למה? בגלל הקירור?
לא.
אין שום קשר לקירור.
הסקרמבלר נבנה לרחובות האבן של רומא, והוא כלי עירוני רך, נוח, וכיפי ברמות שקשה לתאר.
מחוץ לעיר הוא כנראה יהיה קצר נשימה, לא נוח עקב התנוחה הזקופה עם ידיים פרוסות לצדדים בשילוב עם 0 מיגון רוח. גם המנוע ירגיש כנראה לא הכי בנוח במהירויות מעל 130, והמתלים הרכים שמגהצים שיבושי סלילה עירוניים טוב כל כך - ירגישו רופסים.
אפשרי לרכב על הסקרמבלר בינעירוני כמובן, אבל זאת לא כוס התה שלו.
ה-XSR הוא בעצם ימאהה MT-09 מעוצב.
קודם כל, יש שם מנוע שלא סובל משום קצרי נשימה עד 200 קמ"ש. אופנוע חזק, אם לומר את זה פשוט.
שנית - הסט-אפ מתלים שלו יהיה כנראה קשיח יותר מסקרמבלר, כי זה אופנוע שנועד לעבוד במהירויות גבוהות יותר.
ולבסוף - מניסיוני עם ה-MT, תוספת של משקף קטן עושה את האופנוע נוח יחסית גם במהירות גבוהה, ושיוט ממושך ב-150-160 אינו מהווה בעיה כלל.
אם נהיה הוגנים - המתחרה האמיתי של ה-XSR הוא המונסטר 821, לא הסקרמבלר. שם ההשוואה תהיה הרבה יותר לעניין, שכן מדובר בשני נייקדים ספורטיביים איכותיים.
הסקרמבלר נבנה מראש לאופי שימוש שונה - רכיבה עירונית-פרברית, וטיולים איטיים יחסית בכבישים מפותלים ללא התחשבות יתרה באיכות האספלט.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual