תודה על השיתוף!
אכן הבוקר השלוליות הכילו כמות ג'יפא גדולה (שנראה כקצף ושכבה עליונה עם צבעים משתנים).
רכיבות בטוחות!
הבוקר התעוררתי ליום גשום. בשבוע האחרון כבר הרגשתי את הירידה באחיזה אבל כשיצאתי הבוקר לכביש בחוץ היה טרור. (לזירו יש מומנט של אופנוע ליטר על 130 קילו "רטוב" ואין בקרת אחיזה, כשהאספלט לא מושלם הצמיג האחורי מתחיל לטייל). שמן ובועות צפים על המים, כביש מבריק, אחיזה אפסית. כן, עוד לא תם החורף והכבישים כבר הספיקו להתלכלך שוב
וזה כל פעם מפתיע מחדש כמה מעט זמן אחרי תום הגשמים הכבישים כבר מטונפים וחלקלקים.
הלוואי שהיה נשאר כך אבל בפועל רמת האחיזה תמשיך לרדת, עד היורה של החורף הבא.
אז כמה מהר כבישים במרכז מתלכלכים אחרי הגשם החזק האחרון? שבועיים בערך.
מסקנה בטיחותית - אחרי כל הפסקה של שבועיים ומעלה בגשמים, בבוא הגשם הבא התייחסו אליו כמו לגשם ראשון. במיוחד בכבישים שרואים הרבה תנועה.
רכיבות טובות!
תודה על השיתוף!
אכן הבוקר השלוליות הכילו כמות ג'יפא גדולה (שנראה כקצף ושכבה עליונה עם צבעים משתנים).
רכיבות בטוחות!
עונת הרכיבה (הקצרה!) מסתיימת.
נתראה בעוד 8 חודשים...
זה מצחיק שכל שנה כולם שואלים לגבי אחיזה מופחתת בחורף, ודווקא המציאות הפוכה.
בחורף האחיזה יותר טובה מאשר בקיץ (איפה שאין קרח או ברד על הכבישים ובתנאי שזה לא מהגשמים הראשונים ובתנאי שלא רוכבים על סימוני כביש מצבעי שמן).
זה נכון חלקית, כי בשורה התחתונה יש סוג של "טרייד אוף" בין הטמפרטורה ונקיון האספלט, וגם בחורף יש תקופות שהן לא יורד גשם במשך מספר שבועות ברצף.
בכבישים שבהם יש תנועה ערה במרבית שעות היום האספלט הוא לרוב נקי יחסית מעצם מעבר הרכבים שם, ככה שכל זמן שאין שמן על הכביש המצב הוא טוב במרבית ימות השנה.
כך או כך אין מצב שבו ניתן לסמוך על כך שהאספלט בכביש הציבורי יהיה במצב סטרילי ומושלם, ולפיכך תמיד יש לרכוב בהתאם לתנאי מזג האויר, מצב (וראות) הכביש ומידת ההיכרות איתו.
סעו בזהירות![]()
אספלט ציבורי תמיד מועד לפורענות. לכלוך, חריצים, שיבושים ועד שמן. מידי פעם מקבלים תזכורת כואבת
שכחתם את העובדה שיש צמיגים שגם מזיעים מהחום של האספלט... נוצרת בעיה כפולה של סיכון החלקה.
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
שהם נאכלים מהר מהחום...Diablo 2 וכל חבריהם שיש להם גריפ מעולה בחורף, בקיץ הם פשוט מרגישים כאילו הכביש ממסים אותם.
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
גם צמיגים שלא "מזיעים",כשחם מדי פשוט מאבדים אחיזה. הייתי מרגיש את זה טוב טוב אפילו בקטנועים כשלא הייתי יכול לקחת סיבובים במהירות שהייתי רגיל אליה בימים רותחים.
2 Strokes תיארת צמיג שעובד מחוץ לטווח הטמפ' האפקטיבי.
בקיץ מזיע, בחורץ מצונן ובאביב מוכה אלרגיות. מבחינתי גם כשאנשים כותבים התחממה ה"סרעפת" זו האנשה![]()
אכן, כל אוהבי הצמיגים הדביקים למיניהם לא יכולים לצאת לרכוב בקיץ אחרי 8 בבוקר ולפני 20 בערב אם הם לא רוצים להחליף צמיגים כל יומיים אחרי שאלו נמסו להם בדרך לעבודה והשאירו סימנים שחורים לאורך חצי איילון.