הייתי אומר שהשיקול שלך פסול
אם אתה מתכוון למכור תוך שנה - שנתיים, אז אתה יכול להישאר בהוראות היצרן.
אם לא - אז המכירה לא רלוונטית. אופנוע עם 200 אלף ק"מ שווה גרוש וחצי בשוק, לא משנה איך הוא תוחזק.
לגבי המרווחים - זה עניין של אינטואיציה אצלי.
אופנועים ישנים, שהוראות היצרן נכתבו שהשמנים היו משמעותית פחות טובים מהיום (שנות ה-90 ואחורה) - אפשר להיצמד להוראות היצרן (לרוב, כל 4-6 אלף ק"מ) ולהשתמש בשמן חצי סינטטי.
באופנועים מודרניים, אני מעדיף שמן סינטטי מלא, ומרווחים גדולים יותר. קיצוץ של 20% איפה שהיצרן מתח חזק את המרווחים (נגיד, מעל 10) נשמע לי מתבקש.
בדוקאטי שלי עברתי מהחלפת שמן כל 12 (יצרן) להחלפה כל 8, למרות שסגנון הרכיבה מתון, והתוואי בינעירוני.
אני מאמין שבשימוש שלי אין בעיה להיצמד למרווחים שקבע היצרן, אבל אין לי מעבדה כדי לבדוק את זה. אז אני מחליף לפני, זה בסך הכל חצי שעה של העבודה שלי ו-250 שקל לשמן סינטטי+פילטר.
בשימוש אגרסיבי (סל"ד גבוה, "פתיחות",ריבוי רכיבות עירוניות) הייתי מקצץ ל-6, שזה 50% ממה שקבע היצרן.
באלפא רומיאו, דרך אגב, הומלץ לי בחום ע"י המכונאי שלי (מיכאל אלפא) לקמט ולזרוק לפח את מרווח ה-30 אלף שקבע היצרן, ולהחליף שמן (סינטטי מלא, כן?) כל 5-7 אלף.
אני בטוח שבשימוש בינעירוני רגוע לא תהיה בעיה גם עם מרווח של 15, והולך להיצמד ל-10, כי להחליף שמן זה פשוט, קל ולא יקר.
במקרה הספציפי הזה - כבר הוכח שהמרווח שנקבע ע"י היצרן אינו בטוח, ולא מעט מנועים מסרו את נשמתם לבורא בתרם עת בגללו.
שוב - כל נושא המרווחים זה לא תורה מסיני, אלא בסך-הכל האינטואיציה שלי.
זה גם לא כ"כ אקטואלי למי שלא מתכוון להחזיק את כלי התחבורה שלו שנים רבות ומאות אלפי קילומטרים.
המרכיב השני חשוב יותר כנראה - וזה רכיבה מתונה ומתחשבת.
עריכה לגבי ברקסים וצמיגים:
כרגע, בדוקאטי אני עומד על 31 אלף קילומטר לסט צמיגים (Angel GT), ו-45 אלף לשרשרת/גלגל"ש. שניהם עדיין בחיים, עם כי ההחלפה כבר נראת באופק.
לגבי רפידות ודיסקים אין לי עדיין סטטיסטיקה טובה.