדר לך נכון אתה גם מקבל דו"ח חנייה או איזה נהג זהיר משאיר לך דבקה
על הרכב לתיקון פשוט כייף.
ואין אין על החוויה של רכב שרירי מפוצץ בכוחות סוס בכניסה לת"א כל בוקר ב-07:30 כבר קשה
לי לחכות ליום א'...
ואני הכי הרבה אוהב להגיע מאוחר הביתה, חצות וכזה, ואז פשוט לחפש עוד עשרים דקות חנייה
וללכת הביתה עוד כחצי ק"מ-פשוט בריאות.
אופנוע זה לפושטקים, כאלה שאין להם בית ואימא אוהבת, אלה שאונסים זקנות ומתפרעים,
מה אתה צריך את זה...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
דלק כ-300 שקל לחודש
ביטוח כ-6500 לא כולל מקיף
טסט סביב ה-300
ציוד ראשוני בערך בין 3000 ל4000 מבלי להתחשב בציוד למורכב או מורכבת.
הטיפולים שלי יוצאים כ- 5000 כל שנה. (12 אק"מ) זה תלוי מאוד בבלאי ובסוג האופנוע.
כל שנה חלק מהציוד יתבלה, חלק תרצה לשדרג או להחליף ועוד לא נכנסתי לאבזור של האופנוע, תוספות, תיקים, מנעולים וכ"ו
התחלתי מדו גלגלי בתור הפתרון היחידי שאיפשר לי לגור בפתח תקווה, לעבוד בהרצליה ולצאת פעמיים-שלוש בשבוע, בשעות הכי פקוקות ולהגיע לרשל"צ בפחות משעה.
למרות שלחיות עם דו גלגלי בצורה חסכונית זה אפשרי, לרוב זה לא קורה.
300 אלך מכניות חדשות נכנסות לשוק כל שנה. 300000!
בסוף הכל יתקע.
ישאר מקום לדוג' ורכבות
פותש כדאי לך לחפש אלטרנטיבה.
או לקנות כרטיס לרכבת..
תעשה חישוב פשוט.
ביטוח:
רכב קטן, 5000
קטנוע 250, 4000
דלק:
רכב 1-20
קטנוע 1-25
טיפולים:
תלוי כמה את נוסע.
רכב כל 30 אלף.
קטנוע כל 5.
זמן הגעה מ A ל-B
זה זמן מסוים שאתה צריך אותו, (עמידה בפקקים זה גם דלק)
חיפוש חניה (דלק, תשלום לחניה) מול סיכון על הכביש.
נוחות = כסף בזה מתבטא גם הרכב הכי לא נוח מול דו גלגלי.
קניות? תקנה קטנוע עם מטען גדול, תוסיף ארגז ותעשה קניות כל שבועיים במקום כל חודש (קניות זה לא תירוץ לדעתי).
בגדול הכל מסתכם בכסף, גם החיים.
רק אל תדבק בזה
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk