אם יש לך רב מודד, תבדוק מתח על המצבר בזמן עבודה של המנוע.
אם אתה מקבל ערכים גבוהים כמו ה15V - יש בעיה בווסת הטעינה.
לא מכיר את המע' של הזעקה האחרונה ולא יודע אם בעיה בהתקנה יכולה לגרום לזה.
בכל מקרה, האופנוע באחריות - אם יש בעיה, גש למוסך לבדיקה.
שלום,
השבוע הותקנה על האופנוע (KTM Duke 390 2016) מערכת "הזעקה האחרונה".
לאחר נסיעה של כ-2-3 ק"מ המערכת שבקה וחדלה מלפעול.
ב-Logs של המערכת ניתן לראות כי ברגע שהיא חדלה לפעול מתח המצבר הורה על 15.02V ולכן המערכת נשרפה (המערכת בנויה לעבוד במתחים נמוכים יותר, באיזור ה-12V, לא יודע לי מה המתח המקסימלי שהיא יכולה לקבל וזה גם לא רלוונטי)
המערכת פורקה מן האופנוע.
כיצד ייתכן הדבר? האם האלטרנטור סיפק מתח גבוה מדי למצבר? מדובר במצבר של 12V.
אשמח אם למישהו יש כיוון למקור הבעיה. האופנוע עדיין תחת אחריות היצרן.
אם יש לך רב מודד, תבדוק מתח על המצבר בזמן עבודה של המנוע.
אם אתה מקבל ערכים גבוהים כמו ה15V - יש בעיה בווסת הטעינה.
לא מכיר את המע' של הזעקה האחרונה ולא יודע אם בעיה בהתקנה יכולה לגרום לזה.
בכל מקרה, האופנוע באחריות - אם יש בעיה, גש למוסך לבדיקה.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
תודה. להבנתי, האלטרנטור מספק את המתח (AC) למיישר מתח אשר ממיר אותו ל-DC, משם המתח מגיע לווסת הטעינה את משמש כמגביל מתח למצבר?
תקן אותי אם אני טועה.
אני שואל זאת מכיווון שהחבר'ה מהזעקה האחרונה, הפנו אותי, כעצה ידידות, לכיוון האלרטנטור (החלפת סלילים וכו') - האם ייתכן בכלל שהבעיה היא שם?
הכוונה שלי בהודעה הקודמת היא, סביר כי הבעיה היא בRegulator Rectifier ולא באלטרנטור, מסכים?
אגש למוסך, תודה.
כן, גם להבנתי אתה צודק.
תעדכן מה מצאו במוסך...
בהצלחה
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
רק לידע כללי - תחום העבודה של מע' הטעינה באופנוע הוא לרוב עד 14.5V, ומתח הטעינה התקין נמצא באזור 13.6-14.2V. זה שקוראים לזה "12V" לא אומר שזה באמת 12V. אז המתח הגבוה ביותר שהמערכת של "הזעקה האחרונה" יכולה לקבל הוא מאוד רלוונטי.
יש לי ניסיון רע ממערכת הזעקה האחרונה בכל נושא הטעינה/צריכה.
בכלי שלי הותקנה מערכת, לאחר פחות משנה המצבר החל להתרוקן באופן מחשיד. (המצבר החדש הותקן ביום התקנת המערכת)
אז כפי שנאמר המצב החמיר עד לכדי הנעות בדחיפה, ומכיוון שנבדקה הטעינה ונמצאה תקינה - ההנחה היתה שהמצבר כנראה סיים את חייו.
בדיוק באותה תקופה מכרתי את הכלי, והצעתי לקונה שיבצע בדיקה אצל המוסך המשותף שלנו לברר אם ישנה בעיה אחרת (הסלילים בכלי שופצו לפני כמה חודשים) ואכן נראה שהכל תקין. עקב זאת רכשתי על חשבוני כמובן מצבר חדש.
לאחר יומיים אני מקבל טלפון מהקונה שהמצבר החדש כבר לא מניע והתרוקן, ובנקודה הזאת כבר הבנתי שלא מדובר בבעיה שקשורה לאופנוע אלא רק לאזעקה האחרונה.
ואכן הבחור נסע אל מרכז ההתקנות, שם בוצעו בדיקות ונמצא שהכל בסדר אבל " שיבוא בעוד יומיים להחלפת רכיב במערכת לצורך עדכון".
על הדרך, כדי להימנע מאחראיות הומצאה השטות שנורת ה- HISS המהבהבת (כבכל הכלים של הונדה) הינה הגורם לגמירה של המצבר....בחיים שלי לא שמעתי שטות יותר גדולה מזו.
אז במקום לקחת אחראיות ולזכות את בעל הכלי על קניית מצבר חדש ולבצע החלפה כמו שצריך ולתת פיצוי על עוגמת הנפש הם פשוט המציאו "תקלה".
זה לא הפעם הראשונה ששמעתי על סיפורים כאלה, וכל פעם הם מתנערים מאחראיות. אני ממש לא מתכוון להמליץ למי שרוצה את המערכת.
הייתי במוסך עכשיו. לא הצלחנו לשחזר את הבעיה. כלומר, נמדד מתח באיזור ה14.3V כשהכלי מונע עם מצערת פתוחה למשך מספר דקות.
הייתי ממליץ לבדוק את המגעים של המערכת - המצב יכול אולי לקרות רגעית אם המגע לא טוב והאדמה "רופפת" - אבל המערכת כבר פורקה...
כן היא פורקה לאחר שנשרפה, וכמובן לא הסכימו להתקין חדשה עד שאסדר את הבעיה.
חשוב לציין כי הם היו הכי בסדר בעולם והחזירו לי כל שקל ששילמתי להם.