ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
זה בדיוק כמו ברכב ידני עם מנוע בנזין.
תוך כדי שחרור של הקלאץ', פותחים קצת גז.
ברכב - הדוושות של הקלאץ' והגז עובדות "פאזות הפוכות" - קלאץ' נכנס, גז נסגר/ קלאץ' משתחרר, גז נפתח.
אותו דבר באופנוע.
טיפ נוסף - אולי זה לא ברור מאליו:
לא כל מהלך הקלאץ' מבצע את החיבור.
בהתחלה, יש לקלאץ' "מהלך מת" - משתנה מאופנוע לאופנוע, לפעמים זה גם רוב מהלך הידית. אחרי זה, יש את נקודת החיבור.
עד לנקודת החיבור, עוזבים את הקלאץ' מהר. בנקודת החיבור (כמה מילימטרים מהמהלך) עוזבים לאט עם פתיחה של הגז. את מה שנשאר, אפשר לעזוב מהר.
רוכבים מתחילים הרבה פעמים מנסים לשחרר לאט את כל הקלאץ', ומגיעים לנקודת החיבור אחרי כמה שניות של שחרור איטי שלא עשה דבר. ואז, דווקא בנקודת החיבור, הם זורקים את הקלאץ' ומכבים מנוע או מקבלים קפיצה לא נעימה.

כדי לתרגל את מציאת נקודת החיבור באופנוע ספציפי, אפשר לעשות את התרגיל הבא:
תעמדי במקום עם ברקס לחוץ. שחררי לאט את הקלאץ' בלי לגעת בגז, עד שתשמעי את הסל"ד מתחיל ליפול. סגרי מעט את הקלאץ', עד שהסל"ד יחזור לסרק תקין, ותגיעי שוב לנקודה שבה הסל"ד ממשיך ליפול.
הנקודה שבה הסל"ד מתחיל ליפול היא נקודת החיבור. הסל"ד נופל כי נוצר חיבור בין המנוע לגלגל. משום שאת עומדת עם ברקס ללא גז ובסל"ד הזה אין למנוע כוח, במקום שהמנוע יתחיל לסובב את הגלגל - הגלגל מתחיל לעצור את המנוע.
עם זאת, המנוע לא נכבה, כי הקלאץ' עדיין לא מחובר סופית, ויש אחוז מסוים של החלקה בקשר בין המנוע לגלגל.

מהרגע שהבנת את נקודת החיבור, תתאמני על זינוקים.
1. הגז נפתח קצת.
2. הקלאץ' מוקפץ בתנועה מהירה עד לתחילת נקודת החיבור (כמילימטר לפני).
3. הקלאץ' משתחרר עם תוספת גז.
4. את נוסעת כמו נינג'ה.

ברגע שתתרגלי להשתמש בקלאץ', סעיפים 1+2 יקרו סימולטנית, בתנועה אחת. ואז, המעבר מקלאץ' לחוץ לנסיעה עם קלאץ' משוחרר יקח פחות משניה.

וואו, קודם כל המון תודה על התגובה המפורטת!
אתמול היה לי שיעור שבו שוב יצאתי לכביש ולמזלי המנוע נכבה לי רק פעם אחת (וזה שיפור משמעותי מהשיעור שקדם לו שפשוט לא הצלחתי לנסוע כמו שצריך...).
לא כל כך הבנתי את הקטע שאמרת "ברגע שאת שומעת את הסל"ד מתחיל ליפול), התכוונת לנקודה שבה האופנוע מתחיל לנסוע? מה שאני עושה זה פשוט שמה גז שמגיע ל-2-3 סל"ד ואז מתחילה לשחרר את הקלאץ' לאט ושמתי לב שיש שיפור כשאני עושה את זה, לזה התכוונת? אני ממש מנסה למצוא את הדרך הקלה ביותר כדי שזה יתחבר לי ביחד.

ציטוט נכתב במקור על ידי ofer צפיה בהודעה
בעניין ההתחלת נסיע כמו שאמרו פה לפני זה ללמוד את המשחק/רגישות עם הקלאטצ וגז. וכן פשט לתרגל את זה. להתחיל נסיע לאט לאט ולהרגיש את ההתחברות של הקלאטצ.

בקשר לשמיניות אז מבט מבט מבט. המבט תמיד צריך להיות לכיוון שאת רוצה להגיע ולא קדימה. זאת אומרת אם את בפניה אז המבט הוא לסוף הפניה. ואם נתייחס לזה בעניין השמיניות אז תמצאי לך סימונים לאן לכוון את המבט. לדוגמה האיקס (או עיגול) שיש במרכז השמינייה והנקודה הבאה זה שינוי כיוון לפניה הבאה. והמבט תמיד מקדים אותך והוא כבר לשינוי כיוון הבא. זה מבלבל אז אני אנסה לתת להסביר.

נניח שהשמינייה זה מלבן שנמצא מולנו לאורך ואנחנו מתחילים מהפינה הימנית הקרובה אלינו.
1. התחלת נסיעה לכיוון מרכז השמינייה (שמאלה). בשלב הזה המבט הוא כבר לפניה ימינה אחרי מרכז השמינייה (ממש הראש פונה ימינה, לא לכיוון הנסיע בכלל).
2. שמתקרבים לפניה ימינה המבט צריך להיות כבר ליציאה מהפניה ימינה.
3. משם המבט כבר עובר למרכז השמינייה בחזרה.
4. שיוצאים מהפניה ימינה והמבט כבר למרכז השמינייה מפנים את המבט עכשיו שמאלה לכיוון הפניה באה (כמובן כמו שאמרנו מבט מקדים אותנו אז השינוי מבט שמאלה קורה לפני הפקודת היגוי).
וככה ממשיכים. תמיד מבט מקדים אותנו.

מה שעוד יכול לעזור זה כמובן להבין את הקונספט של היגוי הפוך ויש גם את נושא הישיבה נכונה על האופנוע. שזה אומר ברכיים מחבקות את מיכל הדלק (שזה בעצם נקודת העיגון שלנו אופנוע) וידיים משוחררות.

כמובן שכל העצות פה הן בערבות מוגבל אני לא "מומחה" ולא מדריך רכיבה.
עצה שלי אחרי שמקבלים את הרישיון לקחת קורס רכיבה.
בנוסף יש איזה סרט הדרכה ששווה לראות https://www.youtube.com/watch?v=20Wx4YrZ55I קצת ארוך ומשחק ממש גרוע אבל יש שם טיפים טובים.
אני מנסה לעשות את הקטע של המבט, אבל זה גורם לי לעשות את הפניה במהירות של 7-5 קמ"ש, מה שמביא אותי לסובב את הכידון עד למקסימום, ואז לאבד שליטה ולהוריד רגל... או שאני נותנת יותר מדי מהירות ואז יוצאת מהמלבן חח


ותודה לכל התגובות!!!