שרשורי שמן בגדול מאוד זה תחום בעיתי, חברים מבקש לשמור על השרשור הזה מדעי ורלוונטי ככל האפשר ולא להתחיל משאות צלב של מותגים ללא שום ביסוס .
הוראות היצרן של הונדה זה 10/30 סינטטי .
בארץ חרגו מזה והרשו 10/40
ואז גם 10/50 וככה זה בגל הארצות החמות.
שימון שרשרת זה תחום די פשוט , כל מטרת השימון זה למנוע מהגומיות בין החוליות להישחק ולהתייבש .
יש לך כמה אופציות :
א. שמן דליל שבעצם עף מהר , מלכלך קצת מסביב אבל לא דורש נקיון כי הוא גם מעיף את הלכלוך איתו ביחד זה הפתרון ההכי נגיש והכי זול(שמן גיר/מנוע /כל שמן טכני אחר).
ב. גריז שהוא מאוד דביק הוא נדבק לשרשרת וגם מדביק אליו לכלוך , זה לא מלכלך אבל זה דורש שטיפה עם ממיס כדי להוריד לכלוך מהשרשרת ואז שימון מחדש (זה ספריי שימון רגיל)
ג. שימון יבש , זה בעצם שימון שהוא יבש ,לא דביק ועל כן לא מלכלך . הלכלוך לא נדבק והגומיות מקבלות שימון מספק זה לא דורש ניקוי בין לבין אבל זה פתרון מאוד יקר (טפלון)
תעשה חושבים עם עצמך מה אתה מעדיף