ציטוט נכתב במקור על ידי Juv צפיה בהודעה


ואם באנדורו עסקינן, אם מתישהו אתה מגיע לאיזור חורשן - תן קריאה!

יובל



ציטוט נכתב במקור על ידי Oznik צפיה בהודעה
אביעד, האם בכל נקודה כלשהי הנציגים של ק.ט.מ דיברו על החזרת דגם ה- 125 עם הזרקה?
לא דיברו, אז הלכתי ושאלתי מיוזמתי.
לטענתם, את מנועי ה-125 ו-150 סמ"ק קשה עד בלתי אפשרי להעביר יורו 4, וקשה עד בלתי אפשרי ליצור מערכת הזרקה שתעבוד טוב - כמו ב-250/300.


ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
אביעד - קודם כל, שאפו! כתבה מעולה. קראתי בהנאה כל מילה, ואני הולך לחזור על זה.
כמובן, שהמערכת החדשה מסיפה מורכבות ומייקרת את האופנוע משמעותית. זה מחירה של הקדמה.
השאלה שמעניינת אותי היא בנושא המשקל.
הרי אחד מיתרונותיו הבולטים של אופנוע אינדורו דו"פ הוא משקל מופחת.
בדגמים החדשים - אנחנו מדברים על עליה של 3 ק"ג יחסית לדגמי הקרבורטור.
איך זה ממצב אותם מבחינה זו יחסית לאופנועי 4 פעימות בנפח דומה? האם המחיר הוא שהדו"פ איבד גם את יתרון הפשטות, וגם את יתרון המשקל?
תודה רבה

אמנם יש עלייה של 3 ק"ג ביחס לדגמי ה-250-300EXC של 2017, אבל צריך לזכור שבשנת הדגם 2017, בדור החדש של ה-EXC, הייתה הורדת משקל מסיבית - אם כי היא הייתה לכל ליין דגמי ה-EXC, גם ל-4 פעימות.
נכון לעכשיו המשקל המוצהר של ה-250/300EXC עומד על 103 ק"ג. של ה-250EXC-F גם כן 103 ק"ג, של ה-350EXC-F זה 104 ק"ג, אבל ההשוואה צריכה להיות מול ה-450 וה-500, ששוקלים 106 ו-106.5 ק"ג בהתאמה. יחד עם זאת, אני אומר בוודאות די גדולה שמרובעי הפעימות - גם הקטנים - מרגישים כבדים יותר מהדו"פים, למרות שנתון המשקל זהה או דומה. קרוב לוודאי שזה נובע מכמות ומשקל המאסות המסתובבות. כך שלטעמי לפחות, לדו"פים עדיין יש יתרון משמעותי על מרובעי פעימות כשזה נוגע לעניין המשקל.

הפשטות נשארת כמעט כמו שהייתה. אמנם יש מערכת הזרקה אלקטרונית, אבל רוכב ממוצע לא נוגע בה, ולטעמי הסיכוי שתהיינה תקלות הוא קלוש למדי - במיוחד אחרי שהמערכת 'תבשיל' ותתייצב. לעומת זאת, החלפת בוכנה למשל - מה שחלק מהרוכבים החובבים כן עושים בבית - היא אותה פרוצדורה בדיוק כמו בעבר. וכמובן עניין החלקים הנעים הקטן משמעותית בדו"פ, והעניין שאין שסתומים וגלי זיזים בראש המנוע ולא צריך לבדוק ולכוון מרווח שסתומים.