רק באנגלית, בתרגום מקומי היבואן משכתב דברים.
ובכן,
כל יום לומדים דבר חדש....
ואין דבר כזה "לרוב". באיקסטי, למשל, הייתי מודד על מנוע חם אחרי דקה מנוחה (עוקה יבשה). כל כלי והשיט שלו.
דבר אחרון. בדיקת שמן וכל דבר אחר, עושים לפי ספר הרכב.
גם אם המכונאי של המוסך המרכזי אומר לך אחרת (והוא אמר לי אחרת). יוצא מן הכלל הוא מקרה בו המכונאי מבהיר לך שהוא יודע שהיצרן ממליץ x אבל הוא עושה y בגלל איזושהי סיבה מושכלת, ולא סתם כי "ככה בודקים בד"כ"......
עריכה:
ספר, הכוונה לספר המקורי, ועדיף באנגלית ולא בתרגום מקומי.
רק באנגלית, בתרגום מקומי היבואן משכתב דברים.
תתפלא.
יש דבר כזה "לרוב". כי מנוע זה מנוע, והם בנויים דומה.
ו"לרוב" מודדים שמן על מנוע חם, כי השמן מתרחב כשהמנוע מגיע לטמפ' עבודה. עם תמלא עד המקסימום במנוע קר, על מנוע חם תהיה מעל למקסימום.
להוציא מדיד ללא ניגוב - זאת שיטה עקומה לבדיקת המפלס. חלק מהשמן שתראה עליו יהיה שמן שהיה על הדפנות, בטח עם הקטנוע עמד על ג'ק צד לפני כן, והשמן קר וצמיגי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אז אתה טועה ובגדול.
אין לי כוח להתווכח איתך אפילו.
תתחיל בלקרוא את הוראות היצרן ב"רוב" המנועים.
נ.ב.
אחרי שקטנוע עמד לילה אין שמן על הדפנות. אתה מוזמן לנסות.
אכן בהרבה ספרים ההמלצה היא להריץ את המנוע מס' דקות על מנת שהשמן יתרחב,להמתין ולבדוק את המפלס.
במנועים הספיצים האלו ההוראה היא בדיקה על מנוע קר ואם רכבת והרחבת את השמן אז תצטרך להמתין כמה שעות אחרת המפלס יעלה בין הבדיקות.
נ.ב. הבדיקה נעשית על ג'ק אמצע בלבד.
שיטת הבדיקה ללא ניגוב היא שיטה שגויה ואת זה אני אומר לך בתור מי שבודק שמן במנוע כזה דומה (Leader מאתיים סמ"ק) כבר מעל ל 7 שנים.
ההוראה גם כתובה במפורש בספר.
![]()
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 23-05-2017 בשעה 08:27.