מבחן כמו פעם![]()
מבחן השוואתי סופר-חשוב: ימאהה MT-07 מול סוזוקי SV650 מול קוואסאקי Z650.
אחד המבחנים החשובים של השנה, במיוחד במחירים המטורפים שבהם הם נמכרים.
קריאה מהנה.
http://fullgaz.co.il/?p=120550
![]()
מבחן כמו פעם![]()
השיבר עולה 2000 שקל יותר מה-07. ה-CB650F עולה בערך 1000 יותר.
ה-07 עולה 10000 יותר מהמתחרים שלו פה בביקורת.
זה מרגיש כאילו הכתבה עוצבה להחמיא ליאמהה.
חבר'ה... סלחו לי בבקשה שאני מרשה לעצמי לתת ביקורת... אני יודע שלבקר אחרים זה קל, ולעשות בעצמך - הרבה יותר קשה.
החומר זה מרגיש כמו סקירת התרשמות, לא כמו מבחן השוואתי.
ציינתם שהימאהה "הכי כיף" - אין אף מקום שבו ברור במה בדיוק זה מתבטא. מה זה "המנוע הכיפי ביותר"? מה זה אומר לעזאזל?
אם ב-SV "המנוע מצוין וההתנהגות הדינמית טובה משל השניים האחרים" - אז למה צריך להוסיף כסף ולקנות MT? בשביל אותו "כיף" שלא ברור מהו?
לא מצאתם דוגמא טובה יותר לחוסר איזון של ה-יעני-Z מאשר "בלם קדמי נושך" ו-"בולם אחורי פשוט מידי"? זה יכול להגדיר המון אופנוע תקציב. ואם הבולם האחורי של ה-Z פח (יחסית לשניים האחרים, שגם הם לא בדיוק מגיעים עם אוהלינס) - אז למה לציין שה-Z "מהנה מאוד לרכיבה"? יחסית למה הוא מהנה (עם מנוע משעמם כהגדרתכם, ובולם אחורי גרוע) - יחסית ל-GS500?
זה מרגיש כאילו אתם מפחדים להגיד מילה רעה, מתוך חשש שלא תקבלו יותר כלי מבחן אם "תקטלו" אופנוע מסויים.
לכן המבחן מקבל צורה של "זה כיף, זה כיף, גם זה כיף". אז איפה האלמנט ה"השוואתי"? בהשוואה הרי, מישהו טוב יותר, ומישהו טוב פחות. גם אם זה הפרש של נקודות, ולא של נוק-אאוט. והמפסיד נמדד יחסית למנצח, ולא במונחים אבסטרקטיים של "כיף" או "לא כיף".
בנוסף - חסרים מאוד נתוני צריכת הדלק וטבלת עלויות טיפולים. חסר מידע על רמת נוחות בתנאים שונים. חסר מידע על התנהגות בהרכבה.
הרי אתם יודעים לעשות את כל זה. והאופנועים האלה מספיק חשובים לשוק המקומי, כדי להצדיק מבחן מעמיק הרבה יותר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
+1 (אם כי מסתייג מרישא הפסקה השלישית).
עניין הרחבה בענין ה״כיף״ נדרשת עוד יותר מאחר שבארה״ב ישנן סקירות של ה SV שמגדירות אותו כאחלה אופנוע יום יומי למתחילים עם כוח מספק ולא מתפרץ אבל לא יותר מזה (תכלס מדובר בעניין סובייקטיבי).
+1 kkaktov. בתור רוכב שמעוניין לשדרג בקרוב, חיכיתי לכתבה הזאת ודי התאכזבתי
לפעמים, בהינתן תקציב קבוע, ויכולת טכנולוגית כמעט זהה, יגיעו כמה יצרנים למוצרים שקולים ואין אחד שהוא יותר טוב מהאחרים בצורה מובהקת.
אגב, יש למישהו ניסיון עם הCB650F? איך הוא בהשוואה לאחרים?
בשביל מישהו חדש יחסית שכל הניסיון שלו הוא על CB500X, איך הקונפיגורציה של המנוע באה לידי ביטוי?
ציפיתי לסקירה דומה אך בפעול יצא " לא להיט"
מה עם טיפה יותר מפורט ויותר כלים ? אחרי 390 הכתום ,צעד הבא אולי 690 כתום? כן A1, אבל כפי שהבנתי במוסך שאני מטפל בו , יש לו רק 690 אחד (עם ארגז מאחור) שלא הסירו לו את ההגבלה.