וגם כשאתה יושב בפאב ושותה אפלטיני, וכל הציוד הממותג מפוזר בנונשלנטיות לידך, אף אחד לא צריך לדעת שאתה רוכב על מיו...כל קסדה שעומדת בתקן dot ו snell תשמור לך על הראש בזמן תאונה.
ההבדל בין קסדות שעומדות בתקן במחיר של 500ש״ח לבין קסדות שעומדות בתקן שעולות 5000ש״ח זה באיכות החומרים הפנימיים, בבידוד רעשים ובנוחות.
אגב בטיחות, ספיגת אנרגיה והגנה בזמן תאונה..
ראיתי תאונות במהירות של 25קמ״ש שבהן רכבים נמעכו לחלוטין ולעומתן ראיתי תאונות שבהן משאית פגעה ברכב ב100 קמ״ש והאיש יצא בהליכה ממה שנשאר מהאוטו.
ראיתי רכבים מתהפכים מ״נשיקה״ מהצד ורכבים שהתנדנדו קצת מפגיעה חזקה פי עשר.
ראיתי שלדות של אופנוע קרועות לשתיים מפגיעה בתמרור, כבלי ברזל 4מ״מ שנגזרו מעומס של עשרות קילוגרםראיתי את חבר שלי נגרר עשרות מטר אחרי האופנוע שלו כי הפלסטיק המגולגל הזה שמחבר בין המפתח שבסוויץ ללולאה של החגורה בג׳ינס החזיק מעמד ולא נקרע, גם המפתח נשאר בסוויץ׳ ולא נשלף וגם הלולאה בג׳ינס לא וויתרה.
כל תאונה והאנרגיה שלה, כל תאונה והתיעול אנרגיה, המעבר אנרגיה, הספיגת אנרגיה שונה מאותה תאונה שהשוני הוא חצי מעלה או רבע קמ״ש.
אותו הדבר עם הקסדה.
כל הקסדות היום מתוכננות לעמוד באותם עומסים, באותה צורה כי סטטיסטית נקבע כבר לפני שנים איך ר ו ב התאונות קורות ומה הדרך הטובה ביותר לייצר קסדה שתספוג את הפגיעה הסטטיסטית הזאת.
ברמת העקרון, כל הקסדות שעומדות בתקן יספגו פחות או יותר את אותה כמות האנרגיה באותה תאונה.
אבל קסדה בשקל יכולה להחזיק מעמד בתאונה שחצי קמ״ש פ ח ו ת הייתה שוברת גם את הטובה שבקסדות. מזל.
אז למה להשקיע בקסדה איכותית?
כי קסדה איכותית תחזיק מעמד יותר זמן.
קסדה איכותית תוכל למנוע את התאונה בזכות נוחות משופרת, שדה ראייה טוב יותר ושקט בקסדה (אין לך מושג כמה זה מעייף לשמוע רעש וכמה רעש עושה הרוח מחוץ לקסדה..).
קסדה איכותית תשמור את הצורה הפנימית של הריפודים ליותר זמן ותגרום למה שכתוב בשורה למעלה להיות נכון ליותר זמן.
קסדה איכותית בנויה יותר טוב וכל המנגנונים ימשיכו לעבוד הרבה אחרי שהמנגנון בקסדה זולה יחליט שלא בא לו.
קסדה איכותית תתן לך את השקט הנפשי שאתה יותר בטוח (גם אם זה לא ממש נכון)
וקסדה איכותית תתן לך יותר שופוני כשאתה עם החבר׳ה בעיקר עם אתה מוסיף לזה איזה צביעה של רוסי או משהו כזה.



ציטוט ההודעה בתגובה
