עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: האופנוע נכבה לי כל הזמן - רישיון A1

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    5

    האופנוע נכבה לי כל הזמן - רישיון A1

    היי חבר'ה,

    לפני כמה זמן פתחתי פה אשכול על תחילת שיעורים על אופנוע, התחלתי על קטנוע (לא רכבתי לפני על אופנוע בחיים שלי), ובשיעור ה4-5 עברתי לאופנוע A1, אופנוע Suzuki inazuma 250, הקו הישר יוצא לי אחלה וגם הסלאלום, אבל היום יצאתי פעם ראשונה לכביש (שיעור 10), והמנוע כל הזמן נכבה לי כשהתחלתי נסיעה וזה משגע אותי. בנוסף לכך, השמיניות לא יוצאות לי כל כך טוב, כך שיוצא שאני מורידה הרבה פעמים רגל בסיבובים (בערך 7 קמ"ש בכל סיבוב).

    יש לכם טיפים לתת לי לאיך לעשות שהמנוע לא ייכבה לי בכל שנייה? אשמח גם לטיפים איך לבצע את השמיניות בצורה הטובה ביותר.
    תודה!

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    134
    העברת הילוכים עוברת חלק ובזמן ?
    הסוד שלימדתי את עצמי בזמנו לדגבי יציבות בשמיניות זה מהירות. לצבור מהירות בשמיניה, לא לפחד מהמהירות כי זה מה שנותן יציבות בכניסה לפניה. ברגע שנפל לי אסימון זה (המורה לא הסביר היטב את העניין) תוך זמן קצר העניין התחיל לזרום חלק ובטוח. אגב, גם למדתי על אינזומה.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי pret צפיה בהודעה
    העברת הילוכים עוברת חלק ובזמן ?
    הסוד שלימדתי את עצמי בזמנו לדגבי יציבות בשמיניות זה מהירות. לצבור מהירות בשמיניה, לא לפחד מהמהירות כי זה מה שנותן יציבות בכניסה לפניה. ברגע שנפל לי אסימון זה (המורה לא הסביר היטב את העניין) תוך זמן קצר העניין התחיל לזרום חלק ובטוח. אגב, גם למדתי על אינזומה.
    העברת ההילוכים נעשית בזמן, פשוט בתחילת הנסיעה האופנוע נכבה לי כל הזמן, כנראה כי אני זורקת את הקלאץ' מהלחץ... השאלה שלי האם יש איזשהו טריק לצבור מהירות בתחילת נסיעה כדי שהמנוע לא ייכבה, כי היום די הייתה לי פאשלה עם זה ברמזור (עיכבתי את התנועה כי האופנוע פשוט נכבה כל 2 שניות).
    לגבי השמיניות - אני מנסה אבל זה תמיד מגיע למצב שאני צוברת יותר מדי מהירות ואז יוצאת מהמלבן, אז זו בעיה...

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    לגבי כיבוי המנוע, אם את פותחת גז עם ברקס המנוע יכול לדומם גם אם הקלאץ' לחוץ. קרה לי בטסט האחרון ובכל זאת עברתי. מה שעזר לי בד''כ זה טכניקה של חצי קלאץ', כמו זינוק בעליה ברכב, וזה עזר.
    לגבי השמיניות, תתחילי ברכישת טכניקה נכונה ואחריזה יהיה לך יותר קל למצוא את המינונים הנכונים של קלאץ' וגז כדי להישאר בתוך המלבן.
    השמיניות הן חרא שעיכב לי את קבלת הרישיון בכמעט חודשיים.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    יותר גז לפני שחרור הקלאצ ושחרור קלאצ עדין יותר

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    הקלאצ׳ הוא לא 1 או 0. תפתחי קצת את הגז ורק אז תפתחי את הקלאצ׳ לאט עד שתרגישי חיבור.
    החיבור ההתחלתי יהיה עדין אבל את עדיין תרגישי משיכה.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    134
    מה שמפתיע אותי שמורה שלך מאפשר לך לצאת לכביש כאשר את עדיין מתקשה בתפעול הכלי....מסכנת את עצמך. יש לתרגל דברים אלו במגרש עד שיילך חלק ותרגישי שליטה ורק אז לצאת.
    לגבי שמיניות - כפי שנאמר כאן קודם יש למצוא מינון נכון של צבירת מהירות ביציאה מפרסה להאטה בכניסה לפרסה הבאה.
    מורה שלי בזמנו המליץ לי לא להינעל על הריבוע אלא לא לפחד לצאת מהריבוע בהתחלה, התרכזתי בלמצוא מינון נכון של מהירות והאטה וכאשר הרגשתי ביטחון התחלתי לצמצם את השטח עד שנכנסתי לריבוע בלי בעיה והתחלתי לזרום חופשי בתוכו.
    תוך כדי לימודי שמתי לב שרוב התלמידים מתקשים בשמיניות בדיוק בגלל הפחד לצבור מהירות. באים לפרסה מאוד איטי ובפניה מאבדים אחיזה

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Fast26 צפיה בהודעה
    היי חבר'ה,

    לפני כמה זמן פתחתי פה אשכול על תחילת שיעורים על אופנוע, התחלתי על קטנוע (לא רכבתי לפני על אופנוע בחיים שלי), ובשיעור ה4-5 עברתי לאופנוע A1, אופנוע Suzuki inazuma 250, הקו הישר יוצא לי אחלה וגם הסלאלום, אבל היום יצאתי פעם ראשונה לכביש (שיעור 10), והמנוע כל הזמן נכבה לי כשהתחלתי נסיעה וזה משגע אותי. בנוסף לכך, השמיניות לא יוצאות לי כל כך טוב, כך שיוצא שאני מורידה הרבה פעמים רגל בסיבובים (בערך 7 קמ"ש בכל סיבוב).

    יש לכם טיפים לתת לי לאיך לעשות שהמנוע לא ייכבה לי בכל שנייה? אשמח גם לטיפים איך לבצע את השמיניות בצורה הטובה ביותר.
    תודה!
    זה בדיוק כמו ברכב ידני עם מנוע בנזין.
    תוך כדי שחרור של הקלאץ', פותחים קצת גז.
    ברכב - הדוושות של הקלאץ' והגז עובדות "פאזות הפוכות" - קלאץ' נכנס, גז נסגר/ קלאץ' משתחרר, גז נפתח.
    אותו דבר באופנוע.
    טיפ נוסף - אולי זה לא ברור מאליו:
    לא כל מהלך הקלאץ' מבצע את החיבור.
    בהתחלה, יש לקלאץ' "מהלך מת" - משתנה מאופנוע לאופנוע, לפעמים זה גם רוב מהלך הידית. אחרי זה, יש את נקודת החיבור.
    עד לנקודת החיבור, עוזבים את הקלאץ' מהר. בנקודת החיבור (כמה מילימטרים מהמהלך) עוזבים לאט עם פתיחה של הגז. את מה שנשאר, אפשר לעזוב מהר.
    רוכבים מתחילים הרבה פעמים מנסים לשחרר לאט את כל הקלאץ', ומגיעים לנקודת החיבור אחרי כמה שניות של שחרור איטי שלא עשה דבר. ואז, דווקא בנקודת החיבור, הם זורקים את הקלאץ' ומכבים מנוע או מקבלים קפיצה לא נעימה.

    כדי לתרגל את מציאת נקודת החיבור באופנוע ספציפי, אפשר לעשות את התרגיל הבא:
    תעמדי במקום עם ברקס לחוץ. שחררי לאט את הקלאץ' בלי לגעת בגז, עד שתשמעי את הסל"ד מתחיל ליפול. סגרי מעט את הקלאץ', עד שהסל"ד יחזור לסרק תקין, ותגיעי שוב לנקודה שבה הסל"ד ממשיך ליפול.
    הנקודה שבה הסל"ד מתחיל ליפול היא נקודת החיבור. הסל"ד נופל כי נוצר חיבור בין המנוע לגלגל. משום שאת עומדת עם ברקס ללא גז ובסל"ד הזה אין למנוע כוח, במקום שהמנוע יתחיל לסובב את הגלגל - הגלגל מתחיל לעצור את המנוע.
    עם זאת, המנוע לא נכבה, כי הקלאץ' עדיין לא מחובר סופית, ויש אחוז מסוים של החלקה בקשר בין המנוע לגלגל.

    מהרגע שהבנת את נקודת החיבור, תתאמני על זינוקים.
    1. הגז נפתח קצת.
    2. הקלאץ' מוקפץ בתנועה מהירה עד לתחילת נקודת החיבור (כמילימטר לפני).
    3. הקלאץ' משתחרר עם תוספת גז.
    4. את נוסעת כמו נינג'ה.

    ברגע שתתרגלי להשתמש בקלאץ', סעיפים 1+2 יקרו סימולטנית, בתנועה אחת. ואז, המעבר מקלאץ' לחוץ לנסיעה עם קלאץ' משוחרר יקח פחות משניה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    102
    בעניין ההתחלת נסיע כמו שאמרו פה לפני זה ללמוד את המשחק/רגישות עם הקלאטצ וגז. וכן פשט לתרגל את זה. להתחיל נסיע לאט לאט ולהרגיש את ההתחברות של הקלאטצ.

    בקשר לשמיניות אז מבט מבט מבט. המבט תמיד צריך להיות לכיוון שאת רוצה להגיע ולא קדימה. זאת אומרת אם את בפניה אז המבט הוא לסוף הפניה. ואם נתייחס לזה בעניין השמיניות אז תמצאי לך סימונים לאן לכוון את המבט. לדוגמה האיקס (או עיגול) שיש במרכז השמינייה והנקודה הבאה זה שינוי כיוון לפניה הבאה. והמבט תמיד מקדים אותך והוא כבר לשינוי כיוון הבא. זה מבלבל אז אני אנסה לתת להסביר.

    נניח שהשמינייה זה מלבן שנמצא מולנו לאורך ואנחנו מתחילים מהפינה הימנית הקרובה אלינו.
    1. התחלת נסיעה לכיוון מרכז השמינייה (שמאלה). בשלב הזה המבט הוא כבר לפניה ימינה אחרי מרכז השמינייה (ממש הראש פונה ימינה, לא לכיוון הנסיע בכלל).
    2. שמתקרבים לפניה ימינה המבט צריך להיות כבר ליציאה מהפניה ימינה.
    3. משם המבט כבר עובר למרכז השמינייה בחזרה.
    4. שיוצאים מהפניה ימינה והמבט כבר למרכז השמינייה מפנים את המבט עכשיו שמאלה לכיוון הפניה באה (כמובן כמו שאמרנו מבט מקדים אותנו אז השינוי מבט שמאלה קורה לפני הפקודת היגוי).
    וככה ממשיכים. תמיד מבט מקדים אותנו.

    מה שעוד יכול לעזור זה כמובן להבין את הקונספט של היגוי הפוך ויש גם את נושא הישיבה נכונה על האופנוע. שזה אומר ברכיים מחבקות את מיכל הדלק (שזה בעצם נקודת העיגון שלנו אופנוע) וידיים משוחררות.

    כמובן שכל העצות פה הן בערבות מוגבל אני לא "מומחה" ולא מדריך רכיבה.
    עצה שלי אחרי שמקבלים את הרישיון לקחת קורס רכיבה.
    בנוסף יש איזה סרט הדרכה ששווה לראות https://www.youtube.com/watch?v=20Wx4YrZ55I קצת ארוך ומשחק ממש גרוע אבל יש שם טיפים טובים.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    134
    היגוי הפוך מתייחס למהירויות מעל סביבות 10-15 קמ"ש, בשמיניות לא שימושי

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה בדיוק כמו ברכב ידני עם מנוע בנזין.
    תוך כדי שחרור של הקלאץ', פותחים קצת גז.
    ברכב - הדוושות של הקלאץ' והגז עובדות "פאזות הפוכות" - קלאץ' נכנס, גז נסגר/ קלאץ' משתחרר, גז נפתח.
    אותו דבר באופנוע.
    טיפ נוסף - אולי זה לא ברור מאליו:
    לא כל מהלך הקלאץ' מבצע את החיבור.
    בהתחלה, יש לקלאץ' "מהלך מת" - משתנה מאופנוע לאופנוע, לפעמים זה גם רוב מהלך הידית. אחרי זה, יש את נקודת החיבור.
    עד לנקודת החיבור, עוזבים את הקלאץ' מהר. בנקודת החיבור (כמה מילימטרים מהמהלך) עוזבים לאט עם פתיחה של הגז. את מה שנשאר, אפשר לעזוב מהר.
    רוכבים מתחילים הרבה פעמים מנסים לשחרר לאט את כל הקלאץ', ומגיעים לנקודת החיבור אחרי כמה שניות של שחרור איטי שלא עשה דבר. ואז, דווקא בנקודת החיבור, הם זורקים את הקלאץ' ומכבים מנוע או מקבלים קפיצה לא נעימה.

    כדי לתרגל את מציאת נקודת החיבור באופנוע ספציפי, אפשר לעשות את התרגיל הבא:
    תעמדי במקום עם ברקס לחוץ. שחררי לאט את הקלאץ' בלי לגעת בגז, עד שתשמעי את הסל"ד מתחיל ליפול. סגרי מעט את הקלאץ', עד שהסל"ד יחזור לסרק תקין, ותגיעי שוב לנקודה שבה הסל"ד ממשיך ליפול.
    הנקודה שבה הסל"ד מתחיל ליפול היא נקודת החיבור. הסל"ד נופל כי נוצר חיבור בין המנוע לגלגל. משום שאת עומדת עם ברקס ללא גז ובסל"ד הזה אין למנוע כוח, במקום שהמנוע יתחיל לסובב את הגלגל - הגלגל מתחיל לעצור את המנוע.
    עם זאת, המנוע לא נכבה, כי הקלאץ' עדיין לא מחובר סופית, ויש אחוז מסוים של החלקה בקשר בין המנוע לגלגל.

    מהרגע שהבנת את נקודת החיבור, תתאמני על זינוקים.
    1. הגז נפתח קצת.
    2. הקלאץ' מוקפץ בתנועה מהירה עד לתחילת נקודת החיבור (כמילימטר לפני).
    3. הקלאץ' משתחרר עם תוספת גז.
    4. את נוסעת כמו נינג'ה.

    ברגע שתתרגלי להשתמש בקלאץ', סעיפים 1+2 יקרו סימולטנית, בתנועה אחת. ואז, המעבר מקלאץ' לחוץ לנסיעה עם קלאץ' משוחרר יקח פחות משניה.

    וואו, קודם כל המון תודה על התגובה המפורטת!
    אתמול היה לי שיעור שבו שוב יצאתי לכביש ולמזלי המנוע נכבה לי רק פעם אחת (וזה שיפור משמעותי מהשיעור שקדם לו שפשוט לא הצלחתי לנסוע כמו שצריך...).
    לא כל כך הבנתי את הקטע שאמרת "ברגע שאת שומעת את הסל"ד מתחיל ליפול), התכוונת לנקודה שבה האופנוע מתחיל לנסוע? מה שאני עושה זה פשוט שמה גז שמגיע ל-2-3 סל"ד ואז מתחילה לשחרר את הקלאץ' לאט ושמתי לב שיש שיפור כשאני עושה את זה, לזה התכוונת? אני ממש מנסה למצוא את הדרך הקלה ביותר כדי שזה יתחבר לי ביחד.

    ציטוט נכתב במקור על ידי ofer צפיה בהודעה
    בעניין ההתחלת נסיע כמו שאמרו פה לפני זה ללמוד את המשחק/רגישות עם הקלאטצ וגז. וכן פשט לתרגל את זה. להתחיל נסיע לאט לאט ולהרגיש את ההתחברות של הקלאטצ.

    בקשר לשמיניות אז מבט מבט מבט. המבט תמיד צריך להיות לכיוון שאת רוצה להגיע ולא קדימה. זאת אומרת אם את בפניה אז המבט הוא לסוף הפניה. ואם נתייחס לזה בעניין השמיניות אז תמצאי לך סימונים לאן לכוון את המבט. לדוגמה האיקס (או עיגול) שיש במרכז השמינייה והנקודה הבאה זה שינוי כיוון לפניה הבאה. והמבט תמיד מקדים אותך והוא כבר לשינוי כיוון הבא. זה מבלבל אז אני אנסה לתת להסביר.

    נניח שהשמינייה זה מלבן שנמצא מולנו לאורך ואנחנו מתחילים מהפינה הימנית הקרובה אלינו.
    1. התחלת נסיעה לכיוון מרכז השמינייה (שמאלה). בשלב הזה המבט הוא כבר לפניה ימינה אחרי מרכז השמינייה (ממש הראש פונה ימינה, לא לכיוון הנסיע בכלל).
    2. שמתקרבים לפניה ימינה המבט צריך להיות כבר ליציאה מהפניה ימינה.
    3. משם המבט כבר עובר למרכז השמינייה בחזרה.
    4. שיוצאים מהפניה ימינה והמבט כבר למרכז השמינייה מפנים את המבט עכשיו שמאלה לכיוון הפניה באה (כמובן כמו שאמרנו מבט מקדים אותנו אז השינוי מבט שמאלה קורה לפני הפקודת היגוי).
    וככה ממשיכים. תמיד מבט מקדים אותנו.

    מה שעוד יכול לעזור זה כמובן להבין את הקונספט של היגוי הפוך ויש גם את נושא הישיבה נכונה על האופנוע. שזה אומר ברכיים מחבקות את מיכל הדלק (שזה בעצם נקודת העיגון שלנו אופנוע) וידיים משוחררות.

    כמובן שכל העצות פה הן בערבות מוגבל אני לא "מומחה" ולא מדריך רכיבה.
    עצה שלי אחרי שמקבלים את הרישיון לקחת קורס רכיבה.
    בנוסף יש איזה סרט הדרכה ששווה לראות https://www.youtube.com/watch?v=20Wx4YrZ55I קצת ארוך ומשחק ממש גרוע אבל יש שם טיפים טובים.
    אני מנסה לעשות את הקטע של המבט, אבל זה גורם לי לעשות את הפניה במהירות של 7-5 קמ"ש, מה שמביא אותי לסובב את הכידון עד למקסימום, ואז לאבד שליטה ולהוריד רגל... או שאני נותנת יותר מדי מהירות ואז יוצאת מהמלבן חח


    ותודה לכל התגובות!!!

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    מה שאת עושה זה הפעולה ה'פשוטה', לתת גז בנוטרל (בקלאץ' משוך) ואז לשחרר את הקלאץ' עד להתחברות ההילוך. מה ש kkatkov המליץ דומה יותר לזינוק בעליה ברכב. בלי גז תשחקי עם הקלאץ'- לחוץ עד הסוף ושחרור איטי עד מציאת נקודת התחברות ההילוך- הטורים נוטים לרדת במצב כזה (כי את בלי גז), ואת אמורה להרגיש התחלה של משיכה מהגלגלים. מהנקודה הזאת, אם תשחררי יותר קלאץ' האופנוע יקפוץ ויכבה, אם תלחצי את הקלאץ' חזרה עד הסוף האופנוע יפסיק למשוך, והטורים יעלו לנקודת העבודה של הסרק.
    לגבי השמיניות, אצלי המורה שלי היה מאוד ברור שלא מעניין אותו המלבן, קודם כל לעשות שמיניות נכונות, גם אם זה אומר לצאת מהמלבן. אחרי שתתפסי את ה'קטע' של השמיניות המלבן לא יעניין אותך. עוד משהו שמתקשר למה שofer כתב לך, המבט בשמיניות תמיד קדימה לשלב הבא ואף פעם לא לרצפה לקו של המלבן. אם תתנתקי מחשבתית מקיומו של המלבן ותתרכזי בשמיניה הרגל לא תרד, אם תשתכלי על המלבן, הרגל תרד כמעט בכל פעם (וזה לא כדאי לך כי אז תוכלי להיות במצב שאני הייתי ולפתח 'חרדה' מהשמיניות שתגרום לך להיכשל בכמה טסטים רק בגלל הרגל הארורה).

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    מיקום
    גבעתיים
    הודעות
    182
    מה שעזר לי בשמיניות במהלך הטסט היו שני דברים - מבט (או בעצם סנטר) מכוון לאן שאני רוצה לפנות ושינון בקול נמוך תוך כדי נסיעה מה הצעד הבא שאני עושה (״סנטר שמאלה, גז, קלאץ, סנטר ימינה״ וחוזר חלילה). בתכלס דיברתי לעצמי תוך כדי השמיניות וזה עזר לי להתמודד עם הלחץ ולהתרכז בשלבי התרגיל ולא בטסט.

    לגבי הקלאץ, נסי לתרגל עבודה עם חצי קלאץ׳ (כמו שאמרו לפני - עד שהמנוע מתחיל להשתנק) כחלק מהנסיעה בקו ישר. אם תוותרי בהתחלה על הנסיעה האיטית לטובת תרגול הקלאץ׳, ותתרגלי התחלת נסיעה ואח״כ עבודה עם הקלאץ׳ למצב של ניתוק / שילוב, תוכלי להתרגל לתגובות של הכלי ולמצוא את הנקודה בה עזיבת הקלאץ׳ גורמת לתחילת נסיעה ולחיצה גורמת לניתוק (כלומר האופנוע מאיט). בגלל שמדובר בנסיעה בקו ישר, אז אין הרבה גורמים מפריעים והתרגול הוא בעיקר על התרגלות לשילוב ותחילת נסיעה מבוקרים.

    אגב, לי נחנק האופנוע בצומת מול עיני הבוחן ועדיין עברתי את הטסט (ישר הנעתי והמשכתי לנסוע).

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    102
    ציטוט נכתב במקור על ידי pret צפיה בהודעה
    היגוי הפוך מתייחס למהירויות מעל סביבות 10-15 קמ"ש, בשמיניות לא שימושי
    סלח לי על התגובה הבוטה אבל מה שאתה כותב פה זה שטויות במיץ.
    נכון, במהירויות נמוכות אתה יכול להפנות את האופנוע בכל מיני דרכים אבל זה לא יהיה יציב, לא חלק ולא זריז. מה שממש יקשה על השמיניות.

    הדרך לגרום לדו גלגלי ולא משנה איזה (אופנוע שטח קליל, קרוזר של רבע טון, אופניים, קורקינט וכו) לפנות נכון זה להשכיב אותו (בזווית כזאת או אחרת) ואת זה עושים עם היגוי הפוך.
    אומנם יש השפעה גם ממשחק של משקל (הטיה של הגוף לכיוון הפניה) אבל אם תשמש רק בזה אתה תעשה פניה ברדיוס של בוינג 747.

    לצורך העניין בטסט שלי לרישיון A שכבר היה לי ניסיון כזה או אחר הטסטר שלך אותי לשלב הבא אחרי שמנייה אחת בלבד. וזה כי את השמניות עשיתי רק עם היגוי הפוך ומבט נכון מה שגרם לתנועה שלי להיות חלקה ויציבה. אז לא רק שזה אחושילינג שימושי בשמניות זה גם הדרך הנכונה לעשות אותן!.

    אבל עזוב אותי, מה אני מבין. קח קרוס רכיבה ושאל שם את המדריכים. הם יודעים הכי טוב. בנוסף אני ממש ממליץ לך לראות את הסרטון שנתתי בפוסט הקודם שלי (תראה לפחות את החצי שעה הראשונה).

    ולפותחת השירשור.
    תיראי, קיבלת פה הרבה עצות וקשה ליישם את הכל בו זמנית. ובמיוחד קשה להעביר את זה ממשהו שמשהו כתב פה לתרגול מעשי. חבל שבארץ המורים לא באמת מלמדים רכיבה כמו שצריך. אני די בטוח ששעה עם מדריך טוב את תופסת את העניין תוך שעה.

    עצה שלי, דבר ראשון קחי נשימה עמוקה ותרגעי. ברכיבה על אופנוע נורא חשוב לשמור על גוף משוחרר (לא להיות נוקשה על האופנוע) ולכן תשתדלי להיות רגועה. תנתקי את עצמך מהסביבה וממה שמלחיץ אותך כמו: הפחד ליפול, הלחץ מהמורה, קצב ההתקדמות שלך, ה"אגו" מול תלמידים אחרים, ההתמודדות עם התנועה מחוץ למגרש (את בשעור נהיגה שכל המצפצפים וקפצו ושיחכו בסבלנות) וכל דבר אחרי שעולה לך לראש. פשוט תתנתקי מהכל ותתרכזי בעצמך. אני מבטיח לך שאם פשוט תתרכזי בתרגולים זה יבוא לך יותר מהר ממה שאת חושבת.

    דבר שני תפרקי פה את העצות שקיבלת ותנסי לעבוד על כל דבר בניפרד. שלב שלב ולא הכל ביחד. יהיה לך יותר קל להבין כל דבר.
    ואולי גם בעניין השמיניות כדאי בהתחלה להתאמן יותר בסללום וללמוד שם את נושא הפניות. אחרי שתרגישי בנוח שם תעברי לשמיניות.

    עפר

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    וואו, קודם כל המון תודה על התגובה המפורטת!
    אתמול היה לי שיעור שבו שוב יצאתי לכביש ולמזלי המנוע נכבה לי רק פעם אחת (וזה שיפור משמעותי מהשיעור שקדם לו שפשוט לא הצלחתי לנסוע כמו שצריך...).
    לא כל כך הבנתי את הקטע שאמרת "ברגע שאת שומעת את הסל"ד מתחיל ליפול), התכוונת לנקודה שבה האופנוע מתחיל לנסוע? מה שאני עושה זה פשוט שמה גז שמגיע ל-2-3 סל"ד ואז מתחילה לשחרר את הקלאץ' לאט ושמתי לב שיש שיפור כשאני עושה את זה, לזה התכוונת? אני ממש מנסה למצוא את הדרך הקלה ביותר כדי שזה יתחבר לי ביחד.
    קודם כל, תעשי את הניסוי שהצעתי לך.
    אם תעמדי עם ברקס לחוץ, בלי לגעת בגז, ותתחילי לשחרר לאט את הקלאץ' - אני מבטיח שתמצאי את הנקודה שבה הסל"ד מתחיל לצנוח. זאת ההתחלה של הכיבוי.
    במצב תקין - ללא ברקס ועם תוספת גז - זאת הנקודה שבה האופנוע היה מתחיל לזחול קדימה.
    אבל משום שאת עומדת עם ברקס, המנוע לא מצליח להזיז את הגלגל - אלא הגלגל עוצר את המנוע ומכבה אותו, כי כשהקלאץ' משוחרר, קיים קשר "קשיח" בין השניים.
    או שהם יסתובבו ביחד, או שהם ייעצרו ביחד.
    התרגיל הזה נועד לאמן אותך במציאת נקודת החיבור, בלי הצורך להשתלט על אופנוע שמתחיל לנסוע.
    השלב הבא הוא "להקפיץ" את הקלאץ' עד לנקודת החיבור, וללמוד לשלוט במהירות האופנוע כשהוא זוחל במהירות נמוכה באמצעות הקלאץ'.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. הזמן לשדרג?
    על ידי Dddsh בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 25-03-2017, 16:54
  2. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 04-02-2017, 20:19
  3. האופנוע נכבה שאני מוריד הילוך
    על ידי gartiy בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-05-2016, 14:25
  4. 50 סמק איטי רצח... עוקפים אותי כל הזמן... זה כזה נורא?
    על ידי אבירם* בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 14-02-2016, 08:16
  5. הגיע הזמן להחליף שרשרת?
    על ידי Bluebunny בפורום פורום טכני
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 20:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO