עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: כוכבי שארפ כגורם משפיע/מכריע ברכישת קסדה.

  1. #1
    Member הסמל האישי של Zvika
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    370

    כוכבי שארפ כגורם משפיע/מכריע ברכישת קסדה.

    ערב טוב.


    לצורך הדיון, בוא נקח שני נקודות קיצון כדוגמאות.

    קסדה בשם Duchinni D832 במחיר של 265 שקלים - מקבלת דירוג 5 כוכבים.

    מאידך - Schuberth S1 Pro שמתומחרת ב500 יורו (נמכרת בפועל בפחות) מקבלת דירוג של 2 כוכבים..

    כמובן יש דוגמאות נוספות לקסדות ממותגים נחשבים, בעלי מפרטים מעולים על הנייר שמקבלים דירוג נמוך של 3 כוכבים. ולדוגמה לניטרו אייקידו ב450 שקלים יש 5 כוכבים..


    בוא נוציא לצורך הענין את הפיצ'רים הנוספים שמבדילים בין קסדות ונתמקד כרגע ספציפית רק בענין דירוג הכוכבים של שארפ;


    בבואכם לבחור קסדה - מעבר להתאמה, הנוחות, השקט, האוורור, המחיר, הצביעות, הפיצ'רים הנוספים - כמה הפקטור של דירוג שארפ בא לידי ביטוי בהחלטת הרכישה שלכם?


    יאללה תנו בתשובות
    Aprilia Tuono V4 1100 Factory

    be a racer club

  2. #2
    Member הסמל האישי של URIEL
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    חמד של מקום/ ת"א
    הודעות
    201
    עקב מבנה ראש אובלי ופחות שכיח מעט קסדות בכלל מרגישות לי נוח
    ולכן דירוג כזה או אחר פחות מעניין אותי.
    במקרה לקסדת ה-suomy vandal שלראשי יש 5 כוכבים
    (אבל אני יודע את זה רק כי הרגע בדקתי...)

    על דירוג שראפובה שמעת??

  3. #3
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    אצלי בהחלט מהווה גורם משמעותי בהחלטה של איזו קסדה לקנות.
    כמובן שזה לא הפרמטר היחיד...
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    193
    לפי מיטב ידיעתי כוכבי שארפ מסתמכים *גם* על המצאות תקן snell שהוא בודק פגיעה כפולה באותו מקום.

    בגלל התקן הזה יוצאות קסדות קשיחות יחסית, על אף שהסיכוי לפגיעה משמעותית באותו מקום, פעמיים, בעת תאונה נמוך מאוד.

    קראתי מאמר שבחן מספר מקסדות משואי ואראיי לפשוטות יותר ומצא שמבחינת ספיגת טראומה הקסדות הזולות היו יעילות יותר.

    נקודה למחשבה.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    כמובן שזה חשוב, אבל אני מעדיף להתמקד בפיצ'רים של היומיום כמו נוחות, אוורוור וכו' מתוך הנחה שכולם בתקן והם יעשו את העבודה, לא טרחתי לבדדוק כמה הקסדה קיבלה במבחני שארפ.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    היו וויכוחים רבים בנושא, אין החלטה חד משמעית וכל אחד בוחר להאמין בדרכו ומוכן להגן עליה.

    האמת נמצאת אי שם באמצע.

    על מותג משלמים גם בגלל שהוא מותג, ליוויס/אמקור/מרצדס.

    דעתי האישית בלבד שמבוססת על סוג של אמונה ביושר האדם, היא שאם חברה מסוימת בוחנת במבחן זהה
    הרבה קסדות, ויש כאלה שמגיבות טוב למבחן וכאלה שפחות, אני אעדיף (מהסיבה הפשוטה שאין לי אפשרות לבדוק בעצמי)
    את זו שזכתה בציון הטוב ביותר. אני אפילו מחמיר ובין המדורגות בציון מלא בודק את השוואת הצבע ובוחר מבין אלה שקיבלו
    הכל ירוק.

    יש דרכים למצוא קסדה טובה נוחה ויחסית במחיר טוב אם מוכנים להתאמץ קצת.

    מצא 4-5 קסדות שזכו בציון המרבי, נסה אותם ודרג אותם לפי רמת ההתאמה 1-5.

    בדוק על איזה פיצ'רים אתה מוכן לוותר, אני למשל לא מתרשם מריפוד היפואלרגי או
    משקף חשוך/צביעה אופנתית או צביעה מהעונה האחרונה.

    עכשיו סרוק מעט באינטרנט ולמד מחירים, וחפש מבצעים משתלמים.

    בחירה בקסדה בגוון אחיד אם הנתונים שמתאימים לך תוזיל את המחיר.

    עכשיו עם הנתונים המלאים גש לחנות שמוכרת קסדות, אל תתן להם לבלבל אותך
    עם נתונים אחרים. (הרי את השיעורים עשית כבר בבית) ותגיד לבעל העסק, (לא למוכר).

    "את זה אני לוקח עכשיו, אם תתאים לי את המחיר למחיר בחו"ל כולל משלוח"

    תשלוף כסף מזומן, ותראה איך המחיר יורד לרמה סבירה. אם יש לך מכר או מישהו בתחום
    תמיד שווה לקבל הנחת עובד או מחיר ראלי.

    יהיו כאלה שילכו לקראתך וכאלה שלא, אלה שיסכימו ישרדו, האחרים יתקעו עם הסחורה.

    שיהיה בהצלחה. - רן
    נערך לאחרונה על ידי השושנים; 02-06-2015 בשעה 08:14.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    17
    מעבר לדברים של רן שאני שותף להם לחלוטין, תמצא שיש יותר מגוף/גורם אחד שמבצע בדיקות.
    קורה לא אחת שאותה קסדה תקבל ציונים שונים מהגופים השונים (מסיבות שונות הנעות מפוליטיקה עסקית וכיו״ב).
    קסדה שהממוצע ציונים שקיבלה עונה על הצפיות שלך, בנוסף לנוחות והמחיר - כנראה הקסדה שתתאים לך.

  8. #8
    Member הסמל האישי של Zvika
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    370
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    הרבה דברים נכונים וחכמים
    רן ידידי היקר, כתבת דברים נכונים בהחלט ואני מניח שכל מי שצריך או רוצה לרכוש קסדה טוב יעשה כפי שפירטת,

    אך מעט סטית מגוף השאלה ומעיקרה.

    שאלתי הייתה אך ורק לגבי נושא הדירוג של שארפ. כמה זה מהווה גורם משפיע או מכריע בבחירת קסדה.

    אני זוכר שהיו בפולגייז דיונים ודיעות לכאן או לכאן אך דא עקא אנו צריכים לבתק בעצמנו מחדש את בתולי הדיונים הנ"ל.

    גם אני כשרכשתי את השואי קווסט שלי זה היה על בסיס זה שיש לה 5 כוכבים ורק אז בדקתי בקריאת ביקורות והתאמה אישית - נוחות.

    אך עם מגוון דיעות אחר כאן, אני נוטה לפקפק במעט בכך שברכישת הקסדה הבאה שלי קודם כל ומעל לכל ארצה שהיא תהיה 5 כוכבי שארפ.
    Aprilia Tuono V4 1100 Factory

    be a racer club

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    צביקה אולי השאלה היא מה טווח הפגיעה שמהווה הבדל לדוגמה בין קסדה של 3 כוכבים ל 5 כלומר בכמה אחוז מהמקרים קסדה של 5 תמנע מוות או פציעה קשה שלא תמנע קסדה של 3?
    אני לא יודע אם ניתן לבדוק את זה בכלל.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    צביקה אולי השאלה היא מה טווח הפגיעה שמהווה הבדל לדוגמה בין קסדה של 3 כוכבים ל 5 כלומר בכמה אחוז מהמקרים קסדה של 5 תמנע מוות או פציעה קשה שלא תמנע קסדה של 3?
    אני לא יודע אם ניתן לבדוק את זה בכלל.
    אי אפשר לבדוק, לא כל תאונה הפגיעה היא בראש. אבל....

    אם נניח לקחו 50 קסדות וזרקו אותם מגובה של 50 מטר לבטון ודרגו אותם על סמך הנזק
    אישית לא הייתי לוקח את זו שדורגה אחרונה. אבל זה רק אני ומה כבר אני מבין....
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    310
    הדרוג של שארפ מבוסס על סטטיסטיקה לא על איכות החומר,אם הקסדה עומדת בתקן אירופאי אמריקאי זה מספיק טוב ומה שנותר לבדוק זה איכות נוחות ורעש.
    קסדות שעומדות בתקן ישמרו על הראש בפגיעה חזקה בדרך כלל מה שיפגע זה הצוואר ומטה לשם הכוח ממשיך.
    תקן של רשות מוכרת כמו שהוזכר זה מה שחשוב מבחינת הקסדה כשלעצמה והתאמה מירבית לאבטיח שחובש אותה

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    77
    ההבדל בסיכוי לפגיעת ראש חמורה בין מי ששם קסדה סגורה ותקנית, מתאימה והדוקה וגם רכוסה לבין מי שלא - (כולל אבטיחים וחצאים) הוא גדול מאוד.
    ההבדל בין שני כוכבים לחמשה הוא, לדעתי האישית והלא מבוססת בלבד, הרבה יותר קטן ויבוא לידי ביטוי במקרי קצה.
    דוגמא מעניינת - שואי בדור הקודם "יישרו קו" ל-5 כוכבים בקסדות הסגורות, ובדור האחרון בקסדת דגל nxr/xr1200 ירדו בדרוג מ-5 כוכבים שהיו בקודמתה xr1100, ל-4.
    הסיבה ברורה לעין - הם הקטינו את הקסדה, היא יפה יותר ואווירודינמית יותר, ויש פחות נפח לקל קר סופג אנרגיה. אז מה עדיף?

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    וודשה, פולין
    הודעות
    12
    כל קסדה שעומדת בתקן dot ו snell תשמור לך על הראש בזמן תאונה.
    ההבדל בין קסדות שעומדות בתקן במחיר של 500ש״ח לבין קסדות שעומדות בתקן שעולות 5000ש״ח זה באיכות החומרים הפנימיים, בבידוד רעשים ובנוחות.

    אגב בטיחות, ספיגת אנרגיה והגנה בזמן תאונה..
    ראיתי תאונות במהירות של 25קמ״ש שבהן רכבים נמעכו לחלוטין ולעומתן ראיתי תאונות שבהן משאית פגעה ברכב ב100 קמ״ש והאיש יצא בהליכה ממה שנשאר מהאוטו.
    ראיתי רכבים מתהפכים מ״נשיקה״ מהצד ורכבים שהתנדנדו קצת מפגיעה חזקה פי עשר.
    ראיתי שלדות של אופנוע קרועות לשתיים מפגיעה בתמרור, כבלי ברזל 4מ״מ שנגזרו מעומס של עשרות קילוגרםראיתי את חבר שלי נגרר עשרות מטר אחרי האופנוע שלו כי הפלסטיק המגולגל הזה שמחבר בין המפתח שבסוויץ ללולאה של החגורה בג׳ינס החזיק מעמד ולא נקרע, גם המפתח נשאר בסוויץ׳ ולא נשלף וגם הלולאה בג׳ינס לא וויתרה.
    כל תאונה והאנרגיה שלה, כל תאונה והתיעול אנרגיה, המעבר אנרגיה, הספיגת אנרגיה שונה מאותה תאונה שהשוני הוא חצי מעלה או רבע קמ״ש.
    אותו הדבר עם הקסדה.
    כל הקסדות היום מתוכננות לעמוד באותם עומסים, באותה צורה כי סטטיסטית נקבע כבר לפני שנים איך ר ו ב התאונות קורות ומה הדרך הטובה ביותר לייצר קסדה שתספוג את הפגיעה הסטטיסטית הזאת.
    ברמת העקרון, כל הקסדות שעומדות בתקן יספגו פחות או יותר את אותה כמות האנרגיה באותה תאונה.
    אבל קסדה בשקל יכולה להחזיק מעמד בתאונה שחצי קמ״ש פ ח ו ת הייתה שוברת גם את הטובה שבקסדות. מזל.
    אז למה להשקיע בקסדה איכותית?
    כי קסדה איכותית תחזיק מעמד יותר זמן.
    קסדה איכותית תוכל למנוע את התאונה בזכות נוחות משופרת, שדה ראייה טוב יותר ושקט בקסדה (אין לך מושג כמה זה מעייף לשמוע רעש וכמה רעש עושה הרוח מחוץ לקסדה..).
    קסדה איכותית תשמור את הצורה הפנימית של הריפודים ליותר זמן ותגרום למה שכתוב בשורה למעלה להיות נכון ליותר זמן.
    קסדה איכותית בנויה יותר טוב וכל המנגנונים ימשיכו לעבוד הרבה אחרי שהמנגנון בקסדה זולה יחליט שלא בא לו.
    קסדה איכותית תתן לך את השקט הנפשי שאתה יותר בטוח (גם אם זה לא ממש נכון)
    וקסדה איכותית תתן לך יותר שופוני כשאתה עם החבר׳ה בעיקר עם אתה מוסיף לזה איזה צביעה של רוסי או משהו כזה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    ציטוט נכתב במקור על ידי גיZמו צפיה בהודעה
    כל קסדה שעומדת בתקן dot ו snell תשמור לך על הראש בזמן תאונה.
    ההבדל בין קסדות שעומדות בתקן במחיר של 500ש״ח לבין קסדות שעומדות בתקן שעולות 5000ש״ח זה באיכות החומרים הפנימיים, בבידוד רעשים ובנוחות.

    אגב בטיחות, ספיגת אנרגיה והגנה בזמן תאונה..
    ראיתי תאונות במהירות של 25קמ״ש שבהן רכבים נמעכו לחלוטין ולעומתן ראיתי תאונות שבהן משאית פגעה ברכב ב100 קמ״ש והאיש יצא בהליכה ממה שנשאר מהאוטו.
    ראיתי רכבים מתהפכים מ״נשיקה״ מהצד ורכבים שהתנדנדו קצת מפגיעה חזקה פי עשר.
    ראיתי שלדות של אופנוע קרועות לשתיים מפגיעה בתמרור, כבלי ברזל 4מ״מ שנגזרו מעומס של עשרות קילוגרםראיתי את חבר שלי נגרר עשרות מטר אחרי האופנוע שלו כי הפלסטיק המגולגל הזה שמחבר בין המפתח שבסוויץ ללולאה של החגורה בג׳ינס החזיק מעמד ולא נקרע, גם המפתח נשאר בסוויץ׳ ולא נשלף וגם הלולאה בג׳ינס לא וויתרה.
    כל תאונה והאנרגיה שלה, כל תאונה והתיעול אנרגיה, המעבר אנרגיה, הספיגת אנרגיה שונה מאותה תאונה שהשוני הוא חצי מעלה או רבע קמ״ש.
    אותו הדבר עם הקסדה.
    כל הקסדות היום מתוכננות לעמוד באותם עומסים, באותה צורה כי סטטיסטית נקבע כבר לפני שנים איך ר ו ב התאונות קורות ומה הדרך הטובה ביותר לייצר קסדה שתספוג את הפגיעה הסטטיסטית הזאת.
    ברמת העקרון, כל הקסדות שעומדות בתקן יספגו פחות או יותר את אותה כמות האנרגיה באותה תאונה.
    אבל קסדה בשקל יכולה להחזיק מעמד בתאונה שחצי קמ״ש פ ח ו ת הייתה שוברת גם את הטובה שבקסדות. מזל.
    אז למה להשקיע בקסדה איכותית?
    כי קסדה איכותית תחזיק מעמד יותר זמן.
    קסדה איכותית תוכל למנוע את התאונה בזכות נוחות משופרת, שדה ראייה טוב יותר ושקט בקסדה (אין לך מושג כמה זה מעייף לשמוע רעש וכמה רעש עושה הרוח מחוץ לקסדה..).
    קסדה איכותית תשמור את הצורה הפנימית של הריפודים ליותר זמן ותגרום למה שכתוב בשורה למעלה להיות נכון ליותר זמן.
    קסדה איכותית בנויה יותר טוב וכל המנגנונים ימשיכו לעבוד הרבה אחרי שהמנגנון בקסדה זולה יחליט שלא בא לו.
    קסדה איכותית תתן לך את השקט הנפשי שאתה יותר בטוח (גם אם זה לא ממש נכון)
    וקסדה איכותית תתן לך יותר שופוני כשאתה עם החבר׳ה בעיקר עם אתה מוסיף לזה איזה צביעה של רוסי או משהו כזה.
    וגם כשאתה יושב בפאב ושותה אפלטיני, וכל הציוד הממותג מפוזר בנונשלנטיות לידך, אף אחד לא צריך לדעת שאתה רוכב על מיו...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  15. #15
    Member הסמל האישי של Zvika
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    370
    ציטוט נכתב במקור על ידי גיZמו צפיה בהודעה
    כל קסדה שעומדת בתקן dot ו snell תשמור לך על הראש בזמן תאונה.
    ההבדל בין קסדות שעומדות בתקן במחיר של 500ש״ח לבין קסדות שעומדות בתקן שעולות 5000ש״ח זה באיכות החומרים הפנימיים, בבידוד רעשים ובנוחות.



    גם שארפ עצמם מצהירים:
    SHARP is the only assessment of helmet performance that results in a safety rating.

    ובנוסף:
    The secret is finding several helmets that fit you best, and then selecting the helmet with the highest SHARP rating.
    בקיצור הם עצמם אומרים שהדירוג שלהם מישני לאחר כל ההתאמות האחרות שאתה עושה.
    סבבה נראה לי שגיבשתי לעצמי מסקנה

    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    וגם כשאתה יושב בפאב ושותה אפלטיני, וכל הציוד הממותג מפוזר בנונשלנטיות לידך, אף אחד לא צריך לדעת שאתה רוכב על מיו...
    מיו ורוד כמובן.
    Aprilia Tuono V4 1100 Factory

    be a racer club

אשכולות דומים

  1. מתלבט ברכישת XTZ1200 חדש
    על ידי moshmosh בפורום כללי
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 12-06-2016, 13:24
  2. מבחני קסדות של שארפ
    על ידי Wasted בפורום כללי
    תגובות: 40
    הודעה אחרונה: 24-02-2016, 09:08
  3. ייעוץ ברכישת אופנוע
    על ידי o^2 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 30-11-2015, 00:06
  4. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 22-10-2015, 00:16
  5. עזרה ברכישת מדבקות אחיזה
    על ידי chase בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 15-09-2015, 20:05

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO