תמלא שמן לפי הגדרת היצרן.
בכל מקרה אם כתוב סינטטי מלא תדאג שיהיה סינטטי מלא.
אני משמן שרשרת עם ספריי מוטול שקוף, אחרי שניסיתי מספר סוגים התקבעתי עליו
מבחינה רשמית אם אני זוכר נכון כתוב שמומלץ שמן סינטטי מלא 10w30.
ראיתי כל מיני המלצות,למשל על שמן מנוע (סינטטי או חצי סינטטי) 10w40 או מישהו שכתב שסטפן המליץ לו על שמן חצי סינטטי 15w50 או למשל פה בפורום איפה שהוא ראיתי המלצה על חברות כגון מוטול וקסטרול אבל לא מספרים ספציפיים.
לגבי שימון שרשרת לא מצאתי יותר מידי בנושא מלבד שקראתי המלצות על שימון בשמן גיר או שמן יקר שמבוסס על טפלון.
הייתי כמובן מעדיף משהו שלא ממש מלכלך את האוךנוע ומתיז לכל עבר(או לפחות שיטה על איך למנוע זאת) וגם עדיפות על דוחה חול ולכלוך וכדומה
אשמח להמלצות במיוחד אם למישהו יש נסיון עם אופנועים אלו
תודה
תמלא שמן לפי הגדרת היצרן.
בכל מקרה אם כתוב סינטטי מלא תדאג שיהיה סינטטי מלא.
אני משמן שרשרת עם ספריי מוטול שקוף, אחרי שניסיתי מספר סוגים התקבעתי עליו
שרשורי שמן בגדול מאוד זה תחום בעיתי, חברים מבקש לשמור על השרשור הזה מדעי ורלוונטי ככל האפשר ולא להתחיל משאות צלב של מותגים ללא שום ביסוס .
הוראות היצרן של הונדה זה 10/30 סינטטי .
בארץ חרגו מזה והרשו 10/40
ואז גם 10/50 וככה זה בגל הארצות החמות.
שימון שרשרת זה תחום די פשוט , כל מטרת השימון זה למנוע מהגומיות בין החוליות להישחק ולהתייבש .
יש לך כמה אופציות :
א. שמן דליל שבעצם עף מהר , מלכלך קצת מסביב אבל לא דורש נקיון כי הוא גם מעיף את הלכלוך איתו ביחד זה הפתרון ההכי נגיש והכי זול(שמן גיר/מנוע /כל שמן טכני אחר).
ב. גריז שהוא מאוד דביק הוא נדבק לשרשרת וגם מדביק אליו לכלוך , זה לא מלכלך אבל זה דורש שטיפה עם ממיס כדי להוריד לכלוך מהשרשרת ואז שימון מחדש (זה ספריי שימון רגיל)
ג. שימון יבש , זה בעצם שימון שהוא יבש ,לא דביק ועל כן לא מלכלך . הלכלוך לא נדבק והגומיות מקבלות שימון מספק זה לא דורש ניקוי בין לבין אבל זה פתרון מאוד יקר (טפלון)
תעשה חושבים עם עצמך מה אתה מעדיף
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סטרלוק... יש השפעה לחום משמעותית על השמן?
יש לך דוגמאות?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
טוב אז אני רואה שצריך להתחיל מהבסיס:
מה בעצם אומרים המספרים על השמן?
10W-40 לדוגמא?
10 זה צמיגות קינמאטית על קר שזה 25 מעלות צלסיוס.
W שהשמן מכיל חומר מונע קרישה בטמפרטורות של -25
40 זה צמיגות קינאמאטית על 100 מעלות צלסיוס .
שמן 30 צמיגי פחות משמן 40
ושמן 40 צמיגי פחות משמן 50 ב 100 מעלות.
ברגע שטמפרטורת השמן לא קבוע , והיא לא תהיה קבוע ללא מערכת קירור וחימום שמן.
אנחנו חייבים להתאים צמיגות שמן לפי אקלים כי טמפרטורת השמן עולה והוא נהיה דליל יותר.
עכשיו יש מנועים שיש להתאים להם שמן לפי האקלים ויש כאלה שמכילים סוג של מערכת קירור שמן שלא דורשת התאמת צמיגות לאקלים
בהונדה 500 אין מערכת קירור שמן בגלל זה הוציאו הנחיות לצמיגות שונה לאקלים טרופי שזה ישראל
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ידעתי שזה על 25...לא חשבתי שזה כזה קריטי.
נגיד ומנוע מומלץ ל 10 על 30.
מה יקרה אם תשים 10 על 50?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
''10 זה צמיגות קינמאטית על קר שזה 25 מעלות צלסיוס.
W שהשמן מכיל חומר מונע קרישה בטמפרטורות של -25
40 זה צמיגות קינאמאטית על 100 מעלות צלסיוס .''
לעתים מד הטמפרטורה מורה על 100+ (הכי הרבה 106 מעלות)
האם כדי להשתמש ב-50 או להישאר עם 40?
יש הוראות יצרן, מה שחשוב זה בעצם זרימה. צמיגות השמן מחושבת לפי הטולרנסים במיסבי קראנק בעיקר.
ככל שהרווח גדול יותר שמים שמן צמיגי יותר כדי לשמור על לחץ שמן סביר שיגרום לציפת הקראנק על שכבת שמן.
עכשיו הקראנק מקורר בעזרת שמן, אם השמן חם יותר המיסבים חמים יותר - הטולרנסים גדלים.
השמן דליל יותר מה שמוריד לחץ.
עכשיו מקרה הפוך שמן צמיגי מידי גורם לזה שהשמן לא מגיע בצורה טובה למיסבים ויש בלאי של מתכת על מתכל. ולא ציפה על שמן כמו שאמור לקראת.
אז יש יצרן שמפרסם צמיגות לפי אקלים או לפי תנאים שזה רלוונטי.
לפי זה בוחרים שמן לא לפי מה שנראה לי
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
תודה רבה החכמתי.
1. מכיוון שלי אין ממש ניסיון אז הייתי כנראה בוחר בשמן מנוע סינטטי מלא 10w40 מכיוון שזה מה שהציעו לשים בארץ אבל מצד שני מדוע ראיתי בעוד איזה שרשור לגבי שמן לCB500 וגם המוסכניק(סטפן) מר לי שהוא ממליץ על שמן חצי סינטטי?
2. שוב מכיוון שאין לי נסיון אז כנראה שהייתי בוחר בשימון היבש אבל השאלה כמה הוא יקר?
וכל כמה זמן ק"מ בקבוק שלו נגמר(במידה ואני משמן כל 400-500 ק"מ)?
3. אם זה היה האופנוע שלך אז אילו מהאופציות שציינת לגבי שמן מנוע ושמן לשימון שרשרת אתה היית בוחר?
אני שם רק סינטטי מלא, אגב, בקשר לסינטטי, חצי או מנראלי אז היצרן נותן רף מינימום. אין בעיה לעלות באיכות אסור לרדת. וזה מהסיבה שאי אפשר לצפות איזה שמנים יהיו בשוק בעוד כמה שנים
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
יפה מעניין, למדתי עוד משהו.
תודה
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
ברור .
ככל שיש יותר שמן סינטטי בתוך התערובת ככה כמחיר עולה ביחד עם האיכות.
שמן סינטטי שומר על תכונותיו לאורך זמן טוב יותר
הינה סרטון שמדגים את ההבדל בצורה ויזואלית ומסביר את מה שדיברתי עליו
https://youtu.be/tYkg0oDUXs8
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
זה נכון רק חלקית - משמע, נכון בממוצע, לא בהכרח נכון לכל זוג שמנים שנבחר, כולל בין שמנים סינטטים עצמם.
מספיק להזכיר שמנים סינטטיים 5W-משהו ואפילו 0W-משהו, שממותגים כ"מוסיפי הספק" ונהרסים הרבה יותר מהר משמנים סינטטיים "רגילים", וגם מחלק משמנים חצי סינטטיים.
יש לי מבחן שמנים ישן ב-7 עמודים שאני יכול להעלות, אולי אעלה בהזדמנות לפורום הטכני. אבל אם מישהו מקווה שזה יעזור לו לבחור יצרן כזה או אחר - לא ממש.