מבחן השוואתי סופר-חשוב: ימאהה MT-07 מול סוזוקי SV650 מול קוואסאקי Z650.
אחד המבחנים החשובים של השנה, במיוחד במחירים המטורפים שבהם הם נמכרים.
קריאה מהנה.
http://fullgaz.co.il/?p=120550
![]()
מבחן השוואתי סופר-חשוב: ימאהה MT-07 מול סוזוקי SV650 מול קוואסאקי Z650.
אחד המבחנים החשובים של השנה, במיוחד במחירים המטורפים שבהם הם נמכרים.
קריאה מהנה.
http://fullgaz.co.il/?p=120550
![]()
מבחן כמו פעם![]()
השיבר עולה 2000 שקל יותר מה-07. ה-CB650F עולה בערך 1000 יותר.
ה-07 עולה 10000 יותר מהמתחרים שלו פה בביקורת.
זה מרגיש כאילו הכתבה עוצבה להחמיא ליאמהה.
חבר'ה... סלחו לי בבקשה שאני מרשה לעצמי לתת ביקורת... אני יודע שלבקר אחרים זה קל, ולעשות בעצמך - הרבה יותר קשה.
החומר זה מרגיש כמו סקירת התרשמות, לא כמו מבחן השוואתי.
ציינתם שהימאהה "הכי כיף" - אין אף מקום שבו ברור במה בדיוק זה מתבטא. מה זה "המנוע הכיפי ביותר"? מה זה אומר לעזאזל?
אם ב-SV "המנוע מצוין וההתנהגות הדינמית טובה משל השניים האחרים" - אז למה צריך להוסיף כסף ולקנות MT? בשביל אותו "כיף" שלא ברור מהו?
לא מצאתם דוגמא טובה יותר לחוסר איזון של ה-יעני-Z מאשר "בלם קדמי נושך" ו-"בולם אחורי פשוט מידי"? זה יכול להגדיר המון אופנוע תקציב. ואם הבולם האחורי של ה-Z פח (יחסית לשניים האחרים, שגם הם לא בדיוק מגיעים עם אוהלינס) - אז למה לציין שה-Z "מהנה מאוד לרכיבה"? יחסית למה הוא מהנה (עם מנוע משעמם כהגדרתכם, ובולם אחורי גרוע) - יחסית ל-GS500?
זה מרגיש כאילו אתם מפחדים להגיד מילה רעה, מתוך חשש שלא תקבלו יותר כלי מבחן אם "תקטלו" אופנוע מסויים.
לכן המבחן מקבל צורה של "זה כיף, זה כיף, גם זה כיף". אז איפה האלמנט ה"השוואתי"? בהשוואה הרי, מישהו טוב יותר, ומישהו טוב פחות. גם אם זה הפרש של נקודות, ולא של נוק-אאוט. והמפסיד נמדד יחסית למנצח, ולא במונחים אבסטרקטיים של "כיף" או "לא כיף".
בנוסף - חסרים מאוד נתוני צריכת הדלק וטבלת עלויות טיפולים. חסר מידע על רמת נוחות בתנאים שונים. חסר מידע על התנהגות בהרכבה.
הרי אתם יודעים לעשות את כל זה. והאופנועים האלה מספיק חשובים לשוק המקומי, כדי להצדיק מבחן מעמיק הרבה יותר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני חושב שהיה אפשר לגשת למבחן הזה בכל מיני דרכים, ולבוא עם כל מיני קונספציות, אבל בסוף אתה פוגש אופנוע במציאות ורוצה לפגוש אותו כשהראש נקי ולתת לו לדבר אליך.
מה שמאוד בלט במבחן היה שכמה שנרצה לדרג אותם בנקודות ולהגיד ההוא 8.5 אבל זה קיבל 8.7, בסוף הם כולם מצויינים ומדברים אליך קצת אחרת.
זה באמת הדבר שהכי בלט - לא משנה מה תיקח לא תתאכזב.
אישית מה הכי דיבר אלי? ה-Z שבכלל מדורג שלישי. הכי יפה ומרגיש הכי "גברי" בתגובות שלו, אבל בפועל הכי חלש והכי פחות מתנהג. הפינות החדות שלו דווקא דיברו אלי, אבל אני לא רוכב מתחיל. גם לא כ"כ מפריע לי שהוא מידי פעם נכבה אם מתחילים תנועה בסל"ד נמוך יותר, אבל לרוכב מתחיל זה עלול מאוד להפריע.
ה-07 טוב יותר, ויקר מהם בכ-10 אלף ש"ח. זה סכום שמייצג היום יותר מחמישית ממחיר SV, האם הוא ב-10 ש"ח יותר טוב? תלוי כמה זה 10K עבורך. אם זה לא הרבה אז למה לא מונסטר?
איך ניגשת לקריאת המבחן הזה, בהנחה שאתה לא הקהל של הדגמים הללו?
היית מעדיף מבחן מלא סופרלטיבים שחוקים או תיאורים טכניים של מה קורה בתוך ההשכבה ברמה שאף רוכב מתחיל לא יבין? עם קביעות נחרצות שנכונות עבורי אך לא עבורך? אני חושב שעברנו את התקופה הזו.
מנצח בנוק-אאוט? מצטער, אין פה אחד כזה.
דווקא שורה תחתונה שאומרת שכולם טובים, ושהבחירה ביניהם כנראה תהיי ע"פ העדפה ומחיר, משמחת אותי לא פחות. זה הרבה יותר נאמן מציאות מאשר גישה דיכוטומית ילדותית לדעתי.
מתנצל שלא הצלחנו לעשות לכולם את החיים נורא ברורים ופשוטים, אני יודע שלהחליט זה קשה והיום זה עוד יותר קשה מבעבר. בהקשר הזה זה דבר חיובי לא שלילי.
ותודה על הפידבק![]()
נערך לאחרונה על ידי אRני; 06-04-2017 בשעה 11:59.
אני חושב שפיספסת את המהות של הביקורת, שבעיני נכונה מאוד. הרבה רוכבים בתחילת הדרך חיכו למבחן הזה כדי שיוכלו להבין איזה אופנוע יהיה הנכון עבורם (לאו דווקא הכי חזק או ספורטיבי). מה שחסר במבחן זה לא התנהגות בהשכבה אלה דווקא פרמטרים שנוגעים לשימוש בחיים היומיומים. איך הם בהרכבה, נוחות עירונית/בינעירונית, תחזוקה וצריכת דלק, איכות מכלולים (הילוכים, מתלים, מצערת, קלאץ וכו'), מי מהם הכי מתאים לטיול בזוג עם ציוד או לשימוש יומיומי לעבודה, למי יש וויברציות שמרדימות את הידיים, מי זורם טוב יותר בפקקים של גוש דן בסל"ד נמוך וכו'.
הייתה לכם הזדמנות לבצע את אחד המבחנים החשובים ביותר בשנה שנוגעת למספר רוכבים גדול מאוד שזקוק לכם כדי לקבל החלטות. אי אפשר שלא לחוש שהמבחן לא מספק את תאוות הרוכב המתחיל/צעיר.
באופן אישי הייתי שמח לראות גם את ה קטמ דיוק 690 במבחן הזה למרות שאת הבחירה שלי כבר עשיתי.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
+1 (אם כי מסתייג מרישא הפסקה השלישית).
עניין הרחבה בענין ה״כיף״ נדרשת עוד יותר מאחר שבארה״ב ישנן סקירות של ה SV שמגדירות אותו כאחלה אופנוע יום יומי למתחילים עם כוח מספק ולא מתפרץ אבל לא יותר מזה (תכלס מדובר בעניין סובייקטיבי).
+1 kkaktov. בתור רוכב שמעוניין לשדרג בקרוב, חיכיתי לכתבה הזאת ודי התאכזבתי
לפעמים, בהינתן תקציב קבוע, ויכולת טכנולוגית כמעט זהה, יגיעו כמה יצרנים למוצרים שקולים ואין אחד שהוא יותר טוב מהאחרים בצורה מובהקת.
אגב, יש למישהו ניסיון עם הCB650F? איך הוא בהשוואה לאחרים?
בשביל מישהו חדש יחסית שכל הניסיון שלו הוא על CB500X, איך הקונפיגורציה של המנוע באה לידי ביטוי?