במצב שתיארת נדלקת נורת אזהרה אדומה עם סימול של מד חום,קשה לפספס אותה ויותר הגיוני שהבדיקה שלך לא נכונה,כי המנוע כנראה לא היה עובד כל כך טוב אחרי מרחק כזה בלי קירור.
טיפים לטיפול יופיעו בטבלת הטיפולים לאופנוע שלך שתמצא בספר מוכנאים.
שלום חברים,
קניתי ביום שישי z250 חדש ממטרו, יום שבת לפני נסיעה רציתי לבדוק שמן ומים לאחר שראיתי בספר משתמש שעדיף לבדוק כל יום ומשום מה לא הצלחתי לראות כלום בחלונית של המים (חשבתי אולי מלא עד הסוף), יום ראשון הלכתי למוסך של מטרו וגיליתי שבאמת לא היו מים, לא ברדיאטור וממש טיפה במיכל.
כשהגעתי למוסך היה לאופנוע כבר 230 קמ של נסיעות בין עירוניות, השאלה שלי מה הנזק שיכול להיגרם למנוע במצב כזה ואיך אני בודק אם המנוע ניזוק או לא?
אני לא זוכר אם זה היה ככה ממהתחלה אבל בטורים 3-4 המנוע עדיין קופץ לי זה נורמאלי?
באותה נשימה אני מאוד אשמח לטיפים לטיפול באופנוע, ראיתי פה שממליצים על ניקוי ושימון שרשרת ועוד כל מידי דברים ליום יום, אשמח שמישהו ישפוך קצת אור על טיפול לאופנוע מעבר לטיפולים התקופתיים.
תודה וחג שמח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי ראובן; 11-04-2017 בשעה 00:33.
במצב שתיארת נדלקת נורת אזהרה אדומה עם סימול של מד חום,קשה לפספס אותה ויותר הגיוני שהבדיקה שלך לא נכונה,כי המנוע כנראה לא היה עובד כל כך טוב אחרי מרחק כזה בלי קירור.
טיפים לטיפול יופיעו בטבלת הטיפולים לאופנוע שלך שתמצא בספר מוכנאים.
בוודאות לא היו מים, הנורה נדלקה פעם אחת שעצרתי בתחנת דלק ושניה לפני שנסעתי נדלקה הנורה והרדיאטור התחיל לעבוד ונכבתה הנורה. אין לי מושג למה לא נידלקה שוב הנורה אולי בגלל קירור מהרוח או אולי כי לא היה על מה להתריע (לפי הספר הנורה מתריעה על מים חמים, ואם אין מים יכול להיות שאין על מה להתריע?)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני הוצאתי אופנוע של הונדה חדש מהסוכנות, מפלס השמן ונוזל הקרור היה על המינימום. מאולם התצוגה דחפתי את האופנוע למוסך כדי שישלימו חוסרים.
הקשר הוא שהחיישן יושב בתרמוסטט ומושפע מהחום של המים (!) שזורמים סביבו.
אם אין מים ויש רק אוויר, הנזק למנוע יגיע הרבה לפני, אם בכלל, שהחיישן יתחמם לטמפרטורה שתגרום לנורה להדלק.
חוץ מזה שאוויר מוליך חום פחות טוב ממים והחיישן יכול לא להדלק כלל, גם אם האוויר סביבו חם יותר מטמפרטורת הפתיחה של החיישן.
השאלה היא כמה באמת מטרו יתייחסו אלי כשאני אבקש אופנוע חדש? יש לציין שהאופנוע עד כה נסע כ400 קמ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היציקה שאליה הוא מוברג תוליך את החום לחיישן גם ללא עזרתו של האוויר,זה נכון שהיא תידלק יותר מאוחר אבל זה לא אומר שהמנוע כבר ניזוק.
אלה דברים שאמורים להילקח בחשבון בתכנון בנוסף,רוב התקלות של חימום יתר נגרמות ממחסור במים,אין טעם בלשים נורת אזהרה כל עוד שיש מים.
החיישן לא חייב לשבת בתרמוסטט,תרמוסטט לעיתים לא מחובר לבלוק - בדו"פים הישנים של KTM ואני מניח שבעוד - הוא יושב בין הצינור שיוצא מהראש לרדיאטור,אם תשים שם חיישן אני מבטיח לך שהוא לא ידלק אף פעם.
אם אכן יש נזק מומלץ להתייעץ עם עורך דין בהקדם האפשרי,אל תבנה על היבואן בכלום.
את הנזק בעצם בודק לי מוסך של היבואן, אני יכול לסמוך על החוות דעת שלו?
חוץ מזה מה בדיוק הבדיקה שעושים בשביל לבדוק נזק למנוע?
ממליץ לך לא לרכב על האופנוע יותר, כדי שלא יאשימו אותך בנזק, ולפנות לעו"ד שייעץ לך כיצד להתקדם הלאה.
בעיקרון 230 ק"מ בין עירוני בלי נוזל קירור זה אמור לגרום לכזה נזק קטסטרופלי שאני בכלל מתפלא שהאופנוע נוסע.
האופנוע נוסע רגיל לגמרי, הייתי במוסך של מטרו והבחור לא רצה לבדוק לי כלום, הוא בדק שיש מים, הניע אותו ונתן לו כמה דקות להיות מונע בסרק, חיכה עד שהרדיאטור יתחיל לעבוד וזהו.
מה אני עושה מפה? יש לכם עורך דין מומלץ לעניינים האלה? כמה אמור לעלות לי כל הסיפור הזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk