תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: האם תיתכן נעילה של הברקס עקב בועת אוויר\מים במערכת?

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840

    האם תיתכן נעילה של הברקס עקב בועת אוויר\מים במערכת?

    משתף כאן משהו שמישהו מפורום אחר בחו"ל כתב:
    "All the gear all the time
    Punctured lung, 6 ribs, smashed collarbone and scapula on Thursday when my front brakes locked up from an air bubble while I was cruising, I wouldn't be here today if I wasn't in full gear"

    הוא טוען שם בהמשך שמדובר באופנוע שישב איזה שנה במחסן בלי תזוזה וזו הייתה נסיעת הרצה רק לראות שהכול בסדר... טוען שזה היה ב50 קמ"ש בשיוט ניחוח בסיבוב. נשמע לי הזוי. נשמע לכם הגיוני?


  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    היה לי כלכך הרבה אוויר במאסטר צילינדר האחורי באפריליה שהייתי יכול לעשות ממנו קומפרסור.
    בחיים לא ננעל.
    כן הרגיש ספוגי, כן בלם חרא.
    לא ננעל.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    ההפך. לפי מה שידוע לי ככל שיש אוויר במערכת ככה הברקס יותר חלש

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    כן זה גם מה שאני מכיר.. הוא רשם אח"כ:
    is not air bubble , is vapor bubble , if you don't change the brake fluid for some years some humidity can get into the fluid , if the caliper is poorly maintained there is some friction
    between the rotor and the caliper , this generate heat , and the water turns to vapor locking the brake
    בקיצור כנראה תירוץ או משהו.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אדים (vapor) ואוויר נדחסים ולא מעבירים את הכוח לבוכנות,אתה רוצה למנוע מצב כזה כי אז הבלם לא יעבוד.

    תמיד יהיה חיכוך מינימלי בין הרוטור לרפידות זה לא יוצר שום דבר שקשור למה שקרה לו.
    עודף נוזל בלם שמיש יכול לגרום להפעלה לא רצויה.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    לא, זה לא הגיוני.
    ברקסים לא נתפסים בגלל אויר במערכת. מה גם, שעמידה ממושכת לא גורמת לחדירת אויר למערכת (כל עוד מפלס נוזל הבלם תקין).
    מה שכנראה קרה לבחור, זה שמשום שהאופנוע עמד תקופה ארוכה - הבוכנות בקאליפרים החלידו/נתפסו.
    לכן, אחרי לחיצה על הבלם, הן לא חזרו חזרה בצורה תקינה. זה גורם לחיכוך תמידי של הרפידות עם הדיסק, התחממות, ופוטנציאלית - היתפסות של הברקס.
    צריך להיות די מוכשר כדי לא לשים לב שמשהו לא תקין, לקבל ברקס תפוס למוות בנסיעה וליפול בגלל זה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אכן, קקטקוב כנראה צודק לגבי מה שקרה לבחור.
    מה שהוא כתב, לעומת זאת, פשוט לא נכון. בדיוק מה שהוא מתאר - אדי מים במע' הבלימה שגורמים לירידת טמפ' הרתיחה של נוזל הבלם, ואם מצרפים לזה בלם תפוס חלקית שמתחמם - הוא אכן מביא את הנוזל לנק' הרתיחה. אבל זה מתנהג בדיוק הפוך - ברגע שזה קורה, הלחץ בבלם פשוט נעלם לחלוטין. וזה מניסיון (למזלי - על האחוריים).

אשכולות דומים

  1. תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 22-04-2017, 23:35
  2. טיפול במערכת קירור בסאן-יאנג HD125 ושאלות כלליות.
    על ידי Knightwolf בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 16-12-2016, 15:34
  3. באג במערכת - כל פעם אני מחובר בתור משתמש שונה
    על ידי omer בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 07-09-2016, 10:32
  4. יש בעיה במערכת של ההודעות הפרטיות?
    על ידי TENERE660 בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-05-2016, 21:43
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO