טוב אז אני רואה שצריך להתחיל מהבסיס:
מה בעצם אומרים המספרים על השמן?
10W-40 לדוגמא?
10 זה צמיגות קינמאטית על קר שזה 25 מעלות צלסיוס.
W שהשמן מכיל חומר מונע קרישה בטמפרטורות של -25
40 זה צמיגות קינאמאטית על 100 מעלות צלסיוס .
שמן 30 צמיגי פחות משמן 40
ושמן 40 צמיגי פחות משמן 50 ב 100 מעלות.
ברגע שטמפרטורת השמן לא קבוע , והיא לא תהיה קבוע ללא מערכת קירור וחימום שמן.
אנחנו חייבים להתאים צמיגות שמן לפי אקלים כי טמפרטורת השמן עולה והוא נהיה דליל יותר.
עכשיו יש מנועים שיש להתאים להם שמן לפי האקלים ויש כאלה שמכילים סוג של מערכת קירור שמן שלא דורשת התאמת צמיגות לאקלים
בהונדה 500 אין מערכת קירור שמן בגלל זה הוציאו הנחיות לצמיגות שונה לאקלים טרופי שזה ישראל