יש לי רשיון A1 וזאת פעם ראשונה שאני רוצה לקנות אופנוע ובכוונתי לנסוע חיפה - ת"א 5,4 פעמים בשבוע
תווך מחירים עד 10,000
אשמח להמלצתכם לאופנוע חיסכוני ואמין תודה.
יש לי רשיון A1 וזאת פעם ראשונה שאני רוצה לקנות אופנוע ובכוונתי לנסוע חיפה - ת"א 5,4 פעמים בשבוע
תווך מחירים עד 10,000
אשמח להמלצתכם לאופנוע חיסכוני ואמין תודה.
נערך לאחרונה על ידי TalDucati; 09-05-2017 בשעה 19:40.
תשמע, אתה דורש פה הרבה מאופנוע קטן. 200 ק"מ ביום זה לא קצת, זה המון.
האופציה היחידה לדעתי במחיר הזה שתתאים היא סוזוקי GS500 בתנאי ותמצא אחד שמור, ובכל זאת כבעלים של אחד הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי עושה נסיעות כאלו, כי הבלאי יהיה מאוד גדול והאופנוע לא חדש ויצטרך המון השקעה כדי לעשות נסיעות כאלו.
לכמה זמן אתה מתכנן לעשות את הנסיעות האלו? חודש? שנה? זה גם פאקטור לא קטן.
איזה סוג אופנוע וסמ"ק לדעתך כדאי ומה דעתך על דיאלים 250 המחיר לאופנוע הזה סביר מאוד השאלה היא אם הוא טוב מבחינת הוצעות וכ'ו תודה
תשמע, אתה מדבר פה על בערך 4 אלף ק"מ בחודש, 48 אלף בשנה, זה המון.
בתקציב שלך אין שום דבר שאני יכול להגיד בבטחה שיעמוד בקריטריונים. כל 250 פשוט לא יתאים מבחינת בלאי, וגם 500 סמ"ק ישן לא ידוע כמה ישרוד.
אתה צריך אופנוע עם מרווח טיפולים גדול ונפח מנוע שיוכל להתמודד עם נסיעות כאלו. אנחנו מדברים על 500 סמ"ק לפחות פה, כאשר המתמודדים הם או הונדה CB500 או סוזוקי SV650, ואני מדבר על החדשים כן? לשניהם מרווח טיפולים של 12 אלף והם יעשו את העבודה בבין-עירוני.
שקלת רכב במקום? אם זה התקציב, רכב נראה אופציה הרבה יותר ריאלית.
עשיתי את הנסיעות האלה במשך כחצי שנה עם דיוורז'ן 400 שנת 93'.
כל יום אריאל - מרכז (כ-50 ק"מ לכיוון) ופעמיים שלוש בשבוע נסיעה לקריות אחרי עבודה, וחזרה בבוקר (120 ק"מ לכיוון). פה ושם עוד יצאתי לטיולים בסופ"ש...
כ-4 אלף ק"מ בחודש. אז זה היה נראה לי מאוד "אופנועני" ורומנטי, ובדיעבד - זאת הייתה תקופה נפלאה.
כך שכל מי שאומר שאי אפשר לעשות את זה עם אופנוע קטן - אתם סתם מעפנים.
עם זאת, יש מספר שיקולים שכדאי לקחת בחשבון.
1. עייפות. זה קשה כשעושים את זה על אופנוע קטן. הדיוורז'ן אפשר שיוט נינוח ב-120-140, רוב אופנועי ה-250 (וכל ה-250 החלשים והזולים) יהיו מחוץ לאיזור הנוחות שלהם במהירות הזאת.
2. בלאי מואץ. צריך להתכונן מראש לא לקרוע את האופנוע (משמע - להישאר רחוק מהמהירות המירבית, גם אם השעה אחת בלילה ומתים להגיע כבר). אחרת, שיפוץ מנוע יהיה עניין של כמה חודשים.
3. עלויות אחזקה. או, במילים אחרות -מטפלים לבד, אחרת זה יהפוך לנטל כלכלי בלתי נישא. באותה תקופה מאושרת, כל יום שישי היה מוקדש לתיקון הליקויים שהתפתחו בדיוורז'ן הזקן במהלך השבוע, שימונים וגירוזים. בנוסף - אחת לחודש - חודש וחצי החלפת שמן ופילטר, ניקוי פילטר אויר. אחת לחצי שנה שרשרת, צמיגים, פלאגים. באופנוע ישן מצטרפות הפתעות - תקלות חשמל, שיפוצי פרונט, החלפות מיסבים, פתרון בעיות בקרבורטור. שוב - אז זאת הייתה עבורי מהות הרומנטיקה האופנוענית, אבל לא הייתי נכנס לזה ללא היכולת לבצע את הדברים האלה לבד.
4. דלק. הדיוורז'ן הזקן טחן 1/17 בממוצע, וזאת הייתה מעמסה כלכלית. אופנוע 250 מודרני ייתן ברכיבה מתונה 1/25, וזה עדיין יהיה המון דלק.
עכשיו, להמלצות:
1. אם התקציב מוגבל ל-10K - תשקול האם תהיה לך יכולת לתחזק את האופנוע. זה יהיה הרבה יותר יקר מהקניה.
2. האופציה הכי בטוחה זה להעלות את התקציב לכיוון ה-20, ולרכוש משהו עם נפח גדול יותר, או 250 כמעט חדש עם אלפי ק"מ בודדים. ב-10 רוב האופנועים עייפים.
3. נובע מ-2. אם זה התקציב, ואתה ממש רוצה את ה"רומנטיקה" הזאת (לגיטימי בעיני) - תעריך באופן שקול את כישורי המכונאות שלך. אם אתה בונה על מוסך, פשוט רד מהרעיון.
4. אם אתה מחליט שאתה נכנס לזה ומסתמך עלך כישורי המכונאות שלך - בחר את הכלי בחוכמה. המצב הקוסמטי פחות חשוב, אבל המצב המכאני צריך להיות טוב מאוד ומעלה. תמנע מכלים חלשים באופן קיצוני (GN/TU/CBF/YBR ודומיהם). מהישנים, כלים שיענו לדרישות שלך הם סוזוקי GS500, DR650, קאוואסאקי GPX250 (אם תמצא - אני חושב שהאחרון שנוסע טוב נמצא אצלי), נינג'ה 250 (לא סביר שתמצא משהו טוב בתקציב), הונדה CBR250 (כנ"ל).
כשמצאת את הכלה - קח בחשבון שמדובר באופנוע ישן, ותתייחס אליו בכבוד. אל תקרע אותו, תחליף שמן בזמן או לפני הזמן, תבדוק נוזלים מידי יום ותוסיף במידת הצורך, תקפיד לבדוק בנסיעה את מד החום לעיתים קרובות (אם זה מקורר נוזל). תהיה ערני להתנהגות חריגה, כדי לתפוס בעיות לפני שהן משביתות את הכלי. תעקוב אחרי הבלאים, תחזיק חלקים ספייר, תדאג לשימונים וגירוזים לעיתים תכופות.
אתה עדיין בקטע?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
kk...אני מבין שצריך להיות מכונאי בשביל להחזיק אופנוע ותודה על העמלצות.
OG! היה לי כבר רכב אני פשוט תמיד רציתי אופנוע ספורט ולא משנה לי שהוא יסע פחות למרחקים ארוכים ממה שציינתי....ראיתי דיאלים 125, 250סמ"ק שנת 2014 -2015 במחירים עד 12,000₪
מה דעתכם מכל הבחינות?
שני האמרות האלה במשפט אחד לא מתחברות טוב
קטנוע 125, תרד מזה לגמרי. לא רלוונטי בעליל
קטנוע 250, אפשרי, לא בטוח שיהיה נוח, או בטיחותי למרחקים האלה
אופנוע 250, יתן לך כנראה אותה חוויה עם קטנוע 250, אולי יותר כיף (אם אתה בקטע), אבל פחות פונקציונליות מאשר קטנוע.
אופנוע 500 יהיה מושלם למטרה הזאת, אבל יקר בהרבה.
למרחקים האלה ולכמות הזאת, אישית, הייתי קונה רכב..
אני אזכיר לך שגם ההונדה וה-SV דורשים צמיגים, טיפולים ושרשרת/גלג"ש.
קשה לי לראות איך ההבדל בעלויות התחזוקה מעלה את התקציב מ-10K ל-45K.
שלא נדבר על עלות נוספת של ביטוח מקיף לאופנוע חדש, כי אתה לא מוכן לסכן 45K, ש-35 מהם בהלוואה ל-3 שנים קדימה.
לפות"ש:
כל קשר בין דיאלים 125 לדרישות שהצגת בפוסט הראשון מקרי לגמרי.
ה-250 (אני מניח שאתה מדבר על ה-VJF) נכנס ככל הנראה תחת ה"כלים החלשים", שמהם המלצתי להתרחק... אלא אם בא לך לשייט 110 כדי לשמור על המנוע.
יש לי תחושה שאני מדבר לקיר. או במינימום לאדם שאין לו מושג ירוק, ולא טרח אפילו להגדיר את הדרישות שלו ולהבין איזה כלים בשוק נכנסים בתקציב.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual